auu kiespijn, spoed of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

auu kiespijn, spoed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 13:08

Eind juni/begin juli ben ik naar de tandarts geweest voor controle.. toen bleek er een gaatje te zitten in een kies. Hij had toen geen tijd om het te vullen dus ik moest een nieuwe afspaak maken, dat kon pas in september weer vanwege de vakantie.. kon volgens de assistente geen kwaad.

Nou heb ik sinds 2 weken ongeveer last van die kies en het wordt steeds erger, ijs eten, kauwen of iets drinken doet behoorlijk pijn en ik heb ook last van m'n kaak en al een week hoofdpijn aan de rechterkant van m'n hoofd (lijkt van die kies te komen, maar ik weet het niet zeker). met paracetamol is het wel te doen, maar anders is het echt vervelend (vooral met slapen) en voel ik het continu.

vrijdag heb ik m'n eigen tandarts even gebeld, maar die is nog tot september op vakantie. Er is maar 1 tandarts wel aanwezig en die zit helemaal vol, dus daar kan ik niet terecht. Volgende week maandag ga ik naar Griekenland op vakantie, maar liever niet met kiespijn (of erger nog; daar naar de tandarts moeten Haha! )
nou heb ik wel het telefoonnummer gekregen van de spoedtandarts "voor als het erger werd".. maar ik weet niet wanneer het erg genoeg is om daar terecht te kunnen Knipoog
ik heb er zelf een hekel aan als mensen voor onzindingetjes naar de spoed komen enzo, en het is maar een suf gaatje.. van mn vriend moet ik wel morgen gaan bellen, of lachen ze me dan heel hard uit? Clown

Nibbit

Re: auu kiespijn, spoed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:10

Als je elke dag paracetamol neemt vind ik het wel spoed.
Dan gewoon bellen hoor!

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:11

Als je op vakantie gaat, dan zou ik toch maar eerst even langs die spoedtandarts gaan hoor. Leg gewoon uit dat je maandag naar het buitenland vertekt, dan zullen ze het vast geen probleem vinden Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:17

Als je een ijsje eet of iets kouds drinkt dat het dan even pijnlijk door je kies trekt is normaal als er een gaatje zit. Dat heb ik zelfs met mijn gevulde kies en dat vind ik geen reden om te bellen.

Als je al de hele week met hoofdpijn loopt en elke dag paracetamol slikt tegen de kiespijn dat vind ik dan wel een reden om te bellen. Voordat je het weet heb je een onsteking in je kies en dan ben je nog verder van huis.

Zou toch jammer zijn als je vakantie verpest wordt door kiespijn.
Maandag even bellen en aandringen of je van de week je kies kan laten vullen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:49

Ik zou bellen. Als jij je verhaal uitlegt en ook er bij verteld dat je op vakantie gaat naar Griekenland en dus niet daar naar de tandarts wil begrijpen zij echt wel dat het spoed is hoor!

Sterkte ermee Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:13

Bellen, paracetamol elke dag is niet echt bepaald gezond. En je wilt toch zonder kiespijn op vakantie!
Sterkte!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:17

mijn moeder is tandarts en als je kiespijn heb dan mag je gewoon bellen en kan je soms ook in het weekend terecht voor hele erge pijnklachten

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:31

Of een draadje pakken en aan de deurknop vast binden en dan heel hard weg rennen! Clown Ach gut

Nee hoor Vork

Ik zou gewoon naar de Tandarts bellen en zeggen dat je dr last van heb en dan je op vakantie gaat..
Volgens mij is het niet eens zo'n grote klus.. dus kan er altijd wel ff tussen door toch?

Veel succes bij de tandarts en veel plesier op vakantie!

groetjes, Emma

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 18:58

haha, draadje en deurknop.. zou het soms best even willen want ik wordt er gek van!
Ik ga morgen wel gewoon bellen, volgensmij is zo'n gaatje ook binnen 5 minuutjes gebeurt en ik hoop dat ik dan van de pijn af ben.. Ik zit nu zo'n beetje aan de max. paracetamol per dag, zonder heb ik te veel last om gewoon te werken enzo, dus hoop dat ik terecht kan!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:18

Gewoon bellen!!

Het kost inderdaad maar een paar minutjes en meestal doen ze er dan een noodvulling in.
Die kan dan blijven zitten totdat je eigen tandarts weer tijd heeft.

Ik heb het ook een keer zo heftig gehad.. en maar wachten en wachten.. maar het werd zo erg dat ik flauwviel en met spoed in het ziekenhuis belande om mijn kies er uit te trekken!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:33

wow daantjuhhh dat is wel heftig.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:22

En? Heb je al gebeld? Als je al een week hoofdpijn hebt en paracetamols slikt, is dat echt wel een reden om de spoeddienst te bezoeken. Hebben ze in Delft een spoeddienst? In Den Haag in ieder geval... zit vlak bij het Leyenburg ziekenhuis. Als je ook verteld dat je s'nachts pijn hebt, er niet van kunt slapen, helpen ze je echt wel!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:41

lindsey schreef:
wow daantjuhhh dat is wel heftig.

Ja best wel.
En het erge was er was geen tandarts die me eerst wou helpen.
Ik viel op school flauw.
En Miekjuh (op bokt) belde haar moeder of haar moeder niet met mij naar het ziekenhuis in Meppel wilde? (mijn eigen ouders waren er niet)
Dus miekjuh, ik en haar moeder naar het ziekenhuis, konden ze me niet helpen omdat ik geen spoedgeval was, ik moest eerst maar een hartaanval krijgen ofzo.
Toen hebben ze een tandarts gebeld in Meppel, die wou ook niet helpen.
Toen zijn we naar haar eigen tandarts in steenwijk gegaan die had geen tijd, maar wist wel een tandarts die me wel kon helpen,.
Dus een telefoonnummer gekregen, kon ik daar na 2 uurtjes terecht.
Ik in die stoel (dit was trouwens in Wolvega)
Zegt hij, nou ga maar met spoed naar het ziekenhuis in Leeuwarden, want dit ziet er slecht uit meisje!
Dus wij naar het ziekenhuis in leeuwarden en daar werd ik in een stoel gedouwd.
Flink veel verdoving erin, maar vanwege dat ik al zoveel pijn had hielp het amper.
Toen legden ze een groot groen operatie kleed over me heen met een gat bij m'n mond (vet benouwd onder dat kleed.
En toen was het roppen geblazen.. Ik heb die dokters toch uitgescholden van de pijn.
Echt GSUS wat deed dat zeer!
Maar was achteraf blij dat ik er van af was.
En was uiteraard super blij met mieke en haar moeder die zowat een halve wereld reis voor me maakte!

HorseLovah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 04:54

Tandpijn is niet niets neen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 09:17

jaa ik heb gebeld, en kan tussen 11 en 12 bij een tandarts op het open spreekuur komen, en dan kijken ze of ze er iets aan kunnen doen (beetje vaag was het). Ik moest wel contant afrekenen (is dat niet raar Verward )

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:35

Goed dat je terug gaat
Ben zelf een keer tegen een dikke tak van een boom geknald.
Heb toen een aardig aantal tanden gebroken
veel pijn gehad. en als je pijn hebt moet je gewoon naar de spoed gaan, zeker als je naar griekenland gaat.
straks kom je daar te zitten met veel pijn, dat kan toch niet!
Gewoon gaan dus!
en als ze je echt niet willen helpen, pijnstillers van de tandarts vragen. Paracetemol werkt misschien eventjes, maar niet goed genoeg

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:22

Ireentjuh schreef:
jaa ik heb gebeld, en kan tussen 11 en 12 bij een tandarts op het open spreekuur komen, en dan kijken ze of ze er iets aan kunnen doen (beetje vaag was het). Ik moest wel contant afrekenen (is dat niet raar Verward )

Naja, het wordt steeds normaler om bij een tandarts contant af te rekenen of te pinnen. Ik geef mijn patienten de keus, contant betalen/pinnen/overmaken. Velen kiezen voor het pinnen.
Anyway... een tandarts die een patient helpt die niet zijn eigen patient is of de spoeddienst bijv. willen meestal meteen dat je betaald... heel vaak is het zo dat mensen geen vaste tandarts hebben, gaan dan naar de spoeddienst omdat ze pijn hebben, worden behandeld en achteraf blijken het dan junks of mafkezen te zijn die nooit betalen of niet meer te traceren zijn. Uit voorzorg... omdat ze je niet kennen, willen ze dat je meteen betaald na een behandeling. Eigenlijk ook wel logisch... maar omdat het "vroeger" heel normaal was dat je een rekening na een bezoek aan de tandarts, thuiskreeg, vinden sommige mensen het wel gek als dat dan niet meer kan. Naja, heb er bij ons nog nooit een patient over horen klagen.

Suc6

p.s. goed dat je trouwens gaat... ik ken nog een horror-verhaal van mensen die in het buitenland de tandarts moesten bezoeken Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:13

ik kon ook niet eens pinnen Haha! dat vond ik wat vreemd.. maargoed,
ben dus net even geweest.. wat een bende was het daar en een onaardige assistente.
Hij heeft een foto gemaakt, een stuk oude vulling was afgebroken en hij heeft een beetje geboord (deed niet eens pijn Verward ) en een noodvulling erin gestopt. alles snel snel snel dus ik hoop maar dat het goed is zo Knipoog
ik heb nog een 8daagse antibioticakuur gekregen, voor als het woensdag nog niet minder is. maar ik hoop niet dat ik aan die antibiotica moet, heb altijd zo veel last van antibiotica en dan zit ik daar mee op vakantie Scheve mond

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:16

oei,, hopen dat dan alles nog goed komt als ze zo te werk zijn gegaan?
Ik heb ook vreselijke kiespijn, maar dankzij 6 paracetamol en 2 "echte" flinke pijnstillers per dag moet ik het wel volhouden tot de 20ste als mijn tandarts weer terug komt Lachen
dus ik vind het wel dapper dat je zo bij een ander durft Nagelbijten / Gniffelen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:01

Aaai, sterkte ermee.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:18

Ik heb zelf geen last van pijn, maar soms gewoon gevoelige kiezen. Ben doodsbenauwd dat ik een gaatje heb( heb paar maanden geleden een heleboel maanden lang té veel granny's gegeten elke dag..) dat zou dus mijn eerste zijn.. Maar zoals nu heb ik er da helemaal geen last van, alleen soms met bepaalde dingen eten..

Ik weet ook echt niet hoe een gaatje voelt..Maar omdat ik het aan beide kanten aan mijn kiezen heb, afwisselend zouden er dus ook aan beide kanten veel gaatjes moeten zitten of niet?

ts heeft hier niks aan maar vroeg t me af..