mensen met een chisis ofwel hazenlip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

mensen met een chisis ofwel hazenlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 11:50

Het leek me leuk hier een topic over te starten .
ervaringen uit te wisselen over operaties die zijn geweest of nog moeten komen enz.
barst los zou ik zeggen

Ik ben zelf met een chisis geboren . toen wisten ze nog niet waar het door kwam . nu moeten vrouwen een bepaald vitamine slikken zodat er minder kans op is . In de krant 10 jaar geleden ofzo heeft ooit gestaan dat het door roken zou komen .
Ik heb vroeger veel operaties gehad . 3 jaar terug plastisch chirurgie om mijn litteken groter te maken omdat het ging trekken . en ik moet als ik 18 ben mijn neus schot recht laten zetten .
Ik zie tegen de operatie op aangezien het een enorme pijnlijke ingreep schijnt te wezen .

daaf4ever

Re: mensen met een chisis ofwel hazenlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:30

Heey,
Ik heb geen hazenlip ofzo maar ben wel geboren zonder verhemelte. Toen ik nog maar een heel klein Monique'je was ( Tong uitsteken) ben ik tal van keren geopereerd. Nou zit er nog een klein gaatje(ik heb er geen last van) en dat gaan ze misschien nog dicht maken als ik 18 ben.
Wat heb jij dan precies? Lachen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:03

Schisis kan inderdaad komen door roken tijdens de zwangerschap Ja.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 20:29

geboren met een open lip .... dit loopt maar net tot mijn tandvlees dus gelukkig geen open gehemelte . die open lip is trouwens wel weer gesloten door de dokters .

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:35

interessant topic, zwangeren vrouwen moeten inderdaad foliumzuur slikken, zelfs vóórdat ze zwanger zijn.
Tegen hazenlipjes en open ruggetjes.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:56

Okee dus bij jou zie je er ook niks meer van? Lachen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 20:56

bij mij zie je nog een litteken bij mijn lip en mijn neus staat iets scheef

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:59

Okeej, weet je dat ik eigelijk helemaal niks meer weet van al die operaties! Tong uitsteken haha Ik heb er echt veel gehad maar ik weet er niks meer van. OP zich best wel raar want het is best ingrijpend. Weet alleen nog dat ik na afloop van de laatste operatie huilend wakker werd en vroeg waar mijn vanille kwark was Clown

Dit topic loopt trouwens niet zo hard hea.. haha

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:38

ik heb geen schisis ofzo..maar een hemangioom.
vraag me niet wat het is..want dat zou ik dus echt niet weten Sigaar
toen ik 6 was ben ik eraan geopereert, maar dat is mislukt want door al mijn gekots is het litteken weer 'open gegaan' Ziek
ben nu 27-06 weer geopereert, ziet er nu stukken beter uit en moet morgen voor controle, en om te horen of ik nog een keer onder het mes moet..bahbahbah Verdrietig

LET OP!!: als je op google hemangioom intypt, krijg je echt de aller ergste gevallen te zien..ik had enkel een plekje die de rechterkant van mn bovenlip innam. Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:55

Mijn eeniig tweeling zus heeft ook een schisis, Zal haar ff naar dit topic lokken Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:56

ik heb gelukkig ook geen hazenlip, maar ben wel geboren met open gehemelte. hiervoor he ik 3/4 operatie's moeten hebben. en nu ben ik eigenlijk voledig 'gezond' zeg maar. ik hoef geen onderzoeken meer, en zeker geen operatie's meer Bloos

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:03

Myrz schreef:
toen ik 6 was ben ik eraan geopereert, maar dat is mislukt want door al mijn gekots is het litteken weer 'open gegaan' Ziek
ben nu 27-06 weer geopereert, ziet er nu stukken beter uit en moet morgen voor controle, en om te horen of ik nog een keer onder het mes moet..bahbahbah Verdrietig

LET OP!!: als je op google hemangioom intypt, krijg je echt de aller ergste gevallen te zien..ik had enkel een plekje die de rechterkant van mn bovenlip innam. Knipoog

Ik heb ook hemangiomen gehad al vanaf mijn geboorte. Alleen ik heb ze in mijn linkerborst.
Verklaring van die dingen: in je borsten lopen wilde aders, door wilde aders stroomt geen bloed. Bij mij dus in de linkerborst wel. Bij warm weer, benauwdheid, of inspanning gaat je bloed stollen en knapt er een adertje. Dan ontstaat er dus een hemangioom (knobbeltje). Deze deden ze vroeger operatief verwijderen, nu blijkt dat ze vanzelf weggaan, duurt helaas alleen ff...

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:25

lotjj92 schreef:
ik heb gelukkig ook geen hazenlip, maar ben wel geboren met open gehemelte. hiervoor he ik 3/4 operatie's moeten hebben. en nu ben ik eigenlijk voledig 'gezond' zeg maar. ik hoef geen onderzoeken meer, en zeker geen operatie's meer Bloos

Dan heb ik dus hetzelfde als jou Tong uitsteken

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:33

LZP --> MW

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 20:01

ik weet van de plastisch chirurgie nog iets teveel af ..... maar het gaat hier over chisis niet over hemangioom
bij welk centrum zitten diegene met chisis

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:40

hemangioom is ongeveer hetzelfde als een chisis. Knipoog

liberty4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:45

hoi ik wow graag het msn adres van iemand die een chisis heeft zo dat we er over kunnen praten ...alsje wilt
ik zou het heeel graag willen

groetjes jolyn
ik heb een chisis en ik ben nu 14 Ach gut

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:48

Myrz schreef:

Ik heb ook een hemangioom. Vanaf m'n geboorte. Nooit last van gehad. Het zag er altijd uit als een soort mini-wijnvlek vlak onder m'n linkerborst. Nu is hij zo licht geworden dat je het nauwelijks meer ziet. Gelukkig Lachen

xx

liberty4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:50

ik vindt het ook niet zo leuk want geen enkele jongen vindt mij leuk door die strond hazelip :S:S:S:S:S: