Muggebulten, letterlijk, BULTEN!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Muggebulten, letterlijk, BULTEN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:34

Ik ben dus allergisch voor muggebulten of zo.
Heb er vooral last van op plekken met meer vet.
Zoals m'n bovenbenen of bovenarmen.

Vorige keer had ik een goede plek op m'n arm, van zo'n 7 bij 4 cm.
Er zat zelfs vocht in en het voelde gekneusd.
Kwam echt door een muggebult.

Nu heb ik er 3 op m'n arm,
ik krab al niet, ben bang dat ze weer zo groot worden.
Maar dat moet ik dus echt niet hebben.

Weten jullie iets wat eventuele zwelling vermindert,
of helpt tegen muggebulten??

xLuus

Re: Muggebulten, letterlijk, BULTEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:35

Het enige wat ik je misschien kan aanraden om de jeuk te minderen is VSM anti jeuk en insecten zalf. Nog veel succes verder Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:37

he gatver hou op over muggen Boos! Ik zat zelf ook onder, en ik ben er ook een beetje allergisch voor, en had het opengekrabt, en krabde een korstje eraf, en het begon een beetje te bloeden . en vreemd genoeg stopte de jeuk toen. Misschien kun je zo'n zuigding (hoe het ook heet Tong uitsteken) kopen, die moet je op de muggenbeet zetten en die zuigt het gif eruit, dan is de muggenbeet niet weg, maar jeukt het teminste niet zo en is ie dus wel wat sneller weg

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:41

Mik_ schreef:

Dat had ik dus ook, op mijn enkel, ik zag het botje van mijn enkel echt niet meer en toen ben ik naar de dokter gegaan en die heeft dit voorgeschreven :

Maak watten nat met azijn en leg die op de bult, pak dan een gaasje en doe die er overheen en vervolgens doe je er een verbandje omheen en kijk elke dag of het afzakt Knipoog
Bij mij zakte het na een week af

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:42

Oef...
Maar ze zijn verspreid over m'n hele arm, en groeien al Nagelbijten / Gniffelen
Loop ik met m'n hele arm in azijn..
Maar het hielp dus Nagelbijten / Gniffelen ?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:44

Ja Lachen Ik had mijn bulten toen echt opengekrabt en toen ging ik ook door de grond van de pijn.. maar het help echt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:45

Mijn broertje heeft het ook zo erg, wij waren in Italië en daar zijn de muggen nog gemener als hier,,
Je zag z'n hart gewoon kloppen in de muggenbulten,, Italiaanse dokters er bij en daar heeft hij toen iets gekregen.. weet niet precies wat het was, mar het hielp heel erg tegen de jeuk.. ( ik zal kijken of ik het potje kan vinden)

Een tip die hij mee kreeg was, niet krabben, en ook niet in bacterie rijk water.. ( zwambaden etc..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:52

Ik heb wel met dat warme weer ónder de bulten gezeten, maar echt een allergische reactie heb ik nog niet gehad.

Wat altijd wel iets helpt is je van top tot teen insmeren met zo'n roller van Azaron bijv. (met citronella), scheelt altijd wat en ik moet zeggen dat er binnen de merken ook verschillen zijn, zal wel net als met vliegensprays voor paarden zijn?

Zelf heb ik naast m'n bed een speciaal ding voor beten staan, hiermee zet je een zuignapje 'op maat' op de bult en gedurende 2 minuten laten zitten, dit ding zuigt namelijk het gif eruit, wat ook de jeuk veroorzaakt. Ik word zelf altijd wakker van de jeuk en zet meteen dat ding erop, hoe groter de zuignap hoe minder kans dat het gif zich verder verspreid (tis nl ook voor kwallensteken, insectenbeten en slangenbeten etc.). Dat ding, het merk? Is Aspivenin, Google maar eens op.
In het begin een beetje onwennig in gebruik, maar verder pijnloos en effectief.

En evt. nog voor de plek erna, azijn erop over Prikweg van VSM.
Succes Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:56

Ik gebruik altijd prikweg, verminderd zoiezo de jeuk, zodat je er niet aan gaat krabben waardoor het en grotere bult word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:11

sharoontje schreef:
Mik_ schreef:

Dat had ik dus ook, op mijn enkel, ik zag het botje van mijn enkel echt niet meer en toen ben ik naar de dokter gegaan en die heeft dit voorgeschreven :

Maak watten nat met azijn en leg die op de bult, pak dan een gaasje en doe die er overheen en vervolgens doe je er een verbandje omheen en kijk elke dag of het afzakt Knipoog
Bij mij zakte het na een week af

is die EHBO-A doos dus toch nog ergens goed voor Clown Maakt het uit als het gaasje al voor oefenen gebruikt is ??

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 23:46

Ah en zwelling en vocht en pijn en jeuk. En ik probeer er niet aan te komen maar ik ga zo gillen.
Had er verband om, watjes azijn. Helpt geen donder omdat ze zo verspreid zitten, en dan roltie op en ik ga gillen.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:34

Ik heb het ook wel eens dat het hele bulten worden en doet ook pijn soms. Ik doe er dan altijd maar lappen met azijn omheen (als het op een plek zit waar dat kan), verder weet ik ook niet zo goed wat ik er tegen moet doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:25

Gewoon even langs je huisarts gaan voor een goed antihistaminicum.
Ik krijg ook de meest bizarre bulten van muggen, dazen en ander soortige prikdieren. ( om over wespen en bijen maar niet te spreken, dan wordt ik een michelin mannetje met de rest van de nare gevolgen.)
Zodra ik gestoken word, neem ik een pilletje en de bulten worden lang niet zo groot en de jeuk etc neemt ook meteen af.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:54

Zijn de grote bulten ook echt hard als je erop duwt en doen ze pijn ? In dat geval heb je dus een allergie (net als ik toen ik 1 keer zonder lange broek liep op vakantie, vlakbij een zwemplas.. harde, dikke kuit die opeens 3 keer zo groot was als normaal en die ook heel erg warm werd.. bij een of ander kruidenwinkeltje hadden ze uiteindelijk iets tegen die allergische reactie want de huisartsenpost daar was gesloten Boos! )

maar goed: het wondermiddel..
VSM Apis Melifica D6

(heb alleen nog met een gigantische blauwe plek gelopen daarna, toen de zwelling weg was.. haha Knipoog )

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 15:25

Ik vertrouw op je en ga hiernaar op zoek.
Waar kan ik dit vinden?
Want het is idd hard, en whaa..
Als ik over n drempel ga met m'n scoot 'flubbert' die bult een beetje, en dat doet ZEEEEEEEEEEEEEEER.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:31

Als je allergisch bent kun je het beste even bij de dokter langs gaan...

Mijn moeder is allergisch voor wespensteken en die kreeg daar van de dokter pilletjes tegen, misschien is er ook wel zoiets voor jou wat goed werkt..

Anders kan je er gewoon iets van prikweg ofzo opsmeren, en azijn werkt ook altijd wel aardig.

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:27

Ik ben van de week ook weer bij de huisarts geweest weer een mega kuit door een beet in mijn knieholte, heb tabletje's gekregen en het advies om mentholgel erop te doen voor de jeuk
die gel is te gek werkt meteen en stilt de jeuk , het is nu bijna over en de tube bijna leeg

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:10

Nestosyl werkt ook goed, tegen gewone muggenbulten iig wel. Weet niet of het bij die grote ook werkt. Het gaat ook jeuk tegen!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:34

idd gewoon azijn, ik heb ook altijd verschrikkelijke bulten, gisteren nog 1 op me knie van 6 bij 4 cm. doekje met azijn erop en vastgezet met verband en de hele nacht laten zitten, deed wel ff goed zeer, maar vanmorgen was ie bijna weg.