ik wil hier even mijn verhaal kwijt en misschien zijn er mensen die dezelfde klachten hebben en mij kunnen vertellen wat je er aan kan doen..
Het begon 4 jaar geleden,, toen ik last van borrelende darmen kreeg, en dit bleef maar doorgaan en doorgaan en doorgaan, daarna ben ik naar de dokter geweest en die zei dat het Stress was en dat ik wel eens een spastische darmen zou kunnen hebben, nou goed, dat was t dan dacht ik, gaat vanzelf wel weer over,
maar 2 jaar later kreeg ik ook zo af en toe darm krampen,dus hevige pijn links onderin mijn buik, dit eigelijk alleen als ik net gegeten had of gekruid/pittige dingen at. dus ben ik op mijn voeding gaan letten en geen coolzuur en gekruide dingen gaat eten,, maar het hielp niets, dus weer terug gevallen op mijn oude eetpatroon. toch voor de zekerheid nog maar een keer naar de dokter geweest en laten luisteren etc,,ook moest ik veel winden laten/nog steeds (wat zeer hinderlijk is tegenover anderen mensen ) ik kan nooit eens gezellig met een groepje zitten zonder.....) en toen zei hij ook weer dat het nu zeker was dat is spastiche darm syndroom heb, ofzoiets, dus niet saan te doen, pilletjes gehad, alleen deze werkste niet, in mijn ogen zag ik gene verandering,
NU ben ik dus 4 haar verder en krijg ik last van veel boeren en lucht ophalen vanuit mijn maag, zwaar irritant,en meeste boertjes of lucht komt niet verder dan mijn slokldarm of hoe t ook heet.
Nu ben ik afgelopen dinsdag weer etrug geweest naar mijn H arts en vroe of ik stress had en of ik veel chocolate at en snoepte, mja ik snoepte vrij veel ja maar kan je dan op 1 of andere dag inneens daar last van krijgen als je er cerder nooit last van gehad heb? ik snapte er niks van, zodoende mag ik geen suikers meer alleen maar voedingstoffen waar van nature suikers in zit, zoals fruit etc. dus geen chips,chocolate,snoep, koekjes zoet broodbeleg etc meer. nou ik vraag mij af of deze klachten inderdaad daarvan komen, ik ben nu een paar dagen van weinig tot helemaal niets meer van snoep etc te eten en ik heb nog steeds geen verandering,
ik heb nog steeds last van winderigheid,boeren(en boeren die niet eruit willen)dus je voelt t alleen achter je middenrif omhoog komen etc, last van soms die vervelende stekende buikpijn,(is niet altijd) en ik ben heumurig, en snel luierig.(of dat komt door t weer en omdat ik niet veel doe momenteel.. maar ik heb t idee dat ik helemaal geen stress heb, enzo..
misschien ben ik nog wat vergeten maargoed, misschien herkent iemand dezelfde klachten en weet iemand mij verder te helpen..want het licht me echt zwaar en lig er soms gewooon van wakker,
of misschien een eetpatroon weet als het idd door voedsel komt. maar echt continu lucht opboeren of uitscheite

sorry voor t lange verhaal!
groetjes kirsten