Oorpijn door luchtdrukverschil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Oorpijn door luchtdrukverschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 23:42

Heee...

Ik had vroeger nooit ergens last van. Rijden in de bergen, liften, kabelbanen, achtbanen, space shots, vliegtuigen no problem.

Vorig jaar ben ik naat Turkije geweest, dat was zomer 2005 nergens last van. Totdat ik dit jaar in Mei (2006) naar Spanje ging met vliegtuig. Ik vloog met Swiss Airlines, prima vliegtuig, maar half uur voor we gingen landen werd ik wakker met een rotgevoel in mijn oren. Een druk, 1 oor erger als de ander. De druk nam toe en het deed ontzettend pijn. De tranen sprongen in mijn ogen, ik dacht echt dat me hoofd uitelkaar ging ploffen zo voelde het. Nu ben ik niet bepaald kleinzerig maar dit herrinner ik me nog goed..

Daarna terug op de grond bleven mijn oren dicht en open blazen durfde ik niet goed, had al zo'n pijn. Langzaam gingen ze open en weer dicht en heb nog dag of 2 last gehad. Nu de terugvlucht, ik zag het echt niet zitten. Was bang dat ik weer zo pijn zou hebben. Maar deze keer had ik nergens last van.

Toen ging ik afegelopen Juli naar Zweden, heenvlucht weer vlak voor we gingen dalen pijn in mijn oren. Ik hield het niet meer, en alle dingen als slikken, zuurtjes, kauwgom enz heeft niks geholpen. Ik werd er gek van zo zeer deed het, vervolgens weer dag of 2 last van mijn oren gehad. Er kwam ook vocht uit. waarschijnlijk door de druk op het middenoor.

Voor de terugvlucht heb ik toen van die Earplanes aan geschaft omdat ik anders echt niet durfde. De dingen in mijn oren gedaan, deden pijn zeg. Ze duwen heel je oor uitelkaar maar ja beter dit als die andere pijn dacht ik. Echter weer tijdens dalen last van mijn oren. Dit keer wat minder maar in combi met de pjn die de earplanes gaven niet echt prettig.

Nu durf ik dus niet echt meer te vliegen, het is nu zo erg dat ik ook in hoge liften, attracties die hoog gaan, enz ook last heb. Zelfs in de auto, als ik met dit warme weer mijn raam opendeed en die aan de passagierskant niet dan kreeg ik pijn in mijn oren. Dit is dus heel pltoseling gekomen omdat ik hiervoor nooit problemen had met mijn oren.

Wie heeft dit ook? Hebben jullie een oplossing?

IK ga volgend jaar naar Australie, en zie de vlucht gewoon niet zitten omdat ik bang ben last van mijn oren te krijgen, zeker als je 24uur in vliegtuig zit.

XMegan

Goof

Re: Oorpijn door luchtdrukverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:46

Dat de vlucht naar Australie 24 uur duurt maakt niet uit, want je zult het alleen hebben met landen. Helaas maak je waarschijnlijk een (of misschien wle meerdere) tussenlanding(en).

Ik ken de pijn, heb het ook verschrikkelijk erg. Vliegen vind ik geweldig, maar ik zie altijd enorm op tegen het landen. Ik heb zelfs een keer tot zeker een maand na de landing vreselijk oorpijn gehad (en ja, vertikte het om een dokter te bezoeken).
Ik heb nog steeds de oplossing niet!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:01

Ik wil de dokter opzich wel bezoeken, maar ik wil even wachten tot hij terug is van vakantie.

Ik snap ook niet waarom het alleen met landen is?
En in een vliegtuig wordt de luchtdruk toch gestabiliseert enz, hoe kan ik dan nog altijd last hebben?

Nog meer mensen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:07

Het advies wat ik je kan geven: Neem 1 uurtje duikcursus. Daar leer je als eerste je oren te klaren op een correcte manier. Wsl. kun je dan je probleem zelf de baas.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:08

onderweg kun je kauwgum nemen, schijnt ook te werken

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:09

Ik heb hier ook altijd heel veel lasst van, kan me niet meer herinneren hoe vaak ik heb zitten janken, maar bij mij was dalen en stijgen even erg.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:14

Duikcurcus? Hmm ik weet opzich wel hoe ik me oren schoon moet blazen van lucht enz. Dat moet ook voor je die oorpluggen in doet.. Maar ik zie het niet zitten om te duiken en dan ergens in waterpijn in moiijn oren te krijgen, en ik ben sowieso bang om te duiken. Snorkelen gaat beter Tong uitsteken Krijg je zo'n curcus in zwembad eerst?

Kauwgum werkt niet bij mij. Even als zuurtjes en andere zooi. Je voelt de lucht wel bewegen in je oor, zo'n piep/kraak geluidje maar meer ook niet.

Echt een drama!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:15

Ik kan er ook niet tegen! Goh wat doet dat pijn zeg!!
Kaugom kauwen helpt niet helaas....
Een vriendin van mij die sinds kort stewardess is zegt dat je kunt vragen om bekertjes met warme watten. Volgens haar helpt dat wel.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:31

Bekertjes op je oren zetten Clown Maarja om daar nou 24uur mee te zitten lijkt me ook niet geweldig Haha!
Ik zou verder niet weten wat je er tegen kunt doen, dus maar even naar de dokter als hij weer terug is Knipoog

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:02

Ik heb nog nooit gevlogen, maar heb het ook héél erg snel. We hoeven maar wat te stijgen in hoogte of ik heb er al last van. Nou zijn m'n oren ook niet helemaal goed. [zit van alles fout Clown ben dr al aan geopereerd een keer] Maar niet echt prettig, heb net bijna 2 week rondgelopen met dichte oren met een druk van hier tot Tokio, en pijn dat 't deed. [dubbele oorontsteking] Maar ik zou echt niet weten wat je er tegen kunt doen ..

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:03

ik heb precies hetzelfde mar ik krijg ook last van water in mn oren bijv bij zwemmen of douchen en op de fiets met harde wind ook de dokter wou eerder vocht laten weghalen in het ziekenhuis en das dan een hele kleine op. maar ik was al het gedoe zo zat want niks hielp..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:08

Afgelopen dinsdag kwamen vrienden van ons vanuit Turkije terug naar Nederland, zoontje heeft een oorontsteking aan de vlucht overgehouden. Zou dus ook even langs de dokter gaan.

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:09

Ik heb er ook last van, de ene keer meer dan de andere.
Op het vliegtuig heb ik met het landen ook pijn aan de oren maar door te slikken enzo heb ik er nadien geen last meer van.
Maar ik ben 1 keer meegeweest in een tocht met de auto in de bergen en we zijn zoveel honderden meters op een korte tijd gedaald, toen had ik echt onwijs veel pijn in mijn oren, echte steken eigenlijk. Toen ging het ook niet zomaar voorbij.
Ik weet ook geen oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:58

Vlucht van 24 uur of 1 uur maakt wat jouw probleem betreft geen verschil. Je zult alleen last hebben met stijgen en/of dalen. De oplossing is heel simpel: tijdens stijgen en dalen op allebei je oren een plastic bekertje houden (je weet wel, gewoon zo'n witte van de koffieautomaat). Meestal hebben ze die dingen zelfs in het vliegtuig, dus als je dan tegen een stewardess zegt dat je last van je oren hebt met stijgen/dalen, dan krijg je er 2. Het is een bekende oplossing, dus de stewardess zal je zeker niet raar aan kijken. Succes!

NoomsJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:41

Ik heb ook altijd last van me oren, juist altijd als ik lager ben dan de grond bv duiken en met de auto onder een aquadukt enzo.. ik ga 14 augustus vliegen en ben er ook doodsbang voor dat ik er last van zal krijgen (heb namelijk nog nooit gevlogen) ik ga dan meestal als ik er last van heb pepermuntjes eten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:44

Had je die earplanes wel goed in je oren gedaan? Lijkt mij niet dat dat pijn hoort te doen.
Ik vond die earplanes wel goed helpen. De druk en pijn waren niet helemaal weg, maar het scheelt wel een hoop.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:46

mlvanmelle schreef:
Vlucht van 24 uur of 1 uur maakt wat jouw probleem betreft geen verschil. Je zult alleen last hebben met stijgen en/of dalen. De oplossing is heel simpel: tijdens stijgen en dalen op allebei je oren een plastic bekertje houden (je weet wel, gewoon zo'n witte van de koffieautomaat). Meestal hebben ze die dingen zelfs in het vliegtuig, dus als je dan tegen een stewardess zegt dat je last van je oren hebt met stijgen/dalen, dan krijg je er 2. Het is een bekende oplossing, dus de stewardess zal je zeker niet raar aan kijken. Succes!

Inderdaad, mijn moeder had dat vorig jaar ook toen ze ging vliegen en had er ook geen last meer van.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 17:35

Okeee plastic bekertjes... Als die de lucht afsluit kunnen je oren ook de druk niet regelen dus zou probleem over moeten zijn. Hmm goede tip Lachen

Ik had die earplanes zo in gedaan als de verpakking beschreef. Eerst oren vrij gemaakt enz. Oor met je ene hand iets omhoog trekken en met de andere die plug er in.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:57

Ik weet niet of het al gezegd is maar wij nemen altijd neus spray in. Dat neemt de druk niet helemaal weg maar wel heel veel!! Het opend je luchtwegen waardoor de druk een stuk minder word... Ben geen dokter dus verbeter mij waar nodig!!

Maar het werkt bij ons iig wel!!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:28

Ik heb er ook altijd erg last van, vooral met dalen, ik voel het al als ze ong 100 meter zakken, dus de laatste 40 min is een hel... volgend jaar moet ik er weer 4x aan geloven wrs, dus ga maar wat hulpstukken voor rondom m'n oren meenemen. Neusspray werkt nauwelijks, wel goed met stijgen maar met dalen doet het nauwelijks wat..
Ik heb er trouwens ook al last van als de luchtdruk snel daalt (dus van erg mooi weer naar rotweer zoals van de week, andersom nooit, zal wel niet snel genoeg gaan).

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 12:42

gelukkig heb ik er geen last van met weer wisselingen vind dit al erg genoeg !