Zwelling op genante plek..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ikkuh85

Zwelling op genante plek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 17:15

Aangezien ik me hier nogal voor schaam en er liever niet met een bekende over praat, vraag ik jullie advies..

Sinds een week heb ik een zwelling op m'n anus zitten, eerst dacht ik gewoon een blaar ofzow, door het zonder zadel rijden.. String zat niet fijn, en heb daar dan wel vaker last van.. Maar krijg er steeds meer last van en heb er last van met het gaan zitten en het rijden al helemaal.. Nu ben ik bang dat het niet goed zit, las iets over anuskanker, vergrootte kans met Herpes, nu heb ik vaak last van een koortslip, ook wijzen bloedingen bij ontlasting hierop, daar heb ik ook vaak last van..

Nu gaan jullie waarschijnlijk zeggen dat ik naar de dokter moet, en denk ook dat ik dat moet doen, maar hoe lang kan ik hier mee wachten.. Kent iemand anders dit en misschien is het wel iets heel onschuldigs.. Bovendien woon ik in een heel klein dorp, waar iedereen elkaar kent, dus ook de huisarts, ga hier dus liever niet heen.. Iemand tips..?

Natasjaa

Re: Zwelling op genante plek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:18

Ooh wat lijkt me dat vervelend!! Sterkte in ieder geval, kan het geen aambei zijn? Dat is t eerste wat mij te binnen schiet namelijk?!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:20

Ik denk dat het een aambei is, niets om je voor te schamen hoor! (je zegt ook dat je eerst dacht dat het een blaar was, hij is dus zacht). Heb je vaak dat je moet persen bij de ontlasting? Bloed op het toiletpapier komt doordat de aambei bloedt. Ik zou toch wel even naar de dokter gaan, hij kan je waarschijnlijk geruststellen. En als het wel iets ernstigs zou zijn ben je er waarschijnlijk zo vroeg bij, dat het nog weggehaald kan worden, maar daar zou ik me niet zo druk om maken hoor!

Ikkuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 17:32

Ow gelukkig, ben al een beetje gerust gesteld.. Het is idd zacht, helemaal niet aan aambei gedacht.. Maar daar hebben we wel zalf tegen, dus zal daar eens mee beginnen. En als dat niet werkt kan ik dan altijd nog naar de dokter.. Dank jullie..

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:03

Oew, vervelend joh...ik zou ook de zalf proberen en mocht het niet verbeteren toch naar de dokter dan maar. Hij heeft beroepsgeheim en mag dus geen informatie aan anderen doorgeven. Als hij/zij dit wel doet ben je dacht ik strafbaar en kan je je dokter aanklagen...
Suc6 Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:24

Auw, dat lijkt me pijnlijk. Goed smeren en kijk het dan eventjes aan idd, wie weet gata het daarvan over.
Ennuh, intussentijd tijdens rijden toch maar gewone onderbroeken aan doen hoor, anders is kans op helen nog kleiner..Sterkte

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:29

ja je hebt er inderdaad zalf voor sperti heet dat geloof ik ik zou me niet al teveel zorgen maken gewoon even dat spul erop smeren en klaar is klara...

al is het natuurlijk wel vervelend Ach gut

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:06

Ik gok dat een huisarts zoiets elke dag wel een keer ziet. Gewoon heengaan dus!
Het kan van alles onschuldigs wezen, een aambei, een steenpuist, kan ook heel pijnlijk zijn. Maar daar is gemakkelijk wat aan te doen.
Die flauwekul over anuskanker gauw uit je hoofd zetten hoor!
(trouwens ik denk dat die verhoogde kans er is bij herpes genitalis, een SOA, en niet bij de herpes simplex, de koortslipvariant.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:10

Veel kans een aambei

Ik heb er ook eens een gehad, niet erg fijn.
Deze was gestold (kan blijkbaar ook) en daardoor ging hij ook met zalf niet meer weg.

Niet leuk om toe naar de dokter te gaan, maar denk dat hij zoiets wel vaker heeft gezien. Lachen

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:04

Woplala schreef:
Oew, vervelend joh...ik zou ook de zalf proberen en mocht het niet verbeteren toch naar de dokter dan maar. Hij heeft beroepsgeheim en mag dus geen informatie aan anderen doorgeven. Als hij/zij dit wel doet ben je dacht ik strafbaar en kan je je dokter aanklagen...
Suc6 Lachen

Precies, hier heb je helemaal gelijk in Ja
Als de zalf niet helpt, gewoon naar de huisarts gaan. Voor jou is het vast heel raar maar hij heeft het heus wel vaker gezien en het zal voor hem niks bijzonders zijn Lachen
Sterkte ermee!

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:20

Zou me zeker geen zorgen maken over anuscarcinoom hoor. Dat is groot en beenhard en meestal is verstopping het eerste symptomm. Hetgene jij beschrijft lijkt idd op een vrij onschuldige aambei. Naast zalf kan koud water deppen ook helpen en zorgen voor voldoende vezels zodat je harde stoelgang vermijdt, vermijdt persen en na toilet deppen met vochtig toiletpapier ipv wijven. Inwendig kan je aesculoforce innemen en uitwendig hammameliszalf (beide van Vogel en zonder voorschrift bij reform of apotheek).

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:24

zo als hier boven beschreven word is dit een aanbei. een naar de dokter die kan je een zalfje voor schrijven, vaak helpt dit goed!!

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:39

Ik heb dat ook wel eens gehad, en dat ging vanzelf over. Mocht het je niet lekker zitten ga dan toch even naar de dokter. Niets om je voor te schamen hoor, want die man of vrouw heeft in zijn/haar leven al zat billen en anussen gezien. Beter dat je een keer voor niets gaat als dat je te laat bent.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:41

hoe onstaan aambeien eingelijk?

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:42

Het kan komen doordat er teveel druk op de zwellichaampjes in de anus komt te staan door bijvoorbeeld hard te persen met poepen. Deze zwellen op en kunnen zelfs naar buiten puilen wat erg pijnlijk is.
Laatst bijgewerkt door Milou1984 op 05-08-06 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:44

vaak door te hard persen op het toilet. Het is een soort spatader, zeg maar.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:26

Het bloed in aderen dienen door een pompwerking van spieren terug gestuurd te worden naar het hart. Dit in tegenstelling tot bloed in slagaders die nog profiteren van de pompwerking van het hart. Indien men te weinig beweegt door bijvoorbeeld een zittend beroep zal het bloed moeilijker terugstromen en daardoor meer druk uitoefenen op de aderwand. Wanneer dit gebeurt zullen de terugslagklepjes in de aderen die voorkomen dat het bloed kan terugstromen niet meer afdoende werken doordat ze te 'klein' zijn voor de breder geworden aderwand. Hierdoor kan bloed zelf een beetje terugstromen naar lager gelegen plaatsen. Het veuse bloed van de darmaderen zal zo terugvloeien naar de lager gelegen delen van de darm, de endeldarm en anus. Daar zal de aderwand dan extra uitrekken en uiteindelijk zelfs wat uitpuilen.
Door extra beweging en koude applicaties zal het bloed respectievelijk beter terugstromen naar het hart en zal de aderwand weer wat samentrekken.
Soms is er een duidelijke oorzaak van de gebrekkige terugvloei van het aderlijke bloed uit de darmen. Dit kan een opgezette lever zijn waardoor de poortader, de belangrijkste doorloop van aderlijk bloed uit de lagere regionen van het lichaam doorheen de lever, een beetje te veek afgeklemd wordt. Ook zwangerschap kan een oorzaak zijn waarbij een soortgelijke afklemming, dit maal van de grotere baarmoeder, de aderlijke terugstroom naar het hart een beetje afklemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:01

Het kan ook door zwaar tillen en zelfs door hard schreeuwen, is me toen verteld Lachen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:36

runningkawa schreef:
Het kan ook door zwaar tillen en zelfs door hard schreeuwen, is me toen verteld Lachen

dan moet ik al trossen aan me kont hebben hangen Bloos

Maar bij mij werkte sperti goed. TOen ik zwagner was van me 2e had ik verstoppingen..
Sterkte er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:38

Ik vroeg me toen ook af of het wel bij 1 bleef Clown Tong uitsteken

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:56

Cayusejuhh schreef:
runningkawa schreef:

dan moet ik al trossen aan me kont hebben hangen Bloos

Nagelbijten / Gniffelen Haha! (sorry hoor, moest echt even lachen..)

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:44

hahaha Cayusejuhh....

het klinkt inderdaad als een aambei, nisk om je zorgen om te maken , maar zeer ongemakkelijk.
het kan door verschillende dingen komen. door irritatie rond de anus ( je string in dit geval) of door te hard persen met poepen enz enz.
als hij open is ( het bloed zei je ) mag je er volgens mij geen sperti op smeren....
even lang je huisarts die weet er vast wat op , en heeft die dingen meer dan eens gezien kan ik je vertellen Tong uitsteken
ik hoop dat hij snel weer verdwenen is en tot die tijd VEEL sterkte!

Ikkuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:37

Nou ben begonnen met smeren en heb er nu al aanzienlijk minder last van.. Dus hoop dat die wegtrekt, want wil liever niet naar de dokter.. Als het niet weggaat moet het natuurlijk wel, maar ja, je blijft je schamen, ook al weet je dat een dokter dit vaak ziet.. Hartstikke bedankt voor jullie informatie..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:17

Ikkuh85 schreef:
Bovendien woon ik in een heel klein dorp, waar iedereen elkaar kent, dus ook de huisarts, ga hier dus liever niet heen.. Iemand tips..?

dat maakt helemaal niets uit, jouw huisarts heeft zwijgplicht en mag dus niet niemand over zijn patienten praten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:30

En die gaat echt niet over iets als een aambei praten Lachen
Voor hem de gewoonste zaak van de wereld Lachen

Verder zoals al gezegd, heeft deze man zwijgplicht, waar hij zich ook wel aan zal houden. Doet hij dat niet kan hij zijn baan verliezen.