Uitslag echo: Cystenieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Uitslag echo: Cystenieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 11:34

Dit kon er ook nog wel bij Verdrietig
Eerst hoor ik dat mn tante die vorige week een niertransplantatie heeft ondergaan een dikke bloeding heeft gehad, en vervolgens krijg ik te horen dat ik ook cystenieren heb..
Ik maak het leven van een nierpatiënt mn hele leven al op de eerste rang mee, m'n vader en broer hebben het ook. Ik ben zo bang dat ik moet gaan dyaliseren en dat soort ongein.

Het is niet eerlijk Verdrietig

Het volgende word het testen van mn nierfunctie. Voor hetzelfde geld is die nog vrij goed. Maar toch..

Qimm

Re: Uitslag echo: Cystenieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:13

Cystenieren hóeft geen verdere problemen te geven, kleine cysten zijn vaak geen probleem, als de cysten erg groot zijn kunnen ze op andere organen of de afvoer drukken en dat is wel een probleem.
Ik hoop dat je alleen maar kleine cysten hebt (aan beide of aan 1 nier trouwens?)

maaike100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:14

misschien is het een domme vraag maar wat is cystenieren

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 12:17

Ik heb ze aan beide nieren, links erger dan rechts. Op mn linker heb ik cystes van 3 cm.

Meer info

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:19

Ik hoop dat de functie nog goed is Ach gut

Hou ons op de hoogte

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:18

Zal ik doen Qimm.. dankje.

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:03

Ah marieke.. Het zit jou ook niet echt mee he..?! Ach gut
Hopelijk is je nierfunctie wel goed..
Hou ons inderdaad op de hoogte he..

Kusje Ach gut

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:48

Ik zal voor je duimen dat de nierfunctie positief is!
Succes!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:36

ik duim ook voor je mee Ach gut

mijn moeder staat op dialiese in het ziekenhuis en voor jonge mensen wordt het geregeld dat dat s'nachts is terwijl je daar komt slapen

idd succes!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:09

sterkte Ach gut
Ik heb er nog nooit van gehoord maar aan de reacties te zien hoef je er dus niet altijd last van te hebben?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:07

@maaike100: cystenieren,zijn cysten in de nieren. En cysten zijn weer holtes,die uit een lopen qua grootte van een paar mm tot enkele cm. En in hele extreme gevallen zijn het echte grote gaten/holtes. Cysten hoeven ook niet echt pijnlijk te zijn.Het ligt aan de plaats waar de cyste zich bevind. dichtbij een zenuw of aan/afvoer van een orgaan,kan het een verstopping of verdrukking veroorzaken,waardoor er dus pijn ontstaat. Knipoog

@Tessyke: Mijn vriendje is ook nierpatient. Ach gut Alles geprobeerd,zelfs nachtdialyse maar dat is echt verschrikkelijk...De nachtrust wat het moet bieden,dat krijgen ze niet...Je komt als ware met een grove kater uit je dialyse sochtends waardoor je voor de rest van de dag totaal uitgeput bent(lees: in bed ligt),en voorals nog niks aan de dag hebt. Waardoor hij dus terug is gegaan naar de normale(overdag)dialyse.
Maar voor hem een opsteker OK dan! : Hij wordt volgende week getransplanteerd! Go jij! Go jij!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:18

ooo revanches, spannend, lijktme wel eng...
eightlegged: sterkte, ik hoop voor je dat het meevalt, kunnen ze nog wat aan die cystes doen? weghalen ofzo?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:40

Ja het is spannend!! Nagelbijten / Gniffelen

En cysten kunnen ze niet maar zo verwijderen. Hooguit leegzuigen mocht er vocht in zitten,maar dit wil ook niet altijd zo zijn! En anders zouden ze een stuk moeten weghalen,al is dat best riskant vooral in de nieren.
Lever is het niet zo erg,dat groeit weer aan,maar een nier is een ander soort structuur.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:44

Damn Revanches, ik lees dit nu pas. Heel veel sterkte gewenst aan jou en je vriend, ik leef al mn hele leven naast een familie vol nierpatiënten, dus ik weet hoe je je voelt.

Bedankt voor de steun allemaal!! Zo gauw mijn nierfunctie bekend is zal ik het jullie laten weten. Vooralsnog is de internist nog steeds op vakantie..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:53

tja...ik heb er wel eens over gedacht om het verhaal te vertellen op bokt,maar nee,ik laat het maar liever zo...
Eerst maar eens laten gebeuren!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:32

Nou! Even een updateje.

Maandag bloed laten prikken voor de internist waar ik vanmiddag een afspraak mee had. Alleen maar goed nieuws!
Mijn nieren werken nog bijna 100%, kreatinine is zelfs maar 64! Opluchting alom! Haha!
Dit betekent dat ik waarschijnlijk in aanmerking kom voor de testfase van een nieuw medicijn (is in Amerika al volop in gebruik) wat de cystes zal gaan remmen en er is zelfs kans dat het nog weer beter wordt.

Het enige waar hij mee zat is mijn hoge bloeddruk en hoge hartslag. Ook heb ik af en toe last van hartritme stoornissen. Gelijk dus maar een hartfilmpje laten maken, en hij wou ook graag nog mn schildklier testen dus ook meteen maar door naar het priklab.
Voor mn hartje heb ik bètablokkers gekregen.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:02

Dat is fijn nieuws Mariek! Gellukkig! Nu hopen dat het met je hartje ook alles oke is Go jij! Go jij!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:09

Goedzo! OK dan!

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:28

Gelukkig maar! Mijn vader heeft nu gelukkig een nier van mijn opa gekregen. En dat gaat nu al ongeveer een jaar goed Haha!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:25

wat fijn imma OK dan!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:01

Eightlegged schreef:
Nou! Even een updateje.

Maandag bloed laten prikken voor de internist waar ik vanmiddag een afspraak mee had. Alleen maar goed nieuws!
Mijn nieren werken nog bijna 100%, kreatinine is zelfs maar 64! Opluchting alom! Haha!
Dit betekent dat ik waarschijnlijk in aanmerking kom voor de testfase van een nieuw medicijn (is in Amerika al volop in gebruik) wat de cystes zal gaan remmen en er is zelfs kans dat het nog weer beter wordt.

Het enige waar hij mee zat is mijn hoge bloeddruk en hoge hartslag. Ook heb ik af en toe last van hartritme stoornissen. Gelijk dus maar een hartfilmpje laten maken, en hij wou ook graag nog mn schildklier testen dus ook meteen maar door naar het priklab.
Voor mn hartje heb ik bètablokkers gekregen.

Mag ik vragen wat voor bloeddruk je had/hebt? Lachen
En wat de frequentie van je hart is?

De betablokkers die je gekregen hebt,dienen voor je hartritme,om die op een gelijke frequentie/ritme te behouden. Knipoog

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 23:16

Mijn bloeddruk was vandaag 155/97, bovendruk was vorige week constant boven de 160. H.F in rust is 120.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:26

SUPER!!! Wat een opluchting zal dat zijn geweest!!
Nu hopen dat de rest ook geholpen kan worden, en dan ben je weer 100% (onee, 100% zal je nooit worden... Tong uitsteken Tong uitsteken )

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:46

Eightlegged schreef:
Mijn bloeddruk was vandaag 155/97, bovendruk was vorige week constant boven de 160. H.F in rust is 120.

Dat is wel hoog idd. Maar als je onderdruk maar niet te hoog wordt(lees: >120),want dan wordt het wel wat gevaarlijker.(spreekt uit ervaring,...meer weten?via pb graag Knipoog )