Daarom dit topic aangemaakt (vergeef me moddies!

Ik ben 34, heb een pracht van een dochter uit mijn huwelijk. Mijn vriend heeft 2 zonen (ook uit een eerder huwelijk), we willen beiden geen kinderen meer. Zoals waarschijnlijk elke man krijgt mijn vriend t spaans benauwd alleen al bij het horen van het woord sterilisatie. Omdat ik zijn kinderen niet gebaard heb, vind ik ook niet dat ik kan "eisen" dat hij zich laat steriliseren. Ik slik nu de pil, maar weet uit ervaring dat ik me beter voel zonder al die hormonen. Bovendien vergeet ik dat kreng de laatste tijd steeds vaker en wil toch niet ongewild ineens wel zwanger zijn op mijn 34e!
Dus gaan zoeken naar alternatieven ZONDER hormonen. Condooms is wat mij betreft geen optie

Een operatie heb ik geen zin in, ben ten eerste doodsbang voor algehele narcose en heb al een mooi litteken op mijn schaambeen (vorig jaar linker eierstok verwijderd) en wil niet nog 2 littekens erbij. Ben nu best trots op mijn buik. Bovendien zit er een tattoo rond mijn navel en bij sterilisatie via operatie wordt er een sneetje onder je navel gemaakt, wat in mijn geval dus dwars door mijn tattoo zal gaan en die waarschijnlijk heel lelijk uit de "strijd" zal komen...
Nu las ik op internet eea over Essure en Ovabloc, sterilisatie zonder operatie.
Zijn er op Bokt vrouwen die middels een van deze 2 methodes zijn gesteriliseerd en wat is jullie ervaring hiermee?