Heel langzaam genezende wondjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Heel langzaam genezende wondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 20:02

Het duurt bij mij echt een hele tijd voor wondjes eindelijk een keer genezen zijn, en dan heb ik er vaak littekens van. Bijvoorbeeld, ik was een keer flauwgevallen en had 2 blauwe knieen en een schaafwond(je) op mn voet, die knieen waren na 2 maanden eindelijk niet meer blauw, en dat wondje op mn voet is inmiddels een litteken geworden. (dit is inmiddels ongeveer 5 maanden geleden).
ook andere wondjes duren een eeuw (stomme snee, nu na 6 weken nog niet dicht).
zijn er meer mensen die dit hebben? en weet iemand hoe dit komt?

MissVanna

Re: Heel langzaam genezende wondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:09

Ik heb het ook.
Ik doe er zinkzalf op dat werkt bij mij sneller.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:43

Zelfde probleem, ik heb er nog niks opgevonden.. Heel vervelend inderdaad, heb een aantal littekens die ik echt niet mooi vind [die zijn dan niet wit, maar juist donkerder]

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 00:11

zijn niet veel mensen met hetzelfde 'probleem' lijkt wel. ga die zinkzalf zeker eens proberen!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:49

Bij mij geneest het wél redelijk snel.
Maar ik hou er ook bijna altijd littekens aan over, die dan juist donker worden. Scheve mond

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:46

Hoi niet om je bang te maken maar slecht genezen kan ook door suikerziekte komen, laat je suikergehalte is testen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:03

Ik zou niet gelijk aan suikerziekte denken, (van de andere kant is gewoon flauwvallen natuurlijk wel iets om in de gaten te houden!) maar gewoon een verminderde weerstand kan heel goed. En ja, denk maar aan oma's tips: eet je wel genoeg fruit, drink je genoeg water, ga je op tijd naar bed, etc Haha!

Ik heb een tijd gehad dat het allemaal veel trager genas, maar dat lijkt weer bijgetrokken. Dus wie weet groei je er gewoon overheen. Meestal gebruik in calendula-zalf. Geen idee of dat echt helpt, maar ik heb de illusie van wel, en in elk geval maakt het de huid wat zachter waardoor het minder irritant voelt en de littekenvorming ook minder is. Lachen

Ik gebruik verder zelden pleisters behalve als het nodig is om te voorkomen dat er veel vuil in komt, of omdat ik er aan ga krabben. Schijnheilig Ik merk duidelijk dat het met pleisters vele malen langzamer geneest dan zonder.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 21:24

op suikerziekte ben ik getest en dat was negatief, dus dat was mooi. calendula gebruik k wel eens, maar meestal gaat het ervan zweren.
die tips van oma, haha meestal let ik er wel op, natuurlijk schiet het er soms bij in, maar ja niemand is heilig he Tong uitsteken

ben ook niet zo van de pleisters, vind het maar ondingen.
dank jullie in ieder geval!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 02:07

Hm, herken het deels. Bij mij geneest alles wel snel, maar hou ook van bijna alles littekens over. Mijn vriendin keek me in het begin eens verbaasd aan toen ik bij een eenvoudig krasje (langs een scherp punt gegaan, was amper echt open) meteen riep, dat word een litteken, tja ik bleek dus wel gelijk te hebben.
Meest eenvoudige wondjes worden bij mij littekens. Boos!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:50

Dat heb ik ook ja, mijn hele armen zitten onder de littekentjes van allerlei kleine krasjes en wondjes. Het geneest ook erg langzaam.
Op het moment heb ik nog meer vage klachten en er staat voor volgende week een uitgebreide bloedtest op het programma.