Ovabloc vs Essure? Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Ovabloc vs Essure? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 11:28

Via de zoekopdracht kwam ik in het centrale anti-conceptie-topic terecht, maar om nu 80 (!) pagina's door te zoeken naar ervaringen van meiden die gestereliseerd zijn dmv essure of ovabloc, kost me minstens een week. Haha!

Daarom dit topic aangemaakt (vergeef me moddies! Knipoog )

Ik ben 34, heb een pracht van een dochter uit mijn huwelijk. Mijn vriend heeft 2 zonen (ook uit een eerder huwelijk), we willen beiden geen kinderen meer. Zoals waarschijnlijk elke man krijgt mijn vriend t spaans benauwd alleen al bij het horen van het woord sterilisatie. Omdat ik zijn kinderen niet gebaard heb, vind ik ook niet dat ik kan "eisen" dat hij zich laat steriliseren. Ik slik nu de pil, maar weet uit ervaring dat ik me beter voel zonder al die hormonen. Bovendien vergeet ik dat kreng de laatste tijd steeds vaker en wil toch niet ongewild ineens wel zwanger zijn op mijn 34e!

Dus gaan zoeken naar alternatieven ZONDER hormonen. Condooms is wat mij betreft geen optie Knipoog Althans niet tot mijn dood Haha!

Een operatie heb ik geen zin in, ben ten eerste doodsbang voor algehele narcose en heb al een mooi litteken op mijn schaambeen (vorig jaar linker eierstok verwijderd) en wil niet nog 2 littekens erbij. Ben nu best trots op mijn buik. Bovendien zit er een tattoo rond mijn navel en bij sterilisatie via operatie wordt er een sneetje onder je navel gemaakt, wat in mijn geval dus dwars door mijn tattoo zal gaan en die waarschijnlijk heel lelijk uit de "strijd" zal komen...

Nu las ik op internet eea over Essure en Ovabloc, sterilisatie zonder operatie.

Zijn er op Bokt vrouwen die middels een van deze 2 methodes zijn gesteriliseerd en wat is jullie ervaring hiermee?

Cookies

Re: Ovabloc vs Essure? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:24

Nee met deze 2 heb ik geen ervaring. Wel met de "gewone" sterilisatie. Dat sneetje gaat trouwens in je navel, en niet eronder. Mijn navel ziet er nauwelijks anders uit, ik denk dat zelfs mijn moeder geen verschil ziet.
Dat van die man die Spaans benauwd word bij het woord sterilisatie dat ken ik Haha! De mijne werd er al niet goed van dat ik onder het mes ging, zo eng vind ie het. Clown

Ontij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:37

Hoi Buitenzorg,
Mijn zus heeft een serilisatie laten doen met siliconen, geen succes. Na een maand was de siliconen spoorloos en haar eileider weer zo toegankelijk als een snel weg. (zonder file) Sterkte met je keuze.

Ontij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:38

Oeps! De T vergeten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:19

He bah, hebben ze die siliconen er nog uitgehaald? Dat lijkt me niet fijn om dat los door je lichaam te laten zwerven.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:36

Mijn vader heeft zich pas steriliseren, gewoon bij de huisarts, was zo gepiept Ja. Het schijnt voor een man toch allemaal veel minder ingrijpend te zijn? Zou voor mij een reden zijn om hem op pad te sturen haha! 'Eisen' is wat anders dan het er nog een keer goed over hebben!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 13:40

Het is voor een man ook veel minder ingrijpend, Remember. Maar dat is dus geen optie. Ik wil van de pil af en als ik een sterilisatie kan realiseren ZONDER operatie ben ik niet moeilijk en zal ik degene zijn die de stap neemt. Zoals ik al zei, ik heb de kinderen van mijn vriend niet gebaard, dus kan ik t ook niet eisen dat hij zich laat steriliseren. Mijn vriend krijgt t echt spaans benauwd en denkt er niet serieus over. Als ik zijn kinderen wel gebaard zou hebben vind ik het niet meer dan normaal dat de man zich laat steriliseren, aangezien de vrouw de bevalling heeft gedaan. Maar in ons geval gaat dat dus niet op. Dus kan ik wel stoppen met de pil en wachten tot hij de stap neemt, maar hem kennende zal dat toch uitdraaien op condooms tot in de lengte der dagen en dat zie ik weer niet zitten.... en zal er dus een andere optie moeten komen, aangezien ik echt geen kind(eren) meer wil.

Wat niet weg neemt dat we er vrij serieus over praten. Onze relatie is vrij pril, dus ergens is t geen onderwerp nog, maar gezien onze leeftijd (hij 39, ik 34) is t weer wel een onderwerp om serieus over na te denken. Misschien krijg ik hem nog wel zo ver dat ie iig info gaat inwinnen Knipoog Maar nogmaals, een sterilisatie zonder operatie bij de vrouw is nog minder ingrijpend dan een sterilisatie van de man en dan is de keus snel gemaakt...

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:34

Hoi Buitenzorg,

Ik heb me een paar maanden geleden laten steriliseren via Essure.
Ook ik heb gekeken voor wie het het minst ingrijpend zou zijn, voor mij dus. Haha!
Je krijgt van tevoren pijnstillers die je thuis in moet nemen.
Die zorgen er ook voor dat je baarmoeder ontspant tijdens de ingreep.
Ik werd om twee uur uit de wachtkamer gehaald, en om kwart over twee was ik al weer op weg naar de auto. Lekker snel dus.
Het plaatsen van de veertjes is even gevoelig, menstruatiepijn maar iets feller.
Is ook zo weer weg.
Ik heb de rest van de dag nog wel een beetje een gevoelige buik gehad (maar goed te doen).
Pilgebruiksters kunnen de rest van de strip wat licht bloedverlies houden, dat is de volgende cyclus weg.
Ik ben vorige week voor controle geweest.
Je krijgt dan een inwendige echo om te kijken of ze nog op hun plek zitten.
Daarna ben je Officiëel Steriel. Haha!

Succes met je keuze, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:35

Hier geen ervaringen, maar lees wel heel geinteresseerd mee.

Ik wil geen kinderen en wel graag van die vervelende hormonen (lees:pil) af.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 09:39

@Kanzi, ik geloof dat er 12 weken overheen gaat voor de eileider dicht is? Slik je in die tijd nog gewoon de pil? En is het bij jou vergoed (100%) door je verzekeraar?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:55

Klopt, ze houden 3 maanden als veilige marge aan.
Ik heb zelf nog eventjes de pil geslikt, het is inderdaad wel de bedoeling dat je in die periode anti-conceptie gebruikt.
Bij mij werd het helemaal vergoed door de (aanvullende) verzekering, maar het ligt er denk ik ook aan hoe je verzekerd bent. Vraag het voor de zekerheid anders even na.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 19:55

Kanzi schreef:
Bij mij werd het helemaal vergoed door de (aanvullende) verzekering, maar het ligt er denk ik ook aan hoe je verzekerd bent. Vraag het voor de zekerheid anders even na.

Vandaag gedaan en ben inmiddels volledig gedesillusioneerd en zal voorlopig aan de pil moeten blijven, mits ik vriendjelief kan laten inzien dat een sterilisatie bij de man reuze meevalt Tong uitsteken

Mijn verzekeraar vergoedt t niet. Dankzij de eikels die het nieuwe zorgstelsel bedacht hebben is sterilisatie UIT het basispakket gehaald. Bij mijn verzekeraar is het ook volledig UIT de aanvullende en de topverzekering gehaald. De Essure-methode kost me dan uit eigen zak zo'n 1000 euro!!!!!

Sommige verzekeraars vergoeden het nog wel 100% vanuit een aanvullende verzekering, maar laat ik daar nou net niet bij verzekerd zijn...

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:37

Oh, balen joh!!!

Ik wens je veel succes met het overhalen van je vriend.... Knipoog
(Of toch maar een staatslot kopen?)

Nee zonder gekheid, daar word je niet blij van.
En dat terwijl Essure toch de minste kans op complicatie's geeft.