Wie is er bekend met fibrofit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Wie is er bekend met fibrofit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 12:36

Nu ik weet dat ik fibromyalgie heb ben ik eens aan het surfen geweest op internet.

Ik kwam op de site van fibromyalgie het medicijn/supplement fibrofit tegen.
Wie kent dit en hoe bevalt dit?
Raak je er aan verslaafd?

Alle informatie is welkom.

Marjo_Wystan

Re: Wie is er bekend met fibrofit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 07:56

nee ik ben er niet bekend mee. Wel heb ik een dieet geprobeerd, bij een dietiste. Die raadde mij toen eerst een kuur aan om me helemaal schoon te maken, en daarna mocht ik bepaalde dingen niet. Nu ga ik er niet meer heen, maar ik houdt me er vaak nog wel aan (niet altijd want het is een zwaar dieet, vindt ik Haha!) Maar toen mocht ik: geen suikers (alleen natuurlijke fructose en honing), geen gewone melk maar geitenmelk. Groenten en vlees eten of groenten en aardappels/rijst/pasta (dus vlees en rijst/etc niet mixen), fruit mocht wel, maar moet een uur tussen zitten.
Dit was voor fibromyalgie en mijn darmen. Ik von dhet zeker de moeite waard!

En als je fibrofit hebt uitgeprobeerd, graag info! Het schijnt bij sommige wel te helpen ja Ja

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 08:24

Wat ik lees op internet zijn verhalen van mensen die fibrofit gebruiken. Ze slikken 3/4 capsules per dag en zodra ze stoppen krijgen ze weer veel pijn.

Ik vraag mij af in hoeverre het goed is voor je lichaam.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:33

mijn zus heeft het gebruikt ivm de fibromyalgie. Zij merkte duidelijk een groot verschil in haar klachten. Pijn en dergelijke werd minder en haar comditie verbeterde ook
Toen ze zwanger wilde worden is ze ermee gestopt. Tijdens de zwangerschap en erna zijn de klachten wonderbaarlijk zo goed als gestopt. dus mocht niet helpen overweeg een zwangerschap Knipoog

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:54

Even beetje off topic, bij mij was de fibro ook weg tijdens de zwangerschap en ik heb het van meer mensen gehoord. Hoe kan dit ? Maak je als je zwanger iets speciaals aan waardoor het minder wordt ?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:29

LucyB schreef:
Even beetje off topic, bij mij was de fibro ook weg tijdens de zwangerschap en ik heb het van meer mensen gehoord. Hoe kan dit ? Maak je als je zwanger iets speciaals aan waardoor het minder wordt ?

Komt door de hormonen.
Overigens geld het niet voor iedere fm-er/reumapatiente...ik heb helemaal geen baat gehad bij een zwangerschap....de klachten werden bij mij erger...helaas..
Maar...heb er 2 ontzettend mooie kindjes voor terug gekregen Haha!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 09:11

Een zwangerschap zit niet meer in de planning.
We zijn erg blij dat we een gezonde jongen hebben.

Denk dat ik zo maar eens de apotheek om raad ga vragen. Misschien dat zij mij kunnen helpen.

Ook vind ik het raar dat wanneer dit fibrofit zo goed zou helpen de reumatoloog er niets over heeft gezegd.