afvallen met appels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

afvallen met appels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 23:39

hallo ik ga een dieet,nou ja dieet is het niet echt proberen: misschien leuke tip voor meer mensen die willen afvallen op een gezonde manier Haha!
appeldieet:Het appeldieet is net zoals veel andere diëten afkomstig uit de Verenigde Staten. Het principe is heel simpel: als je voor elke (gezonde) maaltijd een appel eet val je af!

Wat is het?
In een appel zitten veel vezels. Door het eten van de appel met die vezels voelt het alsof je maag al flink vol zit. Daardoor eet je minder van de hoofdmaaltijd. Een gunstig bijkomstig effect is dat appels vol vitamines en mineralen zitten. Daarnaast zorgen de appels voor een goede balans van de insulinespiegel (suikerspiegel). Hierdoor krijg je geen zin meer in zoete snacks of chips. Na verloop van tijd zou je zelfs verlangen naar een "appel-shot".Ervaringen
De bedenkster van het appeldieet, Tammi Flynn, droeg één van haar cliënten op om voor elke maaltijd een appel te eten. Voor de rest veranderde ze haar eetpatroon niet en verloor ze 1 kilo vet per week. Omdat dit aansloeg, probeerde Tammi het dieet ook uit bij de rest van haar cliënten. In twaalf weken verloren 346 mensen samen 2700 kilo. Dat komt neer op 7,8 kilo per persoon. Mensen die het dieet volgden vertelden dat ze zich veel beter voelden. Dit kwam tot uiting in de vorm van veel energie, ze konden makkelijker stoppen met roken en begonnen met sporten. De verschillende maaltijden tijdens het appeldieet voeden je spieren en niet je vet. Daardoor blijft je insulinespiegel stabiel. Je lichaam kan op deze manier vet blijven verbranden .Een groot voordeel voor jezelf is dat je door deze werkwijze je eetlust onder controle kunt houden. Hierdoor kom je minder snel in de verleiding om ongezond of tussendoortjes te eten.

Suikers
In appels zitten langzame suikers. Dit houdt in dat deze suikers langzaam worden opgenomen, waardoor je bloedsuikerspiegel geleidelijk stijgt en daalt. Hierdoor krijg je minder snel de drang om weer te eten. Het tegenovergestelde gebeurt met snelle suikers. Deze suikers zitten onder andere in energiedrankjes, druivensuiker en koekjes.

Goede eigenschappen
Naast dat ze gezond zijn, bevatten appels ook antioxidanten, wat vitaminen en mineralen zijn die een positieve uitwerking op het lichaam hebben. Appels met een fellere kleur hebben meer van deze stof dan appels met een lichtere kleur. Bijna alle antioxidanten zitten in de schil van de appel, gooi maak deze schoon en eet hem op. Daarnaast wordt beweerd dat appels goed zijn om Alzheimer tegen te gaan en dat de vezels die in appels zitten je darmen schoonmaken. Ze zijn ook goed voor de bloeddruk en helpen bij het voorkomen van longkanker.

Tips
- Natuurlijk val je niet af door je alleen maar aan dit wonderlijke appeldieet te houden. Je zult er, om (sneller) resultaat te zien, ook bij moeten sporten en niet de rest van de dag vet eten.
- Het is verstandig om iets met de energie te doen die je van dit dieet krijgt. Meld je aan bij een sportschool en ga fanatiek bewegen!
- Drink geen appelsap in plaats van het eten van een appel. In sap blijft maar 10 procent van de beschermende werking van de antioxidanten over. Maar, het kan geen kwaad om naast het appeldieet ook appelsap te drinken, of appelthee, als je daar zin in hebt.

wat denken jullie? Ik ga het zeker proberen.(beter dan maaltijdvervangers enzo) Tong uitsteken

Qimm

Re: afvallen met appels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:43

urania schreef:
- Natuurlijk val je niet af door je alleen maar aan dit wonderlijke appeldieet te houden. Je zult er, om (sneller) resultaat te zien, ook bij moeten sporten en niet de rest van de dag vet eten.
- Het is verstandig om iets met de energie te doen die je van dit dieet krijgt. Meld je aan bij een sportschool en ga fanatiek bewegen!

En dít is de reden dat je er van afvalt Vork

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:46

Van appels krijg ik altijd trek... Verward

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:47

nou, ten eerste lijkt me dit echt onzin! Je kunt beter veel water drinken voor het eten, dan zit je maag ook lekker vol, en eet je minder en als je dan later op de dag honger krijgt, neem dan lekker een appeltje Lachen
Bovendien krijg ik altijd juist honger van een appel...
Maar een appel is wel heel gezond, en veel dingen kloppen ook wel die hierboven staan, alleen appelsap zou ik niet gaan drinken, daar zitten namelijk veel toegevoegde suikers in en dat moet je niet hebben Tong uitsteken
Maar ik ben beniewd naar je bevindingen!! Hou je dan ook een dagboekje bij met hoeveel je (extra) beweegt? Want meer bewegen is natuurlijk de beste manier om af te vallen (in combinatie met een passend calorieinhoudelijk eetpatroon) Ik ben benieuwd!!

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:00

Klinkt leuk, maar zodra je ermee stopt kom je zo weer kilo's aan..........

Je moet gewoon je eetgedag aanpassen!
Dat doe ik ook en dat werkt tenminste echt.
Als je je eetgewoonte veranderd blijf je op je afgevallen gewicht!

Kijk eens naar de calorien en ik heb zelf heel veel uit t boekje van Streep je slank gehaalt!
Ik doe dat dieet niet maar haal eruit wat ik belangrijk vind!
En ik val ook af....
Kijk eens op de site ofzo, dan kan je gewoon lekker eten (ECHT!!!!) en toch afvallen! Clown

En...in beweging komen he.!!!!!
Lopen fietsen...skeeleren...noem maar op!!!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:26

Grappig, dat andere deskundigen uit Amerika precies het tegenovergestelde beweren namelijk: van appels word je dik!! En je moet het zeker niet vlak voor een maaltijd eten omdat je eten dan slecht verteerd wordt.

Ik vind het grappig om te lezen dat tegenwoordig iedereen een dieet verzint en het schijnt allemaal geweldig te werken.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:28

Citaat:
Je kunt beter veel water drinken voor het eten, dan zit je maag ook lekker vol, en eet je minder en als je dan later op de dag honger krijgt, neem dan lekker een appeltje

helemaal waar

aangezien je ook minimaal 3 maaltijden, misschien wel 4 of 5 eet....

Meer dan drie appels per dag is inderdaad ook weer niet goed. En de combinatie met vezelrijketen als brood zet geloof ik inderdaad extra aan.

Dieten helpt niets, je levensstijl (dus niet alleen je voedingspatroon!!!) help wel

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:43

Ik kan uit ervaring vertellen dat het niet werkt Haha! Ik heb namelijk een appeltic sinds ik zwanger ben en ik ben al 15 kilo aangekomen met nog 6 weken te gaan Knipoog
Gewoon gezond eten en sporten dus (helaas)

Overigens is WEL mijn bloeddruk heel laag, ik weet alleen niet of dat aan de appels ligt want ik had die van te voren nog nooit gemeten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:32

Het is ook slecht voor je tanden om veel appels te eten, vanwege de suikers die erin zitten. Je glazuur wordt hierdoor namelijk afgebroken.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 00:21

ik krijg juist altijd honger van appels... en als je er veel eet, kan het gaan gisten in je buik (wordt je een levende ciderbrouwerij)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 01:29

Als er een dieet zou zijn die echt zou werken, waren er ook geen dikke mensen meer op de wereld geweest Schijnheilig

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:36

Helpt dus niet echt, want mijn moeder bijv zit niet echt vol na een appel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:53

dorientjuh schreef:
Het is ook slecht voor je tanden om veel appels te eten, vanwege de suikers die erin zitten. Je glazuur wordt hierdoor namelijk afgebroken.

Welk fruit mag je dan nog wel eten, uit 'tandopzicht'?
Ik weet van sinaasappels dat ze heel schadelijk zijn voor je glazuur maar dat had te maken met het zuur erin.
In alle fruit zitten toch natuurlijke suikers? Wat mag je dan eten om gezond te eten?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:04

Pytje schreef:
ik krijg juist altijd honger van appels... en als je er veel eet, kan het gaan gisten in je buik (wordt je een levende ciderbrouwerij)

Nou voodat het gist is het allang weer weg hoor, dat lijkt me een fabeltje.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:06

he, dat heb ik op msn gezien (de website)
ik vind het wel kloppen, van een appel krijg je minder honger (heb het vroeger ook geprobeerd, en je viel af)
maar veel water drinken vind ik efficiënter Lachen

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:22

Appels zijn slecht voor je tanden, en als je er teveel van eet kan je er allergisch voor worden geloof ik Lachen Niet slim dus! Eet gewoon verstandig en beweeg wat meer.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:09

Wat je hiermee afvalt kom je dubbel zoveel aan! Clown

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:29

Een oude vriendin van mij heeft dit dieet gevolgd. Ik geloof in Den Haag of Haarlem zat zo'n clubje wara zij wekelijks heenging. De eerste week moets zij rond de 12 appels eten per dag. De hoeveelheid appels ligt aan je gewicht. Ook kreeg zij daarna pillen. Nou echt waar, ze werd zo slank in zeer korte tijd.
Weet niet of dit hetzelfde dieet is.
Heel belangrijk detail. Zij is hier erg ziek van geworden. De appels laten nl een of andere gifstof achter als je er zoveel moet eten, weet niet meer precies hoe het zat, maar gevaarlijk werd het wel. Toen is zij gestopt met dat dieet en kwam weer aan. Lang zoveel niet als daarvoor hoor, nog steeds mooi figuurtje.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:59

Ik geloof hier dus totaal niet in.. Als ik een appel eet krijg ik alleen nog maar meer trek.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou eerder gaan voor een glas water drinken voor het eten, dan zit je sneller voor, zoals al is gezegd.

En verder gewoon gezond eten en sporten, dan hoef je niet af te vallen..

Of blij met je lijf zijn Knipoog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:54

Kimberley77 schreef:
Een oude vriendin van mij heeft dit dieet gevolgd. Ik geloof in Den Haag of Haarlem zat zo'n clubje wara zij wekelijks heenging. De eerste week moets zij rond de 12 appels eten per dag. De hoeveelheid appels ligt aan je gewicht. Ook kreeg zij daarna pillen. Nou echt waar, ze werd zo slank in zeer korte tijd.
Weet niet of dit hetzelfde dieet is.
Heel belangrijk detail. Zij is hier erg ziek van geworden. De appels laten nl een of andere gifstof achter als je er zoveel moet eten, weet niet meer precies hoe het zat, maar gevaarlijk werd het wel. Toen is zij gestopt met dat dieet en kwam weer aan. Lang zoveel niet als daarvoor hoor, nog steeds mooi figuurtje.

(Onbespoten) appels werken juist reinigend. Het kan heel goed zijn dat je ziek wordt als je aan het ontgiften/afvallen bent. Veel afvalstoffen worden in vetweefsel opgeslagen en die komen vrij bij het afvallen.

Appels in combinatie met groenten (dus voor een avondmaatijd een appel) is juist slecht: dat kan gaan gisten in de darmen.