Ervaring met "Nasa"matrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Ervaring met "Nasa"matrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 08:47

Momenteel wordt er veel reclame gemaakt met allerlei matrassen van Nasa materiaal.
Dat is een materiaal dat zich aanpast aan je lichaamswarmte.

Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een ander matras en ik vraag me af of dat wat is.
Zou het niet zweterig zijn?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

kjoetie

Re: Ervaring met "Nasa"matrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:23

ik heb er een en ik zweer je, wil nooit meer iets anders Haha!

In eerste instantie had mijn moeder zo'n matras, vanwege haar reuma. Ik heb toen eens in haar bed geslapen en heb werkelijk nog nooit zo lekker gelegen als daar. Dus nu heb ik zelf, en mijn vriend thuis ook zo'n matrras. Het gaat niet zweten, en het is hard en zacht tegelijk. ik vind het echt heerlijk!

Ik zou alleen wel kijken bij een matrassenconcurrent, ze zijn erg duur als je ze bij een gewone beddenwinkel haalt. Ook zou ik niet de dunste, maar een wat dikkere nemen, dat ligt toch net lekkerder.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:06

Ik heb ook een zo matras en ze liggen echt heerlijk zo zacht en ze vormen echt helemaal naar je lichaam het zijn echt fijne matrasse.

Alleen 1 nadeel is dat je ze om de 2 weken moet omdraaien omdat anders de vorm er in blijft staan

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:11

mijn partner en ik hebben beide een zeer zwakke rug en ik daarnaast ook problemen met mijn nekwervels. Hierdoor is onze keuze gevallen op matrassen (en voor mij ook een kussen) van het merk M-line: 10 jaar garantie en inderdaad 'nasaschuim'.
Duur in aanschaf (zo'n 850 per matras), maar zeker het geld waard. Je hebt ze in verschillende hardheden trouwens; ik heb hardheid 2, mijn partner hardheid 3. De hardheid is afhankelijk van je lichaamslengte -zwaarte en -bouw.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:11

de matrassen zweten trouwens totaal niet. Ook keer ik ze nooit om, er is maar 1 bovenkant namelijk!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:41

Ik heb een nieuw bed gekocht voor 350 euro en toen kon ik voor 100 euro meer prijs zon matras er bij krijgen en dat hebben mijn vriend en ik meteen gedaan

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:52

super fijne matrassen!! zijn niet zweterig

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:22

Meissie17 schreef:
Ik heb ook een zo matras en ze liggen echt heerlijk zo zacht en ze vormen echt helemaal naar je lichaam het zijn echt fijne matrasse.

Alleen 1 nadeel is dat je ze om de 2 weken moet omdraaien omdat anders de vorm er in blijft staan

Hmmm vreemd, zo'n matras heeft maar 1 bovenkant en in de winkel werd mij gezegd dat het matras niet omgekeerd hoeft/mag worden. Ik heb ook totaal niet dat de vorm erin blijft staan en ik heb het matras toch alweer een jaartje of 3. Het matras is van koud/traagschuim en dat heeft juist de eigenschap dat, als jou gewicht eraf is, weer terug te komen in de oorspronkelijke vorm. Pas als je er weer op gaat liggen, vormt het zich weer naar jou lichaamsgewicht/warmte....

Ik zweer er ook bij. Het is totaal niet zweterig. Ik heb een probleemrug, sinds ik op dit matras slaap is de pijn een heel stuk minder geworden. Het ligt gewoon heerlijk, lekker zacht, maar niet tè. Het geeft gewoon goed steun, daar waar het moet. Gewoon eens proberen in een winkel. Lekker even op gaan liggen, vooral op je zij, dan voel je echt wat ze bedoelen met aanpassen aan jou lichaam...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:21

Wij hebben ook die matrassen..tis even wennen maar wij willen ook nooit anders meer..

En over het omkeren..dat hoeft niet persee..netzoals Ophelia aangeeft hierboven

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:42

Hmmm vreemd, zo'n matras heeft maar 1 bovenkant en in de winkel werd mij gezegd dat het matras niet omgekeerd hoeft/mag worden. Ik heb ook totaal niet dat de vorm erin blijft staan en ik heb het matras toch alweer een jaartje of 3. Het matras is van koud/traagschuim en dat heeft juist de eigenschap dat, als jou gewicht eraf is, weer terug te komen in de oorspronkelijke vorm. Pas als je er weer op gaat liggen, vormt het zich weer naar jou lichaamsgewicht/warmte....

Ik zweer er ook bij. Het is totaal niet zweterig. Ik heb een probleemrug, sinds ik op dit matras slaap is de pijn een heel stuk minder geworden. Het ligt gewoon heerlijk, lekker zacht, maar niet tè. Het geeft gewoon goed steun, daar waar het moet. Gewoon eens proberen in een winkel. Lekker even op gaan liggen, vooral op je zij, dan voel je echt wat ze bedoelen met aanpassen aan jou lichaam...[/quote]

Nee omkeren dat mag zeker niet nee want het matras heeft maar 1 kant, toen het matras bij mij was afgeleverd zeiden ze dat je het matras moest omdraaien dus waar je met je hoofd ligt naar de voetenkant, omdat anders naar een paar jaar je matras kapot gaat.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:45

Dat het matras maar 1 kant heeft wist ik niet!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:30

Hoi, nou ik heb het welbekende TEMPUR bed... echt nooit meer wil ik anders.. en mijn matras heeft ook maar 1 bovenkant (slaapkant) en het is wel een super duur grapje, we waren per matras 1200 euro kwijt, en dan heb ik nog geen eens het spiraal wat er bij hoort.. Maar die kosten 800 euro de stuk.. Dus even doorsparen.. maar het is zeker de moeite waard..

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:28

Ik heb ook zo'n matras, oa vanwege rugproblemen, en ben er helemaal blij mee. Probleem is natuurlijk niet opgelost daardoor maar ik kom in ieder geval een stuk minder stram mn bed uit.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:09

Wij hebben ook die van M-line, zijn iets goedkoper dan Tempur. We hebben ze alweer een jaar of twee en ze bevallen super. We hoeven ze niet om te draaien.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:27

Mijn vriend heeft die ook, ik weet niet precies welke, maar van dat omdraaien is niets verteld.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 00:21

Ik heb ook een traagschuim. Een dikke met binnenvering en daarbovenop dus een dikke laag traagschuim. Mijn matras heeft aan beide kanten traagschuim. 10 jaar garantie. Ligt heerlijk, niet zweterig of zo. Wasbare hoes er omheen, ideaal!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 09:32

Jullie reacties klinken positief! Mij lijkt het wel wat. Mijn vriend is alleen nog niet om.
Ga binnenkort maar eens in een beddenzaak kijken. Bedankt in ieder geval!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:18

het is wel wennen hoor, zo'n tempur matras. even lekker 20 keer omdraaien per nacht is niet zo handig, aangezien je dan steeds eventjes in je lichaams afdruk ligt, die zich weer moet aanpassen aan je vorm. Maar idd hoe warmer hoe sneller dat gaat. Nu het matras koud is en je gaat er even lekker op ploffen ofzo dan lijkt het net een plank.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:20

wij hebben nasa schuim in het matras.
hihi swinters is het bed soms eerst helemaal hard, waar ligt komt dan echt een kuiltje.
het slaapt heerlijk!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:21

Klinkt lekker.Ben nog niet helemaal aan nieuwe matrassen toe maar als het geldschip binnenvaart ga ik dit matras zeker overwegen!!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:32

Op het bed van mijn vriend zit dus alleen aan de bovenkant van het matras traagschuim.
Ik vind het wel een lekker matras, maar mijn eigen bed met 16 jaar oude matras ligt nog altijd het beste.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 16:59

Pff, vandaag 4 beddenzaken gehad.
Echt moeilijk om een keuze te maken. Tempur vind ik erg duur en heb er ook nog wel wat negatieve dingen over gehoord.
M-line lag lekker, maar ook de Nasa Sensa van Beter Bed lag goed.

Verder ook nog bij een zaak geweest, die zelf produceren. Dat matras lag ook erg lekker.
Moeilijk, moeilijk! Ben even Google aan het afstruinen op zoek naar ervaringen met bovenstaande merken Haha!

Tesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:19

Heb ook een Tempur en het is echt super!!!
Pas wel op voor namaak. Dan is alleen een dun laagje bovenop van nasa schuim en de rest gewoon matras, zeg maar!
Ik wil gewoon nooit meer anders!

Angel_ique91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:22

Ik en mijn ouders hebben allemaal een nasa matras..
en ook wij willen echt niet meer anders.. echt super matrassen!!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:50

Ze liggen fijn, maar als ik de volgende ochtend wakker wordt kan ik niet staan van de pijn in mijn rug. Zal wel de enige zijn met dit probleem. Doe mij maar een iets stugger matras....