Last van Archilluspees - warm of koud?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Last van Archilluspees - warm of koud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 15:05

Ik heb behoorlijk mijn pees overwerkt... Ik heb een aantral dagen blijkbaar op verkeerde schoenen gelopen. Gisteren had ik er last van, maar werk blijft doorgaan en ben ik dus gewoon doorgelopen... Met gevolg van kwaad tot erger.

Nu is mijn vraag wat je met een verrekte/ pijnlijke/ overwerkte pees doet. Moet je deze juist koelen met een koelpack of juist warm houden?

Elke

Re: Last van Archilluspees - warm of koud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:25

wat misschien wel helpt: is áls je schoenen aan doet je schoenen met een hakje aan doet, of zorgt dat je in je sneakers iets onder je hak legt zodat je hak hoger staat. dan staat je achillespees niet onder spanning.

- Masseer de pijnlijke plek met ijsklontjes of koel met een coldpack gedurende 15 minuten 3 tot 5 keer per dag en tevens direct na een training. Leg echter altijd een lapje stof tussen de huid en coldpack.
- Massage van het onderbeen kan de circulatie in het onderbeen stimuleren en stijve spieren ontspannen.
- Indien de pijn en roodheid van de pees verminderd zijn, kan men warmtesmeersels gebruiken en wisselbaden nemen.