Ik ben de laatste tijd zo moe, echt niet normaal meer, Ik ga savonds super vroeg slapen (lees half 9 das vroeg voor mij) en s'ochtends kom ik er om 9 uur weer uit. Dan ben ik dus super moe (maar dat ben ik altijd als ik net uit bed kom)
Maar die moeheid blijft heel de dag, ookal ga ik s'middags slapen, dan ben ik weer super moe. Ik ga gewoon naar mijn verzorgpony, maar als ik dan terugkom ben ik bekaf. Als ik paardrijles heb gehad, ben ik bekaf.
Nu kunnen het 2 opties zijn: - Ik heb pfeiffer, oid - Het komt gewoon omdat ik geen school heb, en dus eigenlijk niks te doen heb. Dus misschien dat als ik weer naar school moet het over is?
Je kan zoiezo even naar de dokter gaan natuurlijk om bloed te gaan laten prikken. Het kunnen ook echt nog wel andere dingen zijn zoals ijzertekort, bloedarmoede bijv. daar kan je ook heel moe van worden (al heb je dan vaak ook nog wel andere klachten). Ikzelf heb pfeiffer vorig jaar juli gehad, loop er niet te lang mee door en luister naar je lichaam. Ga ff naar de huisarts en laat een bloedtest doen.
Ik heb ook pfeiffer gehad..Maar ik was te eigenwijs om naar de dokter te gaan om bloed te laten prikken.
Ik was altijd moe, had nergens zin in, ik kon de hele dag door slapen. Er om 9 uur in gaan, tegen de middag uit mn bed komen..dan even actief zijn en meteen weer bekaf.
Als ik naar school moest was het een ramp, ik liep als een zombie rond, kwam thuis uit school en viel op de bank in slaap. Dan ook nog een paard rijden, dat was nog te doen, maar dan schoot huiswerk of mn paard er bij in, ik meost gewoon slapen!
Als het zo erg is zou ik gewoon naar de dokter gaan, wie weet is het iets anders, bijvoorbeeld bloedarmoede, er kan van alles tegen gedaan worden. Maar weet een ding, en wees niet eigenwijs..wordt het alleen maar erger van
Dus je leeft vrij actief, je hebt een goed ritme en je eet regelmatig? Zo niet, probeer dat eens. Om 10 uur / half 11 gaan slapen en er om 8 / 9 uur uit. Eten op vaste tijden enz en vooral actief blijven. Maar voor de zekerheid kun je altijd even bloedprikken.
ik zou je gewoon even late testen ook al heeft het niet veel nut tegen mij hebbe ze 4 x gezegt dat ik geen pfeiffer had , de 5e x bloedonderzoek komen ze ineens dat ik pfeiffer heb gehad ,, maar zou het toch eventjes doen .. succes verder
Ik heb het precies hetzelfde als de TS. Ook mijn conclusie is hetzelfde. Of pfeiffer (oid) of omdat ik geen ritme/school heb (Dat zeggen mijn ouders, "stel je niet aan"). Ik wacht even af tot mijn school weer begint, ik ben ook niet zo'n fan van bloedprikken, als ik dan nog zo moe ben ga ik even naar de dokter.
Het heeft wel nut hoor om je te laten testen op pfeiffer Merlinde! Dan weet je het tenminste en hoef je niet meer door te duwen als je moe bent, ook voor je omgeving is het dan beter te begrijpen dat je moe bent en dan kunnen ze rekening met je houden. Het kan ook een geruststelling zijn dat er niks aan de hand is en misschien is het wel wat anders zoals bloedarmoede of ijzertekort, daar kunnen ze dan wat aan doen, het heeft dus zeker nut! Ik loop zelf alweer langer dan een jaar met pfeiffer en zit op het moment in een terugval, vanochtend weer naar de huisarts geweest, de moeheid wil niet over en mijn lever is weer of nog steeds vergroot. Nu weer bloedprikken voor de leverwaardes en om te kijken of ik misschien iets anders mis of dat er iets anders aan te tonen is in mijn bloed, maar het kan heel goed een terugval van pfeiffer zijn en ik doe helemaal niks he! Geen school, geen werk, niet paardrijden en geen sport. Mijn huisarts heeft pfeiffer ook in een heftige vorm gehad wat wel helpt in zijn begrip, er is namelijk een hoop onbegrip voor de ziekte van pfeiffer merk ik zelf. (dat duurt toch maar 6 weken?? was het maar waar!!) Het kan wel trouwens maar 6 weken duren, als je geluk hebt, vaak is de nasleep veel langer. Ik heb pfeiffer ook in een heel erge vorm gehad (omdat ik dus ben doorgegaan met werken!) en lag 10 dagen in het ziekenhuis aan het infuus met haast een leveronsteking, haast uitgedroogd en volledig uitgeput, ik kan het je dus niet aanraden om af te wachten.
Fijn dat er toch bloedgeprikt is, je weet maar nooit. Tuurlijk zou het ook met school te maken kunnen hebben, maar je kan maar beter even het zekere voor het onzekere nemen. Kan dat bloedprikken bij jullie direct? Bij ons kan het maar 1 keer in de week, de rest van de week kan je wel naar andere plaatsen en naar het ziekenhuis om bloed te gaan prikken.
ik heb ook pfeiffer, al gaat het al een stuk beter , af en toe nog wat dipmomenten maar ik heb toen ook zo`n zelftest gehaald, aangezien ik als de dood voor prikken ben en ik vind ze goed werken, ben daarna wel naar dokter gegaan voor zekerheid
Ik heb ook pfeifer gehad een tijdje geleden misschien is het een idee om naast je gewone eten vitamines te nemen. hier krijg je meer energie van (vitamine C) en dan voel je je als het goed is al een stuk beter! extra gezond eten zoals fruit bruin brood enzo werken ook heel goed. als je vragen hebt staat de pb box altijd open!
Ik hoop voor je dat het geen pfeiffer is.. ik heb het zelf ook (gehad). Het is nu uit me bloed maar heb er op sommige momenten nog altijd last van (ben heel snel ziek, heb gewoon geen weerstand meer)
Zoals Liesurt zegt kan je mss nog vitamines bijnemen, moet ik ook altijd doen
Als je het vermoeden hebt dat het Pfeiffer zou kunnen zijn, is het belangrijk wel meteen naar de huisarts te gaan en er niet te lang mee rond te lopen. Zelf heb ik er ook te lang mee rond gelopen, omdat je elke keer wel weer wat kunt verzinnen waarom je zo moe bent (druk op school, tentamens, uitgaan enz) Doordat ik er veel te lang mee doorgelopen heb, heeft het bij mij 1,5 jaar geduurd voordat het echt over was.. en dat was zeker geen fijne tijd..