Wortelkanaalbehandeling!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

Wortelkanaalbehandeling!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 15:47

Jaja!
Ellen is vandaag gezellig naar de tandarts geweest.

Geheel onverwachts kreeg ik een heerlijke wortelkanaalbehandeling Clown
Ik had al een paar weken last van een (gevulde) kies, en toen heb ik een afspraak gemaakt.

Ik dacht: Nou das vast een nieuwe vulling of een klein gaatje...maar nee hoor..de vulling was gaan lekken in de zenuw en de prut die was tussen de kiezen gaan zitten.

Ik had gigantisch veel verdovingen nodig wilde ik niets meer voelen..maar gelukkig was ik zo weer uit de stoel! (half uur) Bloos

Ik heb nu geen pijn, maar ontzettend veel JEUK...aaahhhhh ik wordt er gek van...mijn hele kies jeukt gewoon...ik kan niet krabben want da helpt niets.. Tong uitsteken

Iemand idee...wat ik eraan kan doen??

Nistria

Re: Wortelkanaalbehandeling!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:04

heb je geen pijn gehad?
ik heb een keer een zenuwontsteking gehad en moest daarvoor ook een wortelkanaalbehandeling ondergaan..
nog nooit zoveel pijn gehad!!

Ik weet niet hoelang het geleden is maar als de verdoving bijna uitgewerkt is, gaat het ook vaak jeuken.
beetje het zelfde gevoel nadat je 'voet slaapt' (je voet wakker wordt klinkt ook zo raar..)

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:17

Nistria schreef:
heb je geen pijn gehad?
ik heb een keer een zenuwontsteking gehad en moest daarvoor ook een wortelkanaalbehandeling ondergaan..
nog nooit zoveel pijn gehad!!

Als er al een ontsteking zit is het moeilijk om te verdoven, omdat als je teveel geeft (als er een onsteking zit) er een soort van kruis besmetting of ed plaats vinden.

Voor de rest verder geen tip tegen het jeuken en zoals Nistria al zegt het kan ook zijn dat de verdoving aan het uitwerken is. Ik weet niet of je pijnstillers mee hebt gekregen, maar het beste is om deze in te nemen voordat de verdoving uitgewerkt is, zo is de overgang wat makkelijker Knipoog

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:37

Ja klopt, de zenuw konden ze verdoven maar de ontsteking was de boosdoener.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 16:54

Het jeuken was inderdaad het uitwerken van de verdoving...hahah nu die bijna uit is gewerkt doet het echt heel veel pijn Ach gut
Heel mijn kaak is aan het "kloppen" en ik heb geen pijnstillers meegekregen.

Zou ik paracetamol mogen nemen? Of iets in die richting?

(ze moesten me tot 18x opnieuw spuiten wilde het verdoofd zijn!!!! Gestoord Frusty Lips are sealed )

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:56

ja dan is het verschil groot ja.
jeetje..

volgens mij mag je wel paracetamol nemen, maar ben niet 100% zeker hoor!

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:01

Ik geloof liever niet, omdat dat het bloed verdund als het open gelegen heeft, het best zo ibuprofen zijn. Maar als het nu echt niet gaat, toch maar een pcm nemen en het koelen wil ook wel helpen, maar dat is meer tegen het opzwellen.

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:01

De pijn waar jij t over hebt, heb ik geen last van gehad...Ik had wel t gevoel alsof ze flink hadden lopen rommelen in die kies maar echt een kloppende kaak niet.

Voor de zekerheid de tandarts bellen, maar je mag heus wel iets nemen.

Toen mn moeder haar kiezen getrokken moestne worden kreeg ze ook pijnstillende middelen (geloof van die brufen zakjes) dus dan zou t in ieder geval ibuprofen worden.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:19

Het beste kan je paracetamol gebruiken, Ibuprufen is bloedverdunnend.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 20:26

Poeh...toch dadelijk maar wat pijnstilling nemen

Vanmiddag om half 3 mijn verdovingsspuiten gehad...en de verdoving zit er nu...BIJNA 6 uur later nog in!!
Is dat normaal?? Ik kan namelijk nog steeds niet fluiten (mijn mond trekt nog helemaal scheef!!)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:28

Ellebelletje schreef:
Poeh...toch dadelijk maar wat pijnstilling nemen

Vanmiddag om half 3 mijn verdovingsspuiten gehad...en de verdoving zit er nu...BIJNA 6 uur later nog in!!
Is dat normaal?? Ik kan namelijk nog steeds niet fluiten (mijn mond trekt nog helemaal scheef!!)

Is het onder of boven?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:52

Ik heb ook een wkb gehad maar had vooral pijn 2 dagen erna. Heb toen Ibubrofen geslikt. Dat krijg je namelijk ook mee als je kiezen zijn getrokken enzo en bij mij helpt dat het beste. Maar heb nu gelukkig nergens meer last van Lachen

Sterkte ermee en hoop dat de pijn snel over gaat.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:55

Ik heb het ook gehad, maar gewoon nergens last van gehad, en ook geen verdovingen!
Maar de zenuw was gelukkig ook al helemaal dood.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 21:03

Citaat:

Is het onder of boven?

Het is in de onderkaak gebeurt Verdrietig

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:35

Ellebelletje schreef:
Het is in de onderkaak gebeurt Verdrietig

Het kan soms zijn, maar ik wil je niet bang maken, dat ze de zenuw hebben geschampt... dan kan het zijn dat een tijdje de helft van je gezicht wat ze verdoofd hebben, verlamd is. Meestal verdwijnt dit na een aantal dagen, hebben ze je hele zenuw opgepompt, dan kan het soms blijvend zijn. Maargoed, daar ga ik niet vanuit. De vloeistof die tandartsen mogen gebruikt heeft een werkingstijd van max. 2.5 uur... alleen de kaakchirurg heeft langwerkende vloeistoffen. Wel kan het natuurlijk wat beurs aanvoelen.

Echt geen ibuprufen gebruiken, dat is een groot gemaakte fout onder de tandartsen... paracetamol is veel veiliger, omdat het niet bloedverdunnend is.

Sterkte

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:36

Ik heb met Sinterklaas een wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan Clown.
Ff het verhaal hoe het komt; Was toen ik een jaar of 6/ 7 was met m'n buurmeisje wezen 'skateboarden', om de beurt op het skateboard zitten op je kniëen omdan vooruit geduwd te worden. Nja bij mij ging dat dus mis (door 'n putje Clown), viel zo voor over op mijn voortanden, die waren tot over de helft afgebroken... Naar de tandarts gegaan, eraan geplakt, soms nog afbreken blabla.
Nou scheen er dus vuil zijn ingekomen dat zou een ontsteking worden, nou en toen moest ik 3 kwartier in die k#t stoel liggen haha. Het deed helemaal geen pijn omdat ik geen gevoel meer heb in die 2 tanden dus ken ook gewoon ijs eten ermee zonder dat ik het voel. Dus die kronen die ik voor mijn 18e moet krijgen gaan vast ook geen pijn doen *LOL*

myrt_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:52

omg dat heb ik 2x gehad zo'n wortelkanaalbehandeling Tong uitsteken
echt vreselijk is het... vooral die verdoving vind ik het ergst haha ... Knipoog