Al 3 weken hees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

donnieYy

Al 3 weken hees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 18:13

Hoi,

De titel zegt het eigenlijk al: Ik ben mijn stem al ruim drie weken kwijt. Of naja ik kan wel praten maar het klinkt heel hees. Ik heb niet heel uitbundig gefeest of iets. Ik ben gewoon rustig op vakantie geweest maar kreeg het al 3 dagen ervoor. 3 weken lijkt me wel erg lang om hees te zijn dus ik vroeg me af:

weet iemand wat dit is?

RelarDevi

Re: Al 3 weken hees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:12

Veel kruidenthee met honing drinken, dropjes eten.
Verder weet ik niet zo veel.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:14

het kan ook een schimmel zijn op je stembanden... ik zou er even mee naar je dokter toe gaan... mijn moeder heeft het namelijk ook gehad en mocht toen 3 dagen niet praten en had een kuurtje van iets.... na 4 dagen was het over

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 14:52

Ik ben gister naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen naar een KNO-arts. Gelukkig kon ik daar gelijk terecht. Ze weten niet wat het is dus nu krijg ik een .......scopie. Ik weet het woord even niet meer, maar dan gaan ze met een cameraatje naar binnen om je keel en stembanden te controleren. Misschien dat hier iets uitkomt en anders moet ik misschien logopedie.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:17

donnieYy schreef:
Ik ben gister naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen naar een KNO-arts. Gelukkig kon ik daar gelijk terecht. Ze weten niet wat het is dus nu krijg ik een .......scopie. Ik weet het woord even niet meer, maar dan gaan ze met een cameraatje naar binnen om je keel en stembanden te controleren. Misschien dat hier iets uitkomt en anders moet ik misschien logopedie.

heb ik ook gehad is heel raar dat camera`tje in je neus!Dat camera`tje gaat namelijk via je neus naar binnen een raar gevoel Tong uitsteken logopedie helpt opzicht wel als je dat zou moeten Mijn ademhaling was verkeerd je leert heel wat met logopedie ik ben nog altijd hees heb knobbels op mijn stembanden maar als ik mijn stem goed gebruik worden die steeds minder.. succes ermee!Laat even weten wat het precies was!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:27

Doordat je hees bent ga je je stem anders/verkeerd gebruiken met als gevolg je je stembanden nog meer belast en je ook hees blijft. Probeer zo normaal mogelijk te praten. Hopenlijk krijg je goed resultaat uit je onderzoeken!

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 13:33

OMG gaat dat ding via je neus naar binnen, dat zie ik echt niet zitten. Maar gelukkig moet ik dan nog 3 weken wachten maar echt zin heb ik er nu niet meer in.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:20

Ja het is maar beter dat ze dat doen dan weten ze precies wat je heb Knipoog en het is ff raar dat camera`tje wat lekker naar binnengaat je mag ook niet slikken dan maar het is zo gebeurt Lachen

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 22:11

Nou nog 2 hele weken wachten voordat ik het onderzoek in mijn keel heb, want tja het is nog steeds niet over met die heesheid. de 29ste heb ik pas dat keelonderzoek maar ik ben er nu al bang voor. Gister zei ook iemand van oo daar ga je zo erg van kotsen en toen dacht ik echt neeeee.
Wie weet iets waardoor ik rustig ben tijdens dat onderzoek, want nee ik neem mijn moeder niet mee.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:18

Collega van me had dat ook, kon alleen maar piepen.

Na die scopie bleek dat haar stembanden verkeerd stonden en de logopedist heeft ze op de plek gezet.
Ze kreeg ook oefeningen mee, moet vooral in lage tonen praten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:58

Ik heb ooit precies hetzelfde gehad. Op een dag was ik ontzettend hees. Terwijl ik niet geschreeuwd had of iets raars met mijn stem had gedaan. Ik had ook geen keelpijn. Na 5 weken was het nog net zo erg en de HA verwees me meteen door naar KNO.
Die keek in mijn keel (met zo'n slangetje door de neus). Dat vond ik echt niet prettig. Ik kreeg er kotsneigingen van. Mijn hele keel was rood van binnen.

Ik kreeg de opdracht om 3 weken niet te praten. Later hebben ze nog eens in de keel gekeken en ook een stemonderzoek gedaan. De stem is uiteindelijk wel teruggekomen maar niet meer zo helder als eerst. Het bleek iets aangeborens te zijn. Maar toch vreemd dat je dan opeens zoiets krijgt. \

Ik ben ook bijna een jaar naar de logopedie geweest, maar dat heeft helemaal niks geholpen.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:09

Ik ben ook onder logopodie geweest het hielpt een beetje maar niet echt. Ik moest wel heel goed op mijn stem letten zoals niet te veel praten in de auto niet te hard praten met muziek aan.Ik had knobbels op mijn stembanden en als ik goed met mijn stem opga zijn ze zo weer weg Lachen * wel na een tijdje maar ze verdwijnen wel* En met camera`tje was ff erg maar de tweede x bij mij vond ik het erger als de eerste x Rolleyes

Maaii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:55

Ik ben een keer 1 week hees geweest daarna was ut weer over.. Tong uitsteken

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:09

Aaaj.. zo'n onderzoek, nee dat klinkt niet echt lekker.
Heel veel succes met het onderzoek, tis maar goed dat je serieus genomen wordt en dat er naar gekeken wordt.
Laat je de 29e weten hoe het was en daarna de uitslag??
Sterkte!!

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 15:37

Zooo nou de uikomst is er!!
Vandaag had ik de scopie in mijn keel. En nee het was geen slangetje door mijn neus maar gewoon een ijzeren staaf met een cameraatje die mijn keel in ging en het was niet eens zo eng. Toen hebben we de "film" gekeken en het zag er allemaal gezond uit. Dus nu gebruik ik mijn stem dus verkeerd. Blijkt. Dus moet ik nu logopedie. Ik hoop dat het helpt want ik sta nou niet echt te springen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:56

Ik hoop ook voor je dat het beter werkt als bij mij.

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:04

Nou succes ermee!! Hoop dat het gaat helpen!