Sterilisatie????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyJ

Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:20

Hallo,

ben 27 en zit al heel lang na te denken om me te laten steriliseren...
vind het wel een beetje eng, operatie enzo... heeft iemand ervaring hiermee???
Weet 100% dat ik geen kinderen wil (heb ze ook niet, alleen mijn vriend heeft een kindje, maar die is het er ook mee eens).

alvast bedankt voor de reacties

lovelyme

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:22

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik jou was en je bent er heele rg zeker van, waarom niet.
het maakt wel het eea een stuk makkelijker en tegenwoordig is het geen grote ingreep meer

x_pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:36

Moeilijke keuze, ik zelf heb er geen ervaring mee. Maar als je er echt heel zeker van bent, zie ik het probleem er niet van in. Als je het laat doen heel veel sucses en sterkte !

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:52

ben ik nou gek?? dit topic stond toch ook op leven zonder paarden?? heb daar zelfs gereageerd....maar het topic is verdwenen??

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:17

Ik zou er zelf niet voor kiezen. Kan namelijk wel iemand die het ook jongheeft gedaan. Tegen ze tegen de 40 aan zat had ze zo een spijt dat ze geen kinderen heeft gekregen. Als je anticonceptie gebruikt dan hoef je toch niet druk te maken. Je weet nooit hoe je leven loopt en dan heb je zo een definitieve keuze gemaakt. Als je over een paar jaar nog zo erover denkt kan je het altijd nog laten doen.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:45

Ik denk dat het vooral psychisch een zware ingreep is.
Ik ken veel mannen die het hebben laten doen maar geen vrouwen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:47

ik ken iemand (vrouw) die heeft laten doen, ze hebben een kind en willen er niet meer.
volgens haar heeft het veel pijn gedaan, het baren van een kind was er niets bij zei ze.

tasjee_bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:47

mijn moeder is gesteriliseerd
en ze heeft dik een week met veel pijn op bed gelegen
maar weet je echt zeker dat je geen kinderen wil?

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:50

ik ben nu 29 en ik heb altijd gezegd (ook i.v.m mijn ms) als ik 35 ben en ik wil ze nog steeds niet dat ik me dan laat stereliseren,ik heb nooit kinderen gewild maar voor de zekerheid wacht ik nog een paar jaar want mischien draai ik nog we als een blad van een boom om en dan denk ik dat ik wel heel veel spijt zou hebben,ik vind het dus verstandig als ik jou was om nog iig een paar jaar te wachten maar de keus is natuurlijk aan jou!
groetjes madrieka Pling Pling Pling

maaike100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:59

ik zou het wel een moeilijke keus vinden maar als je er echt heel zeker van bent dan wens ik je heel veel sterkte!*D

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:05

Ken genoeg vrouwen die gesteriliseerd zijn. Als je echt zeker ben van je keuze, ga ervoor. Je moet wel rekenen op een week hersteltijd. Mocht je de ingreep niet aan durven om de operatie, denk eens over een hormoonspiraaltje. Ik heb een Mirena en ben er erg happy mee.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:07

Ik geloof niet dat ze dat zomaar doen je moet dit echt aantonen.

Kan je uit eigen ervaringen zeggen dat ik toen ik 29 was absoluut nog geen kinderen wilde. Was er ook niet mee bezig. Maar toch ben nu 35 heb een leuke vriend ben happy en dan veranderd er toch een hoop.

Niets is voor eeuwig en vooral relaties niet wat als het over 2 jaar over is en dan opeens een andere vriend die wel wil en jij dan ook?.

Wat is je reden om het te laten doen?. Bedoel met een goede pil hoef je niet zwanger te worden?.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:07

Mijn moeder heeft het gedaan, en volgens haar stelde het niet echt veel voor. de operatie was zo gebeurd en om 5 uur mocht ze naar huis toe Knipoog

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:27

Als je echt geen kinderen wil is een man die ze wel wil, gewoon niet de juiste. En waarom zeggen mensen alleen "wat als je van gedachte veranderd" als je voor definitief GEEN kinderen kiest? Waarom zegt niemand ooit tegen een zwangere vrouw "wat als je van gedachte veranderd?" ?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:30

Maar dr vriend wil er ook geen kindje meer bij.

Ik heb er totaal geen verstand van, maar verandert er hormonaal niet ontzettend veel (op de verkeerde manier). Of maakt dat niet uit?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:34

Ik ben ook zo iemand die gewoon simpelweg geen kinderen wil. Nooit die wens gehad, en ik ben nu 34, mijn broer heeft kleine kinderen, mijn schoonzus heeft een 1-jarige.. en nee, ik heb geen kinderwens. Prima toch?

Ik denk ook over sterilisatie. Omdat ik trombose-gevoelig ben mag ik geen pil meer slikken en zijn andere hormoon-conceptiemiddelen ook niet mogelijk. En toch heb ik die operatie nog niet doorgezet... ik ben namelijk ook bang voor de ingreep zelf. Maar gezien de ontwikkelingen in de gezondheidszorg en verzekeringen, moet 2006 het jaar worden...

Interessant topic dus ook voor mij - ik volg het nog even.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:44

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:45

tsja als je het zeker weet... waarom niet, het is echter wel een behoorlijke ingreep die vaak wel gepaard gaat met de nodige pijn...

Daarin tegen zit ik zelf in de situatie met mijn vriend die gesteriliseerd is... hij heeft twee kinderen en heeft izch laten steriliseren toen hij nog bij zijn ex vrouw was... Voor hun was dit genoeg 2 kids alleen nu hij bij mij is begint hij toch te twijfelen of het toen der tijd wel de juiste keuze is geweest puur omdat hij mij nu geen kind meer kan geven ...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:57

Ik ken twee koppels met hetzelfde probleem (sterilisatie bij hem), en alle twee hebben ze nu kinderen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:58

ArwenLune schreef:
Als je echt geen kinderen wil is een man die ze wel wil, gewoon niet de juiste. En waarom zeggen mensen alleen "wat als je van gedachte veranderd" als je voor definitief GEEN kinderen kiest? Waarom zegt niemand ooit tegen een zwangere vrouw "wat als je van gedachte veranderd?" ?

Omdat het HEEL vaak voorkomt dat iemand van gedacht veranderd. Ook ik ben zo iemand. Vooral door mijn huidige relatie is het helemaal omgeslagen.
Ook dat laatste komt voor hoeveel vrouwen geven hun kind af ter adoptie enz..of in container dumpen enz.

Voor beide is een hoop te zeggen. Vind zelf dat een dokter het niet moet toepassen bij vrouwen onder de 35 omdat er dan vaak toch een hoop veranderd.

Je ziet tegenwoordig dat relatie niet lang meer duren en iedere relatie heeft een andere impact en wat hij toch kinderen wil en jij dan opeens ook. Dan heb je toch een probleem.

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:08

Ja ik heb inderdaad ook al het topic in het leven zonder paarden aangemaakt, sorry.
En om op het topic terug te komen, ik weet gewoon echt dat ik het niet wil en mijn vriend ook niet (en ja.. ik weet relaties kunnen vergaan, maar ook zonder mijn vriend sta ik achter dit besluit) Ben gewoon zo bang voor de operatie enzo en je hoort zoveel verschillende dingen erover...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:10

Waarom wil je het eigenlijk?. Er zijn ozveel andere oplossinge?.
Alleen geen kinderen willen lijkt mij een vage reden.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:41

Prisca schreef:
Waarom wil je het eigenlijk?. Er zijn ozveel andere oplossinge?.
Alleen geen kinderen willen lijkt mij een vage reden.

Volgens mij is dat de hoofdreden van sterilisatie... Haha!
Kan me heel goed voorstellen dat als je 100% zeker weet geen kinderen (meer) te willen dat je dan kiest voor sterilisatie, ook omdat je dan niet tot in lengte der dagen doorgaat met het volproppen van je lijf met allerlei hormonen.

Ikzelf ben 34, heb een superleuke dochter van 7, mijn vriend heeft 2 zoons (9 en 5 jaar) en we willen beiden geen kinderen erbij. Bovendien heb ik altijd gezegd dat ik tot mijn 35e zwanger wilde raken als ik nog wil en niet later. In mijn geval betekent dat dat ik binnen nu en een jaar zwanger zou moeten zijn (relatie duurt net 3 maanden...) en dat vind ik persoonlijk te kort voor zo'n ingrijpende beslissing. Aangezien ik weet dat ik stukken beter in mijn vel zit zonder al die hormonen van de pil en ik toch echt niet van plan ben om tot mijn dood condooms te gebruiken Tong uitsteken ben ik ook sterilisatie aan het overwegen.

Ware het weer niet dat een sterilisatie bij de man veeeeeeel minder ingrijpend is dan bij een vrouw...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:34

Prisca schreef:
Vind zelf dat een dokter het niet moet toepassen bij vrouwen onder de 35 omdat er dan vaak toch een hoop veranderd.

Ik vind dan ook dat vrouwen onder de 35 niet zwanger mogen raken. Er kan nog een hoop veranderen en misschien krijgen ze er wel spijt van. Straks gaat het uit en ontmoeten ze de perfecte man, maar die wil geen kinderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:37

ArwenLune schreef:
Prisca schreef:
Vind zelf dat een dokter het niet moet toepassen bij vrouwen onder de 35 omdat er dan vaak toch een hoop veranderd.

Ik vind dan ook dat vrouwen onder de 35 niet zwanger mogen raken. Er kan nog een hoop veranderen en misschien krijgen ze er wel spijt van. Straks gaat het uit en ontmoeten ze de perfecte man, maar die wil geen kinderen...

euh.......Verward

Zelf wilde ik ook nooit kinderen, maar ben nu toch na mijn dertigste moeder geworden. Ik denk dat maar weinig artsen het op jonge leeftijd zullen doen, mits er een medische noodzaak is. En vragen aan een zwangere of ze spijt heeft...., tsja, daar valt weinig meer aan te veranderen dan he Clown

Je zult de eerste niet zijn die zich heeft laten steriliseren en na een aantal jaar misschien toch onverwachts een kinderwens krijgt. Dat je de pil niet wil slikken kan ik me iets bij voorstellen, soms zou het handig zijn om een aan en uit knopje op die eierstokken te hebben Ja