Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 23:34

n.a.v. Bokkers met 'n hernia??? & Epidurale corticosteroiden injectie gehad vandaag *foto*

Spannend spannend, morgenmiddag (maandag) krijg ik de uitslag van mijn controle MRI die afgelopen woensdag is gemaakt. 25 april ben ik proefkonijn geweest voor een nieuwe operatietechniek om hernia's te verwijderen dus ik ben écht super benieuwd. Zou het écht gelukt zijn? Tegelijkertijd ben ik ook super zenuwachtig, want stel dat het niet goed zit.....
Ook erg spannend om te weten hoe het gaat met mijn 'hernia L4L5 in aanbouw' hopelijk zit ie nog waar die zat en blijft ie daar nog hééééél lang zitten.
Gelukkig heb ik geen uitstralingspijn en tintelingen meer sinds begin mei, slecht een héééél klein beetje als ik iets te veel gedaan heb op één dag, maar toch....blijft spannend....wordt zéker janken, óf van blijdschap óf omdat het er nog zit en alle ellende weer van voren af aan begint....

duimen jullie mee?

Groetjes Marloes

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:39

ooehhh spannend. laat je wel weten hoe het gegaan is.

Mijn vader heeft ook een hernia gehad, heeft ook een operatie gehad. En is helemaal hersteld. Geen pijn meer. GELUKKIG Haha!

Annash
Blogger

Berichten: 26578
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:24

En en en?

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 12:29

Nog een half uurtje Scheve mond
Ben super zenuwachtig, nog erger dan voor de operatie zelf....heb net al per ongeluk m'n tanden proberen te poetsen met haarwax....

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:36

ik hoop van harte, dat het van blijdschap is!!

ik moet donderdag weer naar het ziekenhuis, en dan waarschijnlijk MRI scan (weer) maken, ze kijken dan of de hernia verschrompelt is. loop er september dan al 2 jaar mee, vind het wel een x tijd dat het over is. heb er nog redelijk veel last van (vooral als ik hele dagen niks doe, zondag is dan ook een funest dag.) hopelijk word het goed nieuws dat nu de zenuw een beetje beschadigt is, en dat dan wel hersteld anders ben ik bang dat ik mn hele leven deze pijn blijf behouden Verdrietig

Citaat:
Nog een half uurtje
Ben super zenuwachtig, nog erger dan voor de operatie zelf....heb net al per ongeluk m'n tanden proberen te poetsen met haarwax....


hihi daar gaan je tanden mischien wel heel mooi van glimmen Bloos

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 12:47

Jen33 schreef:
ik hoop van harte, dat het van blijdschap is!!

ik moet donderdag weer naar het ziekenhuis, en dan waarschijnlijk MRI scan (weer) maken, ze kijken dan of de hernia verschrompelt is. loop er september dan al 2 jaar mee, vind het wel een x tijd dat het over is. heb er nog redelijk veel last van (vooral als ik hele dagen niks doe, zondag is dan ook een funest dag.) hopelijk word het goed nieuws dat nu de zenuw een beetje beschadigt is, en dat dan wel hersteld anders ben ik bang dat ik mn hele leven deze pijn blijf behouden Verdrietig


jemig, 2 jaar! hoe hou je dat vol? ik heb er 4 maanden mee gezeten en was ondanks dat ik toen nog als de dood was voor naalden zielsgelukkig toen ze 'm weg gingen halen, ik zat mezelf vreselijk in de weg. Maar ik kon dan ook niks anders dan in bed liggen en omdat ik zó graag wilde kon ik een klein half uurtje paardrijden per dag, maar de rest van de dag lag ik dan weer knock-out in bed.
Kunnen ze je anders niks aan pijnbestrijding geven?

Nog een kwartiertje...zenuw zenuw...

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:07

Loezoe schreef:
Jen33 schreef:
ik hoop van harte, dat het van blijdschap is!!

ik moet donderdag weer naar het ziekenhuis, en dan waarschijnlijk MRI scan (weer) maken, ze kijken dan of de hernia verschrompelt is. loop er september dan al 2 jaar mee, vind het wel een x tijd dat het over is. heb er nog redelijk veel last van (vooral als ik hele dagen niks doe, zondag is dan ook een funest dag.) hopelijk word het goed nieuws dat nu de zenuw een beetje beschadigt is, en dat dan wel hersteld anders ben ik bang dat ik mn hele leven deze pijn blijf behouden Verdrietig


jemig, 2 jaar! hoe hou je dat vol? ik heb er 4 maanden mee gezeten en was ondanks dat ik toen nog als de dood was voor naalden zielsgelukkig toen ze 'm weg gingen halen, ik zat mezelf vreselijk in de weg. Maar ik kon dan ook niks anders dan in bed liggen en omdat ik zó graag wilde kon ik een klein half uurtje paardrijden per dag, maar de rest van de dag lag ik dan weer knock-out in bed.
Kunnen ze je anders niks aan pijnbestrijding geven?

Nog een kwartiertje...zenuw zenuw...



idd 2 jaar. het 3/4e jaar bleven ze maar vol houden dat het geen hernia kon zijn. het zat tussen mn oren zeiden ze. die tijd heb ik wel heel veel pijnstillers gehad, maar dat hielp nog niet helemaal, ik kon absoluut niet zitten, staan en liggen. nachten lang heb ik rondjes om het huis gelopen dat was nog het verdraagbaarste. na het 1e jaar had ik zoiets van ik probeer te stoppen met de pijnstillers(zolang onder pijnstillers kon nooit goed zijn voor het lichaam en voordat je er aan verslaafd raakt kun je beter stoppen leek me) en ik moet zeggen heb steeds beter de pijn kunnen verdragen.(pijngrens word hoger)

heb verschillende mensen bezocht voordat we het wisten, chiropracter, osteophaat, cesar therapie,fysio geweest en veel bezoekjes aan de huisarts natuurlijk hihi

hihi kun je niet iets tegen de zenuwen doen haha niet dat je je van alles ondersmeerd (ipv deo vanilie vla hihi)

succes succes succes kan ik alleen maar zeggen en dat ik voor je duim!

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:10

Citaat:
omdat ik zó graag wilde kon ik een klein half uurtje paardrijden per dag, maar de rest van de dag lag ik dan weer knock-out in bed.


kon je die bewegingen dan wel opvangen met je rug?

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:13

Jen33 schreef:

hihi kun je niet iets tegen de zenuwen doen haha niet dat je je van alles ondersmeerd (ipv deo vanilie vla hihi)

succes succes succes kan ik alleen maar zeggen en dat ik voor je duim!


heb me uit zelfbescherming maar voor de computer genesteld Haha!


Jen33 schreef:
Citaat:
omdat ik zó graag wilde kon ik een klein half uurtje paardrijden per dag, maar de rest van de dag lag ik dan weer knock-out in bed.


kon je die bewegingen dan wel opvangen met je rug?


Ik rij al 16 jaar, dus heb gelukkig wel genoeg ervaring om dat op te kunnen vangen, maar dat kostte ook heel veel kracht idd, dus na een half uurtje was ik doodop.

Annash
Blogger

Berichten: 26578
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:33

Wat klinkt dat bekent... dat had ik ook toen ik deze winter 2 maanden uit de running lag, waars. ook door een hernia maar zeker is het niet. Ik liep al bij de fysio voor mijn nek/schouders, maar toen heb ik twee weken lang ontzettend last van mijn onderrug gehad. Kon niet liggen, staan, zitten, noppes. En heel tijd een raar gevoel in mijn been, dat weet ik nog wel. Heb het toen aangekeken, maar uiteindelijk naar de HA. Daar gekomen bleek dat ik mijn reflexen wel had, kon ik op mijn tenen staan. Alleen die weken daarvoor kon ik dat niet. Waars. is het heel snel zelf weer weggegaan, maar wat ga je dan conditioneel en in spieren snel achteruit... pff...
De soepelheid in mijn rug is nu nog steeds niet hetzelfde, ben in januari en februari rustig aan begonnen met rijden. Momenteel rij ik er 3 per dag, maar ik heb er ook nog altijd last van...

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:41

hihi dat is wel verstandig ja haha je laat het horen als je bericht hebt?

hm ik rij 10 jaar maar kon ten eerste er al niet op komen (geen controle over been... en op de fiets en in de auto voelde ik elk klein miezerig steentje al dus.. ben langzaam aan nu wel weer een beetje begonnen dus nog eventjes kijken hoe het er van af brengt..

het valt me op dat er erg veel mensen met een hernia zijn, het lijkt wel of het van deze tijd is :s

@shanna: wel fijn voor je dat het niet zo heel lang heeft geduurt, zou als ik jou was wel even om een MRI vragen je weet namelijk niet wat er beschadigt is door de hernia en of het herstelbaar is.. heb je nu toevallig 5cm naast het midden pijn? tussen welke lende wervels zat ie?

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:46

Mijn doc is laat, héél laat en mijn doc is nóóit laat!! Scheve mond

Annash
Blogger

Berichten: 26578
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:48

Was het niet op een andere dag toevallig? Nagelbijten / Gniffelen

@Jen33: geen idee tussen welke wervels hij zat. Daar is geen onderzoek naar gedaan, omdat ik toen ik bij de HA kwam gewoon reflexen had, had ik volgens hem geen hernia en was een MRI dus niet nodig.
Fysio opperde echter wat ik net zei; dat er dus een week of 2, maybe langer, wel een zenuw beknelt heeft gezeten maar dus zelf weer goed is gekomen.

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:49

Shanna16 schreef:
Was het niet op een andere dag toevallig? Nagelbijten / Gniffelen


*gaat nu kaart ziekenhuis zoeken*

Annash
Blogger

Berichten: 26578
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:49

Doe dat maar eens Nagelbijten / Gniffelen

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:50

nope, echt vandaag. ma 31-07 13:00

Annash
Blogger

Berichten: 26578
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:52

Uh-oh...
Zou hij je bellen... is het niet de bedoeling dat jij hem belt? Clown

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:55

Shanna16 schreef:
Uh-oh...
Zou hij je bellen... is het niet de bedoeling dat jij hem belt? Clown


nee, staat dat hij mij zou bellen.....

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:56

Dan zou ik toch zelf maar even bellen... Ja

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:57

Ik wacht nog heel eventjes. de MRI is afgelopen woensdag pas gemaakt, dus kan goed zijn dat ze op Radiologie er nog niet aan toegekomen zijn en ze 'm nu nog moeten gaan bekijken. Hoop ik....

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:03

hm dat hoop ik dan ook maar. de uitslag krijg je hoe dan ook wel daar hoef je je niet druk om te maken...

en meestal als het slecht nieuws is bellen ze je eerder

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:04

Jen33 schreef:
hm dat hoop ik dan ook maar. de uitslag krijg je hoe dan ook wel daar hoef je je niet druk om te maken...

en meestal als het slecht nieuws is bellen ze je eerder


Laten we daar maar vanuit gaan. Die kerel wil gewoon z'n dag goed afsluiten en wil eindigen met een goed-nieuws-gesprek Knipoog

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:22

telefoon!!

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:23

Oh spannend!!!!!!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Morgen uitslag controle MRI na nucleoplasty (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:27

en, weet je al wat?
klinkt allemaal zoooo bekend; ik ben in 13 maanden tijd 3x geopereerd aan hernia... gaat nu gelukkig goed. werk weer, rijd weer paard. maar blijf wel voorzichtig natuurlijk!

duim nu hard voor TS dat 't goed zit (duim, duim)....