Hyperventilatie door stress

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yannicke

Hyperventilatie door stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:50

Hebben meer mensen hier last van?? zoja, wat doen jullie hier tegen enz?

SillyB

Re: Hyperventilatie door stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:14

heb het ook (steeds minder, in de pubertijd veel last van gehad) Heb altijd een plasticzakje in mn (hand)tas, je kunt ook naar de dokter gaan voor een puffer.
Heb het ook in drukke kroegen/plekken, krijg ik het benauwd en als ik niet snel genoeg buiten ben ga ik hyperventileren...

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:25

Heb het ook gehad. Door de stress ben ik bij een psycholoog terecht gekomen die me ademhalings- en ontspanningsoefeningen meegaf. Hierdoor heb ik het voor een groot gedeelte onder controle gekregen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:25

hmm ik ging eerst hyperventileren omdat ik zo hard moest lachen Tong uitsteken :S best eng maar ik lach nogal binnensmonds

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:33

TOeb ik een tijd niet lekker in mijn vel zat had ik altijd last van druk op mn borst. Leek wel op een steek in mn hart. Dokter zei stresss... En daar kon ik alleen maar om lachen want dat bestond toch helemaal niet??? TOen ik na een langere periode ziek te zijn geweest mij moest melden bij bedrijfsmaatschappelijk werk en dit vertelde, zei hij mij dat het wel degelijk door de stres en druk kwam. De steek in mijn hart die ik dacht te voelen bleek idd te zijn door verkeerd ademhalen en te snel adem halen. Ik kreeg ook ontspannings oefeningen mee, en dat werkte best.

Als ik het nu voel weet ik dus dat ik een aardige tijd verkeerd adem.. Veel te snel dus.. door te consentreren komt het bij mij weer goed..

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:48

Heb er ook last van, sinds een jaar doe ik ontspanningsoefeningen en ik moet zeggen ik voel me al veel beter.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:51

Ik zelf niet, maar mijn vriend wel. Wat bij hem heel goed helpt is hem te laten praten of hardop voor te laten lezen.

Gelukkig is het véél minder dan een paar jaar geleden, je leert er ook beter mee om te gaan en dan is het ook minder eng. Dus meid, kop op en sterkte ermee.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:44

Voorheen ha dik het wel eens maar niet erg vaak.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:57

Ik heb het ook. Vaak. Scheve mond
Tegenwoordig heb ik vaak een zakje bij me daarvoor.. Maar fijn is het niet. Scheve mond

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:59

mijn schoonzusje heeft dit vaak, en bij mn schoonmoeder hebben ze pas chronische hyperventilatie gediagnostiseerd. Beide gaan er voor naar acupuntuur en dat werkt opmerkelijk goed.

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:08

Hoi,

Ik heb mensendieck gedaan, een assertiviteitscursus en bij de phychotherapheut gelopen. Het komt meestal voort uit stress en dan moet je dus uitzoeken waar de stress vandaan komt. Ik was teveel een binnenvetter en slikte dus alles. Slikken is dus stikken. Daarnaast moet je door je flanken leren ademhalen, zo kan je het onder controle krijgen.

Sterkte ermee.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:44

IK heb het ook als ik heel veel stress heb.
Ik ben ervoor in therapie geweest en heb daar geleerd dat als ik het aan voelde komen.

Op de grond gaan liggen en je hand op je buik neerleggen, omdat als je hyerventileerd adem je via je borstkas en normaal via je buik. Dus dan leg je je je hand op je buik en dan ga je rustig proberen weer te ademen via je buik. Doordat je je daarop concentreerd wordt je wat rustiger en gaat het over.
En dan diep inademen en uitademen.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:54

Ik heb het ook, heel erg vaak zelfs, maar heb ook veel meegemaakt. Ik ga nu naar een psycholoog en moet nog naar de dokter om bloed te laten prikken. Verder heb ik pilletjes tegen de stress en om rustig te blijven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:05

Ik heb het nogal eens als ik slaap tekort kom , ook stress dus eigenlijk. Best eng maar hoe vaker het voorkomt , hoe minder eng het wordt omdat je weet dat het wel weer overgaat.

Neemt niet weg dat ik baal als 's ochtends de wekker veels te vroeg Knipoog gaat , en ik terwijl ik naar m'n werk fiets al voel dat m'n ademhaling niet zo automatisch goed gaat....dan baal ik echt dat ik zo laat naar bed ben gegaan Boos!