help! ik val in razend tempo teveel af!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

help! ik val in razend tempo teveel af!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:59

sinds een week of 3 ben ik ontzettend veel gaan afvallen en eigenlijk zonder rede
ik eet gewoon ik drink gewoon verder niets raars eigenlijk
tot ik op een dag in de spiegel keek en dach "hmmm ribben die zie ik normaal niet"
en op de weegschaal ging staan ik was 12 kilo afgevallen!!
dit was vorige week

maandag middag ben ik op mijn werk ziek geworden misselijk,overgeven zo ineens uit het niets.
dinsdag dacht ik oh het gaat wel weer en ben ik naar stal gegaan om me paard te rijden
daar hebben ze me van me paard af getrokken omdat ik zat te hoesten op me paard en te half over me nek aan het gaan was
op stal heb ik ook weer 3x moeten overgeven en ik was niets meer waard op dat moment ik kon alleen maar liggen of hangen
nu ben ik dinsdag avond WEER op de weegschaal gaan staan en nu ben ik 17 kilo afgevallen!!!
ik weer nog 53 kilo!!

weet iemand wat dit kan zijn?

verder ben ik 1,69 lang en 21 jaar oud

morgen ga ik naar de dokter als het vandaag zo door blijft gaan

HELP!!!
Laatst bijgewerkt door kelcy op 02-08-06 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Stuiterbal_

Re: help! ik van in razend tempo teveel af!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:01

Ik zou nu al gelijk naar de HA gaan want ik persoonlijk vindt dit niet normaal Nagelbijten / Gniffelen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:03

Stuiterbal_ schreef:
Ik zou nu al gelijk naar de HA gaan want ik persoonlijk vindt dit niet normaal Nagelbijten / Gniffelen

Ik ook! Scheve mond

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:03

Idd. Hoezo ga je vandaag niet naar de dokter? Als je in een rap tempo zoveel afvalt is het morgen echt niet in één x over. Kom op het is 12 uur pak die telefoon en maak een afspraak voor vanmiddag!

ninja2Jarig

Re: help! ik val in razend tempo teveel af!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:06

Dist klikt niet goed!!!! Ik zou je HA bellen. Een moeder van me vriend viel ook zoveel af en die heeft het aan de schildklier. Ze heeft daar chemokuren voor gehad enz.
Niet te lang wachten want 17!!! afvallen uit het niets is niets gezond

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:07

ik moet zo gaan werken dat is het probleem , EN ik durf niet zo goed want me ouders zijn op vakantie en de kans dat hij me doorstuurd naar het ziekenhuis is groot en de kans dat ze me daarhouden voor onderzoeken ook Boos! en ik heb hier 2 katten thuis zitten waar ik voor moet zorgen en er is niemand die dat verder wil doen (anders was ik wel mee op vakantie gegaan)
dat is een beetje het probleem waarom ik niet wil/kan gaan maar me ouders blijven nog 1 week weg

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:09

Is er dan niet een buurvrouw of kennissen die voor de katten kunnen zorgen? Ik zie in je profiel dat je een vriend hebt? Kan die niet iets voor je betekenen dan?

Trouwens vaak beginnen ze met bloedprikken oid en ik weet zeker dat je ouders liever hebben dat ze je daar houden ipv dat je nog meer afvalt!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:10

Die katten kunnen zowiezo wel 1 nachtje zonder eten. Straks blijft er niks van je over, dit is echt niet goed hoor!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:11

Oei, dit is idd niet goed. Mening mens zou gara in zo'n korte tijd willen af vallen, maar dan wel eventjes op een andere manier hoor.
Kan van alles zijn, alvleesklier, suikerziekte, zware griep. Je wete het niet, voedselvergiftiging opgelopen? Bacterie in je darmen? Geen idee, wij zijn gen doktoren. Gauw bellen, veel succes.
Oh lees net van je katten. Kan je de buren niet vragen? Een vriendin van je, voor mocht je onverhoopt moeten blijven?

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:11

Je hebt misschien wel familie die als het nodig is even voor de katten kunnen zorgen of je vriend misschien?
Je moet gewoon naar de dokter gaan. Nu, dit is niet normaal hoor.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:13

me vriend woont in wageningen en ik in boxtel dat is meer las een uur rijden met de auto van elkaar vandaan het huis naast ons staat leeg en de mensen daarnaast zijn op vakantie ook
en als er niemand in het huis is voor langere tijd zetten de katten heet de tent op zijn kop! (lieve katjes Tong uitsteken)
ik hoop dat ze eerst gaan bloedprikken idd want gelijk daar houden zou eigenlijk nu ff niet uit komen ( klinkt dom weet het)

ninja2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:15

love_gino schreef:
me vriend woont in wageningen en ik in boxtel dat is meer las een uur rijden met de auto van elkaar vandaan het huis naast ons staat leeg en de mensen daarnaast zijn op vakantie ook
en als er niemand in het huis is voor langere tijd zetten de katten heet de tent op zijn kop! (lieve katjes Tong uitsteken)
ik hoop dat ze eerst gaan bloedprikken idd want gelijk daar houden zou eigenlijk nu ff niet uit komen ( klinkt dom weet het)

Maar er is toch niet belangrijker als je eigen gezondheid. begrijp me niet verkeerd hoor de huisdieren zijn ook belangrijk. Ik denk echt dat je vandaag nog de HA moet bellen.
Dadelijk word het alleen maar erger als je niet gaat

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:16

Klinkt niet gezond. Ik zou eerder gister naar de HA gaan dan morgen. Vast wel iemand die even je katten wil doen... en ik denk dat als ik, je ouders was, dat wel even graag zou willen weten...veel liever vakantie opgeven dan een dochter.

Denk dat je vriend dan wel even een uitzondering maakt, als ze je daar houden...

BTW bij je werk kan je ziek melden en gelijk naar de dokter gaan.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:17

ik hebnet gebelt naar me huisarts en kan vaniddag niet meer komen moet morgen tussen 8 en 10 terug bellen voor een afspraak hun vonden 17 kilo afvallen in 3 weken niet goed genoeg voor spoed want dan kan er de ene dag ook wel bij
dus het word toch helaas morgen

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:18

Misschien werkt je schildklier verkeerd ofzo.. dan kun je een bepaalded vorm van kanker heb *is even vergeten welke precies*

ninja2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:19

Wat een achtelijke HA heb je zeg!!!! Nou ja sterkte morgen dan. Ik ben wel benieuwd wat je hebt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:20

Niet? Lekker dan. Laat je morgen niet afschepen hoor, je moet je echt even laten nakijken door een dokter!

Veel succes.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:21

Genee schreef:
Misschien werkt je schildklier verkeerd ofzo.. dan kun je een bepaalded vorm van kanker heb *is even vergeten welke precies*

ik weet niet eens waar me schildklier zit
alles doet momenteel pijn van het vele overgeven en het vel dat strak over me ribben ed staat

ik heb het ooit eerder gehad toen ik klein was toen had ik een afrikaanse bacterie EN De ziekete van phiffer in een keer
maar die bacterie was voor alle artsen een raadsel want hij kwam ECHT alleen in afrika voor en ben daar echt nog nooit geweest
Verdrietig

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:22

je bent zelf dom bezig, en die huisarts al helemaal. Iedereen kan je vertellen dat 17 kilo in 3 weken niet goed is. ga anders meteen door naar de eerste hulp

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:24

ninja2 schreef:
Wat een achtelijke HA heb je zeg!!!! Nou ja sterkte morgen dan. Ik ben wel benieuwd wat je hebt

ik weet het ik mag hem ook niet zo! want waarschijnlijk kom ik thuis met! "als het over 2 weken nog niet over is kom dan maar terug" dat zegt hij standaard! en daar kun je ook niets tegen doen want als je zegt ik zit er al langer mee als 2 weken
krijg je toch terug wacht nog maar 2 weekjes af
die gast is echt GEK vind ik maar goed me moeder zweert erbij Verdrietig

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:25

Even een vraagje hoor maar heb je zelf heel veel dorst en plas je heel veel? Het zou suikerziekte kunnen zijn waardoor je zoveel afvalt. En ik zou zeker vandaag nog de huisarts bellen. Als je al doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis dan laten ze je heus niet meteen overnachten hoor.

Sterkte!

Ohh... lees net dat je huisarts geen tijd voor je heeft! Belachelijk!! Mocht je je nou echt heel beroerd voelen zou ik gewoon naar de 1e hulp van het ziekenhuis! Hopelijk wordt je daar wel goed behandeld.
Laatst bijgewerkt door MMMaaike op 02-08-06 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:27

Je moet gewoon bellen en zeggen dat je NU wil komen. Je bent er zelf niet gerust op, ik trouwens ook niet. En anders ga je linea recta naar het ziekenhuis....... dat zou ik doen

Stuiterbal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:28

Misschien iemand van je stal die even op de katten wil letten?
Want ik zou als ik jou was gelijk naar de HA renne Bloos

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:28

MMMaaike schreef:
Even een vraagje hoor maar heb je zelf heel veel dorst en plas je heel veel? Het zou suikerziekte kunnen zijn waardoor je zoveel afvalt. En ik zou zeker vandaag nog de huisarts bellen. Als je al doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis dan laten ze je heus niet meteen overnachten hoor.

Sterkte!

neej daar had ik ookal op gelet want een vriend van me hebben ze laast ook suikerziekte ondekt en die viel ook ontzettend veel af en dronk ook veel
maar ik eigenlijk niet niet meer als normaal zeg maar
de laaste dagen zelf minder omdat het zeer doet en ik zo vaak moet overgeven Huilen
me moeder dacht ook aan suikerziekte maar ik weet verder niet in welke vormen die er allemaal zijn enzo

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:31

Jeetje wat reageren jullie snel zeg! Ik zag pas na mijn post dat de huisarts geen tijd voor je had. Ik zou gewoon naar de 1e hulp gaan als je zo snel mogelijk geholpen wilt worden en wilt weten wat er aan de hand is. Kan je vriend niet met je mee gaan? Ik denk dat hij toch ook wel ongerust is.