vriendelijke huisarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZesiramJarig

vriendelijke huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 09:25

Over het algemeen ben ik supertevreden over mijn huisarts. Hij neemt altijd de tijd, kent me ondertussen wel zo goed dat hij weet dat ik niet voor niks kom, kent mijn voorgeschiedenis uit zijn hoofd en vraagt altijd hoe het met de paarden is.
Maar wat hij gisteren flikte! Ik kwam even langs omdat ik de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel zit, en een afspraak bij de cardioloog maken dat kost altijd zo'n tijd. Dus maar even bij hem laten luitseren, bloeddruk opmeten etc. Dus hij meet alles, zegt hij. ja je bloeddruk is wel wat aan de hoge kant, maar ja je bent ook in de groei.
Ik denk, in de groei? ( ik ben net 24 geworden ). Opeens viel het kwartje, hij vind met te dik worden Bloos
Ik was toch wel even van mijn a propos moet ik zeggen. O.k. ik pas niet meer in maatje 38 ( althans, niet zonder proppen ), maar 40 lukt me altijd nog. In ieder geval moet ik tien kilo afvallen en dan maar weer eens terugkomen als de klachten aanhouden.
Het werkt trouwens wel, heb al helemaal besloten om te gaan dieeten als mijn vakantie voorbij is. Wat dat betreft, is het zo erg nog niet. Ik was alleen errug beledigd Haha!

Noukie

Re: vriendelijke huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:34

huisartsen..... :s
ik liep gister binnen, zegt ze: je hebt zeker koorts, zulke rode wangen. (ja, was ziek, maar eerder onderkoelt dan koorts)
2 seconden later, als ik een algemeen medisch probleem wil bespreken, zijn die rooie wangen ineens gewoon "gezond" en "blozen door hormoonwisselingen"????
en ja, tuurlijk, als ik alleen ben enzo bloos ik ook altijd... :s

in combi met de andere klachten die ik heb zou ik minstens mn bloeddruk even checken als ik haar was, maar nee. Gewoon een heel gezeik over "je doet te negatief" (ja, lig ziek in bed ipv tentamens leren, dat kost dus gewoon een half jaar studie, veel geld en gedoe) en daarom zou ik me ziek voelen.
Ohja, en dat virus, dat ging vanzelf over, moest ik me maar overheen zetten, als ik zou trouwen die dag zou ik vast ook gewoon rondlopen (ik heb geprobeerd te rijden, na 10 minuten kon ik shakend en kotsmisselijk afstappen (en rijden kan ik meestal nog wel, al voel ik me heel beroerd))

kortom: dit was echt de laatste keer dat ik bij een HA geweest ben. Volgende keer als er iets is wacht ik wel tot alles zodanig mis is dat ik meteen naar de EHBO mag en anders red ik mezelf wel. (en dit was niet de eerste keer hoor, dat een HA ernstig domme dingen zegt)

maar ok, de jouwe bracht het wel subtiel trouwens "in de groei zijn" Tong uitsteken

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:35

Dat kan ik me voorstellen ja Ach gut Maar goed, fijn dat je weet waarvan het waarschijnlijk komt.
Groetjes, mij

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:35

Ach ja, huisartsen kunnen soms behoorlijk lomp zijn, en als je echt vindt dat hij te evr is gegaan moet je hem dat zeggen. Maar, aan de andere kant kun je er ook wat mee doen. Een dietist vragen een dieet vast te stellen waarmee je kunt afvallen, en bij je volgende bezoek hem netjes vertellen dat je groei is gestops. XD

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:39

Nou, ik vind het een aparte opmerking als je nagaat dat de gemiddelde nederlandse vrouw maat 40 heeft (of meer). Kan me niet voorstellen dat er een verband is tussen je gewicht en de klachten die je hebt!
Was het misschien ook niet jouw interpretatie? Of heeft die letterlijk gezegd dat je moet afvallen?

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 10:23

Hij heeft het echt zo gezegd. Hij heeft ook groot gelijk. Ik heb hartklachten, waardoor elke kilo extra gewoon een extra belasting is. Ik weet ook dat hij gelijk had, maar de manier waarop hij het bracht was gewoon erg lomp. Dat ben ik niet van hem gewend.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:25

Zo ben ik onlangs door m'n middenvoetsbeentjes gezakt en heb ik nu dus platvoeten (heb overigens geen overgewicht o.i.d.).

De HA ging met z'n vingers langs m'n voet en zei: 'ik zie het al, je kunt meespelen in Platvoet & z'n vriendjes'.

Ik vond m wel mooi Clown

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:32

Ik ben wel tevreden met mijn huisarts.. hij zegt altijd waar het op staat en is helder in zijn verhaal..

één keer zo met hem gelachen.. ik was al een week misselijk en had het idee dat ik wel eens zwanger kon zijn.. Belde ik hem tijdens zijn telefonisch spreek uur, vertel wat er aan de hand is.. zegt ie " Nee.. je bent niet zwanger hoor.. tenminste niet van mij" Haha!

Hahahaha.. ik lag in een deuk.. (bleek achteraf een soort buikgriep te zijn Haha! )

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 10:55

Zo is mijn huisarts dus normaal ook. Hij bedoelde het waarschijnlijk ook grappig, maar ik was gewoon een beetje op mijn teentjes getrapt Haha!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:34

dat heb ik dus ook he
alleen ik krijg iedere keer een andere huisarts.
de ene zegt dat ik overgewicht heb en de ander zegt dat ik precies goed ben
vervelend die dokters.

maar snap wel dat je je beledigt voelt ja

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:23

welke huisarts heb jij dan ? een in goes of kloetinge

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:12

Quellian schreef:
De HA ging met z'n vingers langs m'n voet en zei: 'ik zie het al, je kunt meespelen in Platvoet & z'n vriendjes'.

Ik vond m wel mooi Clown

Haha!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:21

marel schreef:
Nou, ik vind het een aparte opmerking als je nagaat dat de gemiddelde nederlandse vrouw maat 40 heeft (of meer). Kan me niet voorstellen dat er een verband is tussen je gewicht en de klachten die je hebt!
Was het misschien ook niet jouw interpretatie? Of heeft die letterlijk gezegd dat je moet afvallen?

Dus als de gemiddelde nederlandse vrouw maat 40 of meer heeft is het ook meteen gezond?!
Overgewicht is gewoon ongezond en blijft ongezond.

Maar goed, hij zegt in ieder geval waar het opstaat Knipoog Misschien moet ie nog een lesje tact krijgen..