Zwaarde pijnstiller zonder doktersvoorschrift?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milka

Zwaarde pijnstiller zonder doktersvoorschrift?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:27

Aangezien ik morgenavond op vakantie ga en vaak last heb van erge hoofdpijnen, vraag ik me af of er zwaardere pijnstillers bestaan die ik zonder doktersvoorschrift kan halen?

Ik leef zo ongeveer op paracetamol 500gr. Maar dit helpt van geen meter meer (te vaak geslikt).

Nu ik 1100 km. moet gaan rijden met mijn auto ben ik toch wel opzoek naar een zwaardere pijnstiller. Te laat om even langs de dokter te gaan.

Wie o wie heeft er een idee? Het is dus puur tegen de hoofdpijnen.

Kitty84

Re: Zwaarde pijnstiller zonder doktersvoorschrift?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:30

Hoezo te laat? Gewoon even bellen...misschien dat je dan wat kan krijgen.

En dan even een afspraak maken voor na je vakantie, is natuurlijk niet goed dat je zoveel last hebt van hoofdpijn.

Ibuprofen wil nog wel eens werken, niet combineren met drank en paracetamol.

Is het wel verstandig om 1100 km te gaan rijden met hoofdpijn?

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:31

ik weet niet misschien is ibuprofen 400 een idee die kan je gewoon bij de drogist halen, of misschien even een apotheek bellen misschien hebben zij iets dat je zonder recept kan halen?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:33

Nee zwaardere kan je alleen op doktersrecept krijgen, idd gewoon snel even langs de arts of eventueel telefonisch consult.
desnoods iemand in je buurt met bijv.rugklachten vragen of je daar pijnstillers van mag.

Ik 'leen' wel eens ibuprofen 600 van m'n pa

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:34

Je kan ook eens iets anders proberen dan paracetamol, spidifen, of iets dereglijks? Je hebt genoeg soorten.

Teveel paracetamol slikken werk je hoofdpijn juist in de hand, beter wissel je soms af.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:35

Een afspraak met de dokter na de vakantie staat zowiezo al op de planning.
Heb al jaaaren last van erge hoofdpijnen en al vaker daarvoor bij de dokter geweest.

Ik ga er niet vanuit dat ik morgenavond hoofdpijn heb, maar die kans is er wel. En niet op vakantie gaan daardoor vind ik onzin.

Ibuprofen heb ik ook heel veel geslikt. Misschien daar nog een zwaardere vorm van dan 400?

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:36

ja er is ook nog 600 maar die is alleen op recept verkrijgbaar...

heb je er weleens over nagedacht om je ogen te laten testen sommigen hebben daar ook veel hoofdpijn van...

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:39

Ogen laten testen heb ik ook laten doen, is niks mis mee.

Van mijn moeder heb ik nog wel zwaardere pijnstillers, maar zit daaraan te twijfelen. Die zijn wel heel zwaar en ik moet wel kunnen blijven functioneren achter het stuur Haha!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:40

ik zou niet zomaar medicijnen van een ander gaan slikken misschien kan je dan beter even de apotheek bellen om te vragen of je ibuprofen 600 zou kunnen krijgen,

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:46

Maar geven zij dat mee dan zonder recept?
Volgens mij zijn ze hier niet zo makkelijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:47

bij kruidvat hebben zo ook naproxen (iets in die richting) is nog zwaarder
maar weet niet of het verstandig is om daarmee te gaan autorijden

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:13

ik weet niet of ze het zomaar mee geven maar je kan het altijd vragen, maar nou twijfel ik ook een beetje of je daar wel mee mag autorijden... maar ik zou anders niets weten wat je tegen hoofdpijn kan doen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:04

Naproxen is niet verstandig om mee te rijden, kan je namelijk duf van worden. Toevallig gisteren gehaald Knipoog

Kan je niet die poeder proberen dieje op moet lossen?

Overigens moet je echt eens bij jezelf te raden gaan waar die vele hoofdpijnen vandaan komen hoor :_ Niet gezond als je het zovaak hebt (heb het zelf ook heel erg Knipoog )

Maar goed, da's offtopic

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:12

paracetamol werk bij mij ook niet een ibuprofennetje daarentegen wel, sommige mensen reageren er alleen wel op door wat duf te worden, ik heb er gelukkig geen last van. ibuprofen 200 en 400 zijn zo bij de drogist te krijgen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:06

Als je zwaar onder de pijnstillers zit, zou je dan wel zo'n afstand gaan rijden? Ik neem bij erge hoofdpijn altijd 2 in 1x, dus je zou even kunnen kijken of je 2 ibu 400 mag nemen. Meestal staat het er wel op.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:59

Ik zag laatst een vriendin van me paracetamol combineren met ibuprofen. Dacht dat dat niet mocht, maar er was een andere vriendin bij die apothekersassistente was en die zei dat dat best kon.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:47

heb deze week ook veel pijnstillers geslikt, ik weet dat deze combi niet goed kan zijn, maar ik heb 2 paracetamol en 2 ibuprofen tegelijk genomen en ik leef nog steeds. Heb ook nergens last van gehad verder.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:23

Ik heb heel wat ibu's geslikt in combi met paracetamol toen ik mijn hernia had .

Een paar keer is niet erg (ik leef nog steeds) maar te veel ibu's en te lang doorslikken geeft maagklachten. Heb na een tijdje ook andere en veel zwaardere pillen gekregen.

Ik kan er dan ook niet zo goed meer tegen...zelfde geld voor saridon...wordt ik nu gewoon high van.

Wat je ook kan proberen is paracetamol met coffeine.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:34

Ook ik heb een hernia gehad en ik mocht ook ibuprofen met paracetamol slikken...echter dat is een combi waar je redelijk duf van kan worden als je ook nog eens een stuk moet rijden.

Het is namelijk zo dat deze twee medicijnen elkaars werking versterken. Ik ben nog nooit 'out' gegaan met medicijnen (zelfs niet met diazepam...het eerste probeersel van de dokter tegen mijn pijn in mijn rug)...maar van de combi 2 paracetamol en 600 mg ibuprofen was ik echt even van de wereld.

Daarnaast is ibuprofen ook niet best voor de maag.

Ook zou ik niet gaan klooien met medicijnen van anderen mensen. Deze zijn niet voor niks alleen op doktersrecept verkrijgbaar.

Ik zou idd even kijken voor een andere pijnstiller zoals alleve of iets dergelijks. Misschien dat die toch wat verlichting bieden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:45

Ik ben wel een keer bijna out gegaan.

Ik was die dag in het ZH geweest en kreeg daar andere mee. Ik had nog oude waar ik er al 4 van op had (1 teveel) en toen heb ik nog 2 of 3 van die nieuwe genomen.

Kon nog net op tijd achter de pc vandaan komen en ergens gaan zitten....de hele wereld draaide en ik dacht dat ze maar 112 moesten bellen. Gelukkig zakte het na een half uurtje weg maar het was wel scary.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:53

Citaat:

Voor mijn kiespijn kreeg ik juist het advies om naast de Ibuprofen een Paracetamol te nemen.. Werkte goed..

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:34

Uppojono schreef:
Citaat:

Voor mijn kiespijn kreeg ik juist het advies om naast de Ibuprofen een Paracetamol te nemen.. Werkte goed..

het kan wel goed werken maar kan je er ook 1100 km mee afleggen in de auto zonder dat je in het ziekenhuis beland? Cool

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:38

Duclofinacnatrium? of is dat wel op doktersadvies.
Ik heb het 'ontzettende geluk' dat ik tegen alle verdovende middelen kan, dus ik zit niet zo in de pijnstiller-wereld. Erg handig als je een avondje uitgaat en veel drinkt [ben nog nooit dronken geweest, het werkt gewoon niet] maar heel vervelend als je na een operatie niets van de morfine voelt.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 19:48

Ik heb net een groot verpakking Haha! paracetamol 500 gekocht en daarnaast ibuprofen 400.
Ben vanochtend opgestaan met zware hoofdpijn, dus was alweer redelijk in paniek.
Gelukkig is het gezakt na 2 koppen koffie Haha! Dus ik ga het er maar op wagen.

Tevens, het gebruik van medicijnen van andere mensen, is inderdaad niet verstandig. Ik slik ook nog steeds zware slaappillen, die van mijn moeder waren, maar dat is na overleg met de huisarts. Heb dus ook 'toestemming' om die zware pijnstillers te gebruiken.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:33

zal ik het je nog sterker vertellen , wist je dat als je vaak paracetamol gebruikt tegen bijv. hoofdpijn dat je gewoon hoofdpijn krijgt als je paracetamol uitgewerkt is .
ik zou na de vakantie maar gaan proberen wat te minderen met de paracetamol , mischien gaat de hoofdpijn dan wel over..
zo niet dan even langs de huisarts zodat hij je kan ondrezoeken en je specifieke medicatie kan geven voor de pijn die je hebt , of mischien wel om het 'probleem 'aan te pakken pijn is een beschermingsmiddel van het lichaam en is er niet voor niets ...
let ook op met autorijden , bij sommige 'sterke ' pijnstillers mag je niet autorijden