steek in onderbuik(links)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Li_lee_yang

steek in onderbuik(links)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 13:21

hallo,
ik weet dat er buikgriep in de lucht hangt. maar ik denk niet dat dit het kan zijn. Ook weet ik dat ik naar de dokter moet gaan om het te weten en dat ga ik dan ook zeker doen. maar dat kan maandag pas.

the point:
ik heb sinds dat ik dinsdagochtend wakker werd een steek in me onderbuik. ik dacht gelijk neeee, niet me blinde darm. maar de steek zit links dus dat kan het niet zijn. het is een beetje een drukkende pijn met soms steken. als ik me buik aanspan word het bijvoorbeeld erger. Het zit net links van dat uitstekende heupbot.

nu heb ik al zelf op internet lopen zoeken, maar daar word ik ook niet wijzer van.nou ben ik daar ook niet zo handig mee

nou mijn vraag: herkent iemand dit. of heeft enig idee welk orgaan of iets dit zou kunnen zijn.

oja, poepen en plassen brengen geen problemen mee, en daarbij voel ik het ook geen pijn of iets.

Renee

Re: steek in onderbuik(links)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:23

ben je al ongesteld? of te laat?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 16:03

oef, had getypt maar internet viel toen net uit.

ne ik ben vanaf zaterdag niet meer ongesteld, en dat klopt gewoon dus. het voelt ook niet als menstruatiepijn of iets.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:41

Dan weet ik het ook niet ik zo naar de dokter gaan

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 16:42

Ja ga ik ook. Maar mijn eigen dokter is maandag pas terug. Nu hebben we een niet zo'n vriendelijk vervanger. En het is niet echt pijn dat ik zit te huilen ofso, om het zo maar even uit te drukken.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:02

Dat heb ik een tijd geleden ook gehad.
Het kwam opeens opzetten en werd op een gegeven moment zo erg dat ik mijn arm aan die kant niet meer kon bewegen en moeilijk kon lopen.

Ik ben toen naar het ziekenhuis geweest en ze hebben alles ondezocht, ze hebben niks kunnen vinden alleen dat ze een lichte vorm van ontsteken in mijn bloed hebben gevonden.De dag daarna moest ik weer terug en de ontsteking was uit mijn bloed weg maar ik had nog wel pijn. Toen hebben ze me weer onderzocht en weer niks gevonden. Uiteindelijk dachten ze dat het stress was en moest ik een paar dagen rustig aan doen. Na 4 dagen is het weggegaan.

Dus mischien zou het stress kunnen zijn.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:08

Heb er ook veel last van, bij mij is het mijn milt waarschijnlijk. Je moet onderstaand linkje even bekijken, staat op gegeven moment iets vermeld van steed in de zij Lachen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Milt

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:29

Nou ik had het van de week ook en wat was het een paar dagen later was ik ongesteld :S

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 22:22

hhmm oke.
ja ongesteldheid is uitgesloten eigenlijk. stress heb ik eigenlijk ook totaal niet. ik ben juist heel erg tot rust gekomen. wel ben ik erg moe.
de steek is trouwens niet in me zij. maar echt aan de voorkant. iemand zei ook dat het eierstokken konden zijn maar die zitten meer naar binnen volgens me schoonvader(fysiotherapeut)

bedankt voor de link. ik ga hem eens bekijken.
ik merk trouwens dat ik nu ook hele lichte steken krijg aan de zij. ten hoogte van me ribben. maar voor me idee komt dat meer door moeheid van de pijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:25

Eierstokken zou goed kunnen zijn... op de helft heb ik altijd het gevoel alsof ik een stokje in m'n buik heb. Dus als je voorover buigt dan buigt dat stokje niet mee maar gaat dus steken... Succes bij de dokter maandag, laat je weten wat uiteindelijk eventueel de oorzaak was?

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:28

Ik heb het ook gehad, inderdaad een soort stekende pijn. Bij mij zat het wel aan de rechterkant, dus ik meteen bang voor mn blinde darm. Wat het waarschijnlijk is, is je nier. Drink je weinig? Kennis van me heeft het ook gehad en die is naar de dokter geweest en zij moest meer drinken. Dat was voor mij ook een logische verklaring, ik had net 5 dagen gewerkt, met weinig pauze, en dus ook weinig tijd om veel te drinken. Sterkte!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:31

Ik heb dat ook heel erg gehad t stekende gevoel als je hard gelopen heb. Ik had toen 40 graden koorts en blindedarm ontsteking, blinderdarm eruit 2 weken later weer de zelfde klachten bleek ik nierbek ontsteking te hebben.

Misschien kan t dat ook wel zijn Verward

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 22:39

heb de link bekeken. maar je milt zit linksboven. en ik heb echt heel laag pijn. naast me heupen ongeveer

hhmm hier heb ik wel wat aan. ik drink inderdaad best weinig dus dat zal ik eens proberen.

ja, de eisprong bedoel je? maar die is meestal 14 dagen na je ongesteldheid. en houd niet 3 dagen aan?

ik laat het jullie zoieso weten Lachen

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:21

linksonder in je buik (ong 3 vingers boven je heupbot) zit een zenuwknoop.
Hier kun je last van hebben, de enige oorzaak die ik heb geleerd bij 'zenuwpijn' op die plek is als het parasympatische en ortosympatische prikkels met elkaar 'botsen'.
Het parasympatische deel zorgt dat je lichaam in een rusttoestand komt (vertering gaat op een lager pitje, adrealine wordt minder aangemaakt, meestal komen er spijsverteringssappen sterker in productie, je darmen gaan harder werken). Het orthosympatisch deel zorgt voor een actietoestand.
Veel adrealine om te sporten, hogere hartslag en bloeddruk, spijsvertering die minder hard gaat.

Eet je bijvoorbeeld eerst en ga je dan flink sporten kun je last krijgen van steken in je zij omdat het parasympatische deel 'botst' met het orthosympatische deel.

geen idee of ik je hiermee help, hier hield mijn studie op en meer kan ik je helaas niet vertellen over hoe dat 'botsen' in zijn werk gaat (te veel prikkels op één punt die ook nog tegenstrijdig zijn, iets in die geest was het volgens mij).

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:24

Mischien je lies?

Lichte liesbreuk? als je inademt verschijnt er dan een bobbel of kan je een knobbeltje voelen?

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:31

Laatst bijgewerkt door CrackerHorse op 11-08-06 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 18:00

zo plots als de steek is gekomen, is die vanochtend ook weer verdwenen. ik hoop dat hij nu wegblijft.
harstikke bedankt voor jullie reacties, wat mij betreft mag hier een slotje op