ontstoken tandvlees, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prissey

ontstoken tandvlees, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:28

Haay,

Ik ben 5 dagen naar disneyland geweest in parijs.
Dag 2 werdt ik wakker met pijn aan mijn tandvlees,
ik dacht dat zal wel weer over gaan. Dag 3 was intussen heel me boven tandvlees Rood en gezwollen, dag 4 was al mijn tandvlees boven en onder vuur rood, gezwollen en zeer pijnlijk. Ook miste ik bij sommige tanden een stukje tandvlees, ook zaten er overal dikke witte bulten.
Toen ik thuis aan kwam, gelijk naar de dokter.
Kom daar binnen ze kijkt in mijn mond en zegt ja sorry heb daar niet echt verstand van. Ik kan je een verdovend middel geven voor de pijn, waarop ik antwoorde maar wat is het. Nou dat wist ze allemaal niet. Nou ik weer thuis tandarts bellen, nam niet op ook zo fijn geeft hij zijn 06 door voor spoedgevallen neemt hij niet op. Voicemail in gesproken wordt gewoon niet terug gebelt. Volgende dag weer naar de dokter, hij kijken en dacht aan een bacterie. Als volgt dus een Zware ontsteking, opgelopen waaraan? Weten we niet. En we weten ook nog niet zeker wat het is hij vermoed het. Dus ik kreeg een spoelmiddel op recept, en nu moet ik 5 dagen spoelen en me mond verdoven. Als het dan niet weg is moet ik terug komen. Ben nu op de 2de dag van spoelen, en loop al bijna 7 dagen met deze verschrikkelijke pijn.
Eten kan ik haast niet. Drinken gaat redelijk. De pijn is aanhoudend de heledag door, en stekende branderige pijn.

Slapen lukt maar wordt wakker van de pijn.
Heeft iemand dit ook ooit mee gemaakt????

Alvast bedankt

Groetjes prissey
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-08-06 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

tasjee_bas

Re: Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:30

sorry dit heb ik nog nooit gehad,,
maar veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel over gaat Knipoog

cojolly

Re: Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:33

Ik zou toch even contackt met de tandarts opnemen, die kunnen als het een ontsteking is het tandvlees reinige, en zijn daar van wat beter op de hoogte als huisartsen.

Karin

Re: ontstoken tandvlees, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:34

LZP > MW

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:37

schandalig zeg, dat je helemaal geen tandarts hebt kunnen bereiken!
Gelukkig is het morgen maandag, dan lukt het vast wel. Sterkte!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:37

Ik Heb de tandarts gesproken en die zegt dat ik die 5 dagn moet afwachten. Omdat ze nog niet weten wat het is.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:44

Heb je ook gezegd dat je 's nachts wakker wordt van de pijn?

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 18:02

Ja, maar me moeder denkt dat we morgen gewoon weer de arts gaan bellen. Want deze pijn lijkt ondraagbaar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:34

Je hebt email.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:39

Mijn tandvlees is altijd al ongelovelijk dik geweest, vooral bij mijn voortanden. Daarboven zit een hele 'homp' tandvlees, en aan de achterkant zit nu ook een brote pijnlijke bult Scheve mond
Ik heb er niet echt last van, krijg wle steeds op m`n kop van de tandarts dat ik dat beter moet poetsen, maar dat maakt het alleen maar erger Scheve mond
Gelukkig heb ik het nog nooit zo erg als jou gehad Nagelbijten / Gniffelen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:48

Vroeger had ik dit in een jaar wel 3 keer ongeveer, soms was het zo dik dat je mijn tanden geen eens meer zag. Ik kon dan niets meer en lag de hele dag in bed met koorts.
De dokter heeft er wel een middeltje voor. Lachen Gelukkig is het niets ernstig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:37

Uhmmm...dat is het wel in haar geval, mijn vriendin heeft haar vannacht nog behandeld.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:55

heb je mischien bocasan gehad want dat werkt meestal heel goed dat kun je gewoon bij de drogist halen en dat moet je 3keer per da spoelen gellof ik en dan is het binnen 2a3 dagen een stuk beter

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:16

Als je op de www.wittetandenwinkel.nl kijkt daar kan je 10-quist forte bestellen. Dat is goed spul maar of het ook werkt bij deze ineens opkomende erge ontsteking......weet ik niet.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:27

Soms komt het bij pubers nog wel eens voor dat je door bepaalde omstandigheden en erfelijke factoren een enorme, maar dan ook een enorme tandvleesontsteking van de ene op de andere dag kunt krijgen. Het tandvlees ziet er dan heel rood en dik uit, van die witte pijnlijke plekken die je ulceraties noemt, komen dan ook voor. Het tandvlees kan soms ook een beetje kratervormig ogen.
Meestal is Corsodyl of Perio 8 dan het beste middel omdat daar chloorhexidine in zit, wat de onsteking minder heftig en pijnlijk maakt.
Maargoed, ik weet natuurlijk niet wat je hebt... het beste kan je een tandarts of mondhygienist bezoeken, huisarts is hier niet voor geschikt. Heb je de spoedgevallendienst al gebeld? Die MOETEN inprincipe tijd voor je maken.

Stomme vraag, maar kan je er geen foto van maken Haha!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 20:59

Ik ben gisternacht bij janderegelaa Geweest. Ik kreeg een onverwachte email van hun, of ik vanavond nog langs wilde komen. Zijn vriendin is mondhygieniste en hun waren zo lief en gastvrij mij nog direct te willen helpen. Ik ben naar hun toegekomen en toen heb ze me behandeld. En me pijn is bijna zo goed als weg, het is nog wel wat dik en rood. Maarja dat heeft zijn tijd eventjes nodig,

Nog even speciaal voor @ janderegelaa: Echt heel erg bedankt voor jullie bezorgdheid en gastvrijheid,en verlossing van de pijn. Dankzij jullie heb ik mijn nachtje door geslapen. Echt super!!!!

Groetjes prissey

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:18

Zorg iig dat je genoeg vitamine C binnen krijgt, dat bevorderd de genezing echt enorm. Lekker veel sinaasappels en/of grapefruits en anders van die tabletjes.