Slik Tandarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlacKjee

Slik Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 15:02

Goed,
Ik moet dus zo naar de tandarts ik heb een gaatje maar ik ben als de dood voor naalden
Iemand tips zodat ik van mn zenuwen af kom? Ik tril als een rietje echt niet normaal heb de hele dag al buikpijn (mijn vorige tandarts was niet zo tandvriendenlijk het liefst had hij dat de naald er aan de andere kant weer uit kwam om er zeker van te zijn dat het verdoofd was.)

Het gaatje zit onderaan dus ben bang dat het onderin bij mn kaak en in mn tandvlees moet
Oh god als ik er alleen al aan denk ''help''

Thirsa_

Re: Slik Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:19

Je hebt er waarschijnlijk niks aan Clown maar het prikje valt heel erg mee.. ik denk dat, als je het 'prikje' hebt gehad wel rustiger wordt...
Dat heb ik althans altijd... kan ook echt liggen trillen, van de spanning, ben niet eens echt 'bang' .. het is gewoon iets teveel spanning als ik eenmaal in die stoel lig Lachen

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:33

Tips om rustig te blijven.
1. Lavendel (de geur) werkt heel rustgevend.
2. Kammillethee is ook goed.
3. Ik weet de naam niet meer. Maar het is een homeopatisch pilletje dat je rustig maakt. Ik zal even thuis in een boekje over homeopathie kijken voor je.

In 5 boekjes staat dat lavendel (olie) heel goed helpt. Het is heel rustgevend. Verder heb ik niks kunnen vinden over punt 3. Misschien ff naar de huisarts of homeopaat voor die pilletjes. (Alleen als het echt nodig is.)

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:00

Dit probleem heb ik ook gehad..

Ik kalmeerde me zelf met ohh over 10 min is het gedaan enz.. en dacht aan leuke dingen ! Ik dronk thuis voor de afspraak Kamille thee en dat werkte rustgevend..

Succes!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:08

Ik moest laatst ook naar de tandarts voor een gaatje aan de zijkant van me tand, en ben ook als de dood voor naalden.
Heb ook nog geprobeerd om de tandarts zonder verdoving te laten boren maar dat wilde ie niet Vork.
Ik heb toen echt heel erg hard -en kinderachtig- gehuild, (nog voordat de tandarts uberhaut een naald gepakt had Bloos) en het ergste was dat het helemaal geen pijn deed, maar ik heb wel de hele tijd liggen huilen.

xxSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:12

ik heb hetzelfde probleem..ik moet deze week..Ze hebben mij doorgestuurd naar een kaakchirurg om mij gerust te stellen.ze hebben daar kleinere naalden,voor verdoving en ik moet van tevoren pilletjes slikken.Je gaat er een beetje dubbel van zien mmaar je kunt je niet meer druk maken op een of andere manief.je mag alleen die dag en de dag ernaar niet aleen de straat op

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:06

Ik ben ook bang voor de tandarts.. Ze doen me altijd pijn Boos!
Mijn moeder gaat altijd mee naar binnen en als ik bang ben kijk in naar haar en dat helpt Bloos

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:41

Geen spuitje nemen?

Ik ben als de dood voor spuiten, en ook al heb ik een gaatje, die spuit komt er niet in. Dan maar pijn lijden.
Vorige keer heeft die tandarts me het 4 keer gevraagd van 'weet je het zeker?', en tijdens het boren ook nog een paar keer (omdat ik helemaal mn ogen dicht zat te knijpen mn broek vast van van de pijn Vork het was een sluimergaatje, dus mn halve kies moest uiteindelijk weg Scheve mond ) maar neenee, geen spuitjes in mij.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:33

Ik vind naar de tandarts gaan niet erg als ik maar geen gaatje heb!
Ik ben telkens zooo bang dat ik een gaatje heb brrr...

Bianca76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:36

Hellup, ik moet morgen ook een gaatje laten vullen, ben als de dood voor de tandarts, als ik heen moet ben ik op van de zenuwen, achteraf denk ik altijd; dat viel best wel mee. Moet erbij zeggen dat ik een heeeeeele lieve tandarts heb, die weet dat ik bang ben

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:39

Je voelt er niet veel van, maar ik houd nooit van het idee. Alleen als 'het' gebeurd is het je zo'n gevoelloze kaak die een beetje scheef gaat hangen heb ik het idee. Scheve mond

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:35

Diep ademhalen, relaxen en vertrouwen hebben in jezelf!

Ik moest vanochtend om 09.10 bij de tandarts zijn om een gaatje te boren en vullen. Begin al te shaken bij het woord tandarts, laat staan boren....

Ik heb t uiteindelijk (met dank aan mijn tandarts!! OK dan! ) ZONDER verdoving volbracht!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:35

-> MW

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:47

BasiNami schreef:
Ik ben ook bang voor de tandarts.. Ze doen me altijd pijn Boos!
Mijn moeder gaat altijd mee naar binnen en als ik bang ben kijk in naar haar en dat helpt Bloos

Haha hier nog 1 mijn moeder gaat ook altijd mee, durf echt niet alleen Knipoog

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:52

Nouuu Poe ik ben geweest wat een drama haha. Ik had maar meteen even verteld dat ik totaal niet van naalden hield dus ik kon kiezen of verdoving en pijn lijden of met verdoving en niks voelen dus ik heb de assistente van de tandarts dr hand helemaal fijn geknepen toen ik die naald voelde helemaal achterin en toen voelde ik niks meer echt helemaal niks. Leek net alsof ik verlamd was aan een kant had het idee dat me hele mond scheef hing en harstikke dik was maar dat was dus niet zo.

En op het laast zegt ie zo ; heb je vast een beter gevoel voor de volgende
keer als het weer gebeurt. alsjeblieft niet!!!
En het hielp ook toen me moeder mee naar binnen ging
Haha! Knipoog

tjeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:45

voortaan maar goed je tanden poetsen Knipoog maar volgens mij kan je beter met verdoving doen want zonder doet waarschijnlijk meer pijn dan dat prikje van de naald

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:48

ben ook bang meestal maar met een gaatje vullen hoef ik meestal geen prikje.. wel als ze trekken