Massage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Massage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 19:51

Heeft iemand nog tips wat betrefd masseren en hoe je je vingers kan trainen zodat je niet gelijk kramp krijgt? Ook zoek ik nog de naam van zo'n soort olie wat heel erg heet word en gewoon door je lichaam heen brand(erger als tijgerbalsem).

Georgette

Re: Massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:55

Bedoel je Midalgan?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 19:57

Zou kunnen, mijn vriend wou het een keer bij mij uitproberen omdat mijn schouders telkens vastzitten. Zal hem morgen eens vragen of het dat kan zijn geweest, hij is nml de naam kwijt, maar maybe weet hij het weer als hij het hoort.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:59

Bij vastzitten helpt warmte niet altijd dat is als je spierpijn hebt en dat is wat anders.Zelf gebruik ik altijd sintjanskruid olie met goede olie en masseren haal je de gifstoffen uit de vastzittende spieren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:02

Wat ook erg goed werkt is boter(margarine) enb zorg dat je de huid als het ware tussen je vingers laat rollen.Een massage hoeft niet lang te duren als je goed masseert dan krijg je ook geen kramp.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:05

Weet iemand nog een goed boek met tips en olien?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:26

Olieën werken niet in op de spieren, dat doet alleen de massage en de handgrepen zelf. Ze zijn echter wel leuk voor de geur, gevoel en ontspanning Lachen Masseren moet je echt leren door te oefenen, en idd uit een boek oid. Het is nl belangrijk te weten hoe en waar de spieren precies lopen anders heeft de massage weinig zin Lachen Verder zijn er nog belangrijke punten waar je op moet letten tijdens een massage, maar dat kun je ongetwijfeld in een goed massage boek vinden.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:27

Ik kan dus absoluut niet masseren.. vind het echt jammer hoor!
Hebben jullie daar op moeten oefenen?;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:28

Ik heb er nu een jaar op geoefend, en ben dan nu ook een sportmasseur Tong uitsteken Maar ik studeer fysiotherapie Knipoog

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:59

Probeer het wel eens bij mijn zus ofzo.. (daar durf ik wel te blunderen) Knipoog
Nee, serieus.. ik kan het gewoon echt niet! duw overal, behalve op de goede plekken!
Jammer vind ik dat!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:03

Ik heb geen idee hoe de spieren precies lopen, maar gewoon een lekkere ontspannings massage als je nek bijv. vastzit is echt niet zo moeilijk. Het resultaat van een fysio of masseur zul je niet bereiken, maar als je met een verwarmende zalf de harde spieren probeert te voelen in de nek en de schouderpartij en die met zacht cirkelende, rollende en knijpende bewegingen voorzicht losser probeert te krijgen, merk je al heel snel resultaat. Als je de nek zo stukje bij beetje afgaat, is het eind resultaat een soepele nek zonder aangespannen spieren.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:04

Maar je knijpt en je draait.. of?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:18

Gewoon massageolie gebruiken, die is om je handen soepel over de huid te laten gaan (niet te veel). Handen vlak houden en met je handpalmen druk geven niet met je vingers. Niet over botdelen raggen.
Met je lichaam mee gaan met de beweging zodat je niet alle kracht met je armen hoeft te zetten dan krijg je ook niet zo gauw kramp.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:24

thabs schreef:
Maar je knijpt en je draait.. of?

Tja, ik doe eigenlijk maar wat. Als je spier erg vast zit draai ik eerst voorzichtig cirkeltjes, daarna probeer ik wat te kneden en vervolgens kun je met je hele handpalm de huid/spier laten rollen. Als ik het bij mijn moeder doet, komt ze gegarandeerd van haar spanningshoofdpijn af en mijn vriend neem ik na het sporten ook even onderhanden (vind het namelijk harstikke leuk om te doen, kan moeilijk stil zitten)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:28

Ik vind zelf gewone olie zoals Zwitsal babyolie oid nog het fijnste om mee te werken, veel fijner dan massageolies.
Om kramp te voorkomen zoals Cookies al zegt met je hele lichaam meegaan en de kracht vanuit je lichaam laten komen ipv alleen vanuit je polsen of ellebogen. Probeer ook de bewegingen te varieren: strijken, kneden, kloppen, rollen, met je vingers, je hele hand, als de spieren goed los en warm zijn evt. zelfs ellebogen... dat kan allemaal heel goed doen bij degene die gemasseerd wordt en jij krijgt minder snel kramp.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:34

aaaah massages Lachen mijn favo onderwerp Lachen
wordt altijd door mensen gevraagd om te masseren terwijl ik maar wat doe. maar blijkbaar gaat t wel goed Lachen

maak wel eerst van te voren je handen warm Knipoog voor als je net als ik vaak koude handen heb. dat is geen pretje namelijk Knipoog
ik draai eerst altijd wat rondjes, dan ga ik wrijven/kneden een combi daarvan, en dan ligt het aan het lichaamsdeel wat ik daarna doe. handen en voeten wrijf ik heel snel tussen me handen, maar een rug ga ik alleen lang wrijven.

eigelijk moeilijk uit te leggen, doe eigelijk nog veel meer, maar dan wordt t n lang verhaal.

ik gebruik trouwens geen olien ofzo.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:39

*massage talent Nagelbijten / Gniffelen

Op de een of andere manier schijn ik een geboren masseuse te zijn.
Ze staan in de rij, terwijl ik nooit echt iets geleerd heb ofzo. ?
Nadeel; ik wordt zelf niet vaak gemasseerd terwijl ik ontzettende rugklachten heb (al 3 therapeuten gehad, tervergeefs. fysio, mensendieck en manueel.)

Ik vind lavendel olie altijd wel lekker, die paarse van weleda.
Heel ontspannend.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:27

mandy_b_s schreef:
*massage talent Nagelbijten / Gniffelen

Op de een of andere manier schijn ik een geboren masseuse te zijn.
Ze staan in de rij, terwijl ik nooit echt iets geleerd heb ofzo. ?

heb ik dus ook Tong uitsteken