Doorbraak in behandeling kanker zal nooit succes worden :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Doorbraak in behandeling kanker zal nooit succes worden :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 15:14

Zit net met stijgende verbazing te lezen over een NL oncoloog die een therapie heeft ontwikkeld om kanker te bestrijden door gezonde lichaamseigen immuuncellen bij herhaling te injecteren bij de patiënt.
Aanvullend kunnen koortsbehandelingen gegeven waarbij koorts wordt opgewekt om de kanker te bestrijden.
Dit is even heel kort weergegeven. Voor het volledig, ietwat lange, maar zeker interessante artikel zie: http://msn.ode.nl/article.php?aID=4373& ... b490996cea

Met evenveel, nee, méér verbazing lees ik de reden dat deze behandeling w.s. nooit bereikbaar zal zijn voor zovele mensen die het dringend nodig zijn.
Citaat interview:
'Ondanks de toenemende belangstelling voor de therapie komt het onderzoek naar de behandeling met dendritische cellen (dat zijn de gezonde lichaamseigen immuun cellen) nauwelijks van de grond. ‘Er valt niet veel geld te verdienen met dat onderzoek’, verklaart Gorter. ‘Je kunt er geen patent op aanvragen, omdat dendritische cellen lichaamseigen zijn. Daarom zijn farmaceutische bedrijven niet geïnteresseerd. Er zijn dan ook nooit klassieke, gerandomiseerde onderzoeken gedaan, omdat zulk onderzoek erg duur is.’ Gorter vermoedt dat zijn behandelwijzen, net als andere alternatieve moethoden, niet worden goedgekeurd door invloedrijke instanties als de Amerikaanse Federal Drug Administration, omdat ze de farmaceutische industrie hinderen. Artsen kunnen zelfs worden aangeklaagd wanneer ze de therapie wél toepassen.'

Ik word hier zo verdrietig van.
Als er zelfs aan een ziekte geen geld te verdienen is, is niemand geïntresseerd in het redden van mensenlevens Huilen
De wereld is nog verrotter dan ik dacht.

Snoevie

Re: Doorbraak in behandeling kanker zal nooit succes worden :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:16

de hele wereld draait om geld,maar wisten we dat niet allemaal al

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:25

Vind zo iets verschrikkelijk. Voor mijn moeder en mn tante is het te laat maar voor vele anderen niet.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:29

Dit is toch weinig nieuws? Het is absoluut belachelijk maar waarom denk je dat de reguliere wetenschap zo negatief tegenover alternatieve wetenschap staat?
Ze hebben liever dat je met een chronische kwaal blijft lopen want daar verdienen ze aan. Niet als er een echte oorzaak gevonden wordt die misschien wel weggenomen kan worden.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:31

Word hier écht niet goed van zeg.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 15:32

Deze arts is in Dld doorgegaan met het ontwikkelen van zijn therapie omdat artsen daar veel meer vrijheid hebben.
Mensen kunnen er zelf naartoe bellen voor afspraken en behandeling maar je moet het maar net weten.

Diep, diep, treurig en bovenal schandalig.

Staat er niet ergens in de wet dat je verplicht bent een hulpbehoevend mens te helpen. Zal alleen gelden als er flink geld aan te verdienen valt denk ik. Staat er vast in kleine lettertjes onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:34

Wát een zak.
Sorry Nagelbijten / Gniffelen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:36

om te huilen zoiets, dat ze niet eens meer medemensen
willen helpen alleen maar om geld

gewoon belachelijk!

SanderD

Re: Doorbraak in behandeling kanker zal nooit succes worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:38

Dit is hartstikke belachelijk, dat geloof je toch niet he.
De mens is idd erg verrot. Scheve mond

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:42

De farmaceutische industrie doet alsof ze zo goed zijn, maar ondertussen zijn ze mensonwaardig.

Ik vraag me af wat hun doen als er kanker gevonden zou worden. Staan ze dan wel ineens met zijn alle bij dr. Gorter op de stoep?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:45

Idd, als zij zelf eens erstig ziek worden mag het allemaal wel. Doei, doei

Vraag me af of dit niet door de overheid gesteund kan worden of zo, in het belang van de volksgezondheid?

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:50

Waar slaat dit op man.
Ik wist niet eens dat ziekenhuizen ook winst moesten maken! Verward
Ik vind het echt nergens op slaan, geld is toch veel minder belangrijk dan als er iemand dood gaat?
Dit kan ik niet snappen hoor...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:53

Mensen zijn eigenlijk monsters, dat blijkt maar weer..

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:01

Beseffen jullie ook hoeveel onderzoek kost? Je hebt het niet over 20 euro per dag, maar over miljoenen euro's per jaar! Als er voor onderzoek geen investeerders gevonden kunnen worden, omdat het niet grootschalig toe te passen is, dan is het gewoon niet mogelijk om dat onderzoek te doen.
De farmaceutische industrie investeert ontzettend veel geld in verschillende onderzoeken (wat anders echt niet gedaan zou kunnen worden) in de hoop dat ze eens in de tien jaar iets kunnen patenteren wat geld opbrengt. En het zijn bedrijven, dus die willen daar graag geld aan verdienen, hoe meer ze verdienen, hoe hoger de investering in onderzoek etc.
Als die miljoenen (triljoenen/triljarden op wereldschaal geloof ik) naar onderzoek gaan dat gericht wordt op individuën door persoonlijke cellen in te zetten, wie kan er dan naar algemener therapieën zoeken die voor een veel grotere groep mensen werken? Er moeten nou eenmaal keuzes gemaakt worden, en die keuzes vallen (zoals zo vaak) uit naar het algemeen belang.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 15:43

Lon schreef:
Beseffen jullie ook hoeveel onderzoek kost? Je hebt het niet over 20 euro per dag, maar over miljoenen euro's per jaar! Als er voor onderzoek geen investeerders gevonden kunnen worden, omdat het niet grootschalig toe te passen is, dan is het gewoon niet mogelijk om dat onderzoek te doen.
De farmaceutische industrie investeert ontzettend veel geld in verschillende onderzoeken (wat anders echt niet gedaan zou kunnen worden) in de hoop dat ze eens in de tien jaar iets kunnen patenteren wat geld opbrengt. En het zijn bedrijven, dus die willen daar graag geld aan verdienen, hoe meer ze verdienen, hoe hoger de investering in onderzoek etc.
Als die miljoenen (triljoenen/triljarden op wereldschaal geloof ik) naar onderzoek gaan dat gericht wordt op individuën door persoonlijke cellen in te zetten, wie kan er dan naar algemener therapieën zoeken die voor een veel grotere groep mensen werken? Er moeten nou eenmaal keuzes gemaakt worden, en die keuzes vallen (zoals zo vaak) uit naar het algemeen belang.

Lon, deze therapie heeft zichzelf al bewezen. Lees het hele artikel maar eens. Het onderzoek wat nu nog gedaan zo moeten worden is het onderzoek op grote schaal om te bewijzen dat het werkt. Het werkt, das al duidelijk maar zo is nu eenmaal de regel.
Het draait puur om geld. Ja farmaceuten willen wel geld steken in onderzoek maar alleen als ze zeker weten dat ze er miljoenen uit kunnen slepen. Zoals in het stuk al staat kunnen ze op deze methode nooit patent aanvragen omdat het om lichaamseigen cellen gaat, dus is er geen interesse. Ik vind dat schandalig.
Helemaal het laatste zinnetje uit mijn quote dat als artsen het gebruiken ze zelfs aangeklaagd kunnen worden.

Zoals iemand al zei: wat zouden de heren farmaceuten doen als ze zelf de pisang waren en chemo en bestraling bleven zonder het gewenste effect.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:35

Was het niet vorig jaar of 2 jaar terug dat een Amerikaan in de kranten een paginagrote 'advertentie' had staan tegen de farm.industrie? Er schijnen erg veel (onschuldige) kwaaltjes te zijn waarvan we erg gemakkelijk defenitief af te helpen zijn, maar als we alleen de symptomen bestrijden brengen we een hele hoop geld in het laatje. Aangezien het alleen maar 'ongemakkelijk' is en verder niet schadelijk voor onze gezondheid houden we deze 'kwaaltjes' in stand omdat er grof geld aan te verdienen valt Ja

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:10

Remember schreef:
Was het niet vorig jaar of 2 jaar terug dat een Amerikaan in de kranten een paginagrote 'advertentie' had staan tegen de farm.industrie? Er schijnen erg veel (onschuldige) kwaaltjes te zijn waarvan we erg gemakkelijk defenitief af te helpen zijn, maar als we alleen de symptomen bestrijden brengen we een hele hoop geld in het laatje. Aangezien het alleen maar 'ongemakkelijk' is en verder niet schadelijk voor onze gezondheid houden we deze 'kwaaltjes' in stand omdat er grof geld aan te verdienen valt Ja

Niets van meegekregen maar wel een goede aktie van die Amerikaan.
Hij heeft gelijk. De farmaceutische industrie heeft geen enkele belangstelling voor onze gezondheid maar wel in hun eigen banksaldo.
Niet voor niets willen ze de alternatieve middelen als homeopathie e.d. steeds verder terugdringen en als het even kan laten verbieden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:34

dit is toch niet normaal! ik vind het belachelijk maar kan je deze behandeling niet even goed zelf laten toepassen dan?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:48

Het gaat niet alleen maar over de kosten van een onderzoek; voor sommige ziekten of aandoeningen zijn de middelen voor een gedegen onderzoek naar passende medicatie voor handen; alleen te weinig patiënten om geld te kunnen verdienen aan de medicijnen.

Kindje van vriendin van mij is overleden aan een energie stofwisselingsziekte, hij was het 8e bekende patiëntje op de wereld, er is een arts in Nijmegen die doet met eigen middelen en benefiet-bijeenkomsten onderzoek naar de ziekte.
Medicijn fabrikanten doen niet mee, omdat de doelgroep te klein is.

Aids onderzoek is zo groot omdat de hele 3e wereld ten onder gaat aan Aids, maar de medicijn fabrikanten worden vetgemest door VN en Unicef en andere donaties en contracten.

Daarentegen zijn er nog veel meer ziekten en aandoeningen die interessant zijn voor medisch en/of medicatie onderzoek, maar die liften wel weer mee op de onderzoeken die bijvoorbeeld het reumafonds, hartstichting, kankerfonds, nierstichting en die dus WEL gesteund worden door de medicijnfabrikanten, etc doen.
Deze ziekten en aandoeningen kennen dusdanig veel patiënten dat het interassant is om een medicijn op de markt te brengen.
En gelukkig kennen heel veel medicijnen ook nog een contra-indicatie.

Het is de trieste waarheid.
Helaas maak ik het zelf ook mee, voor mijn ziekte is geen geneesmiddel, alleen maar lapmiddelen die hopenlijk aanslaan.

Zoals mijn internist het zo mooi kan zeggen;
Zolang de ziekte niet actief is, ben je "gezond", maar als de ziekte toeslaat kan het dodelijk zijn.
Daar doen we het maar mee.

Ik kan over de werkelijkheid gaan pruilen, maar ik kan het beter aanvaarden en af en toe een kleine donatie doen aan stichtingen/onderzoekers die er toe doen.