Het fanatieke sporters topic!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elke

Het fanatieke sporters topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 23:01

Okee, gooi het eruit!!

wat voor sport doe je? hoevaak train je in de week? doe je buiten je sport nog aan hardlopen en/of fitnessen ? hoe fanatiek ben je ermee bezig? hoe ziet je trainings schema eruit? Hoe pakken jullie het trainen aan het deze hitte?

ook mensen die willen beginenn aan een nieuwe sport zijn hier van harte welkom ( ook met vragen !! welke sport past bij mij? hoe moet ik beginnen met hardlopen en waar moet ik op letten? )

wissel hier met anders fanatieke sporters, je trainings-schema's uit, voer discussies over de verschillende trainingsmethodes & of misschien kunnen we elkaar een beetje oppeppen met dit warme weer Haha!

TurdusMerula

Re: Het fanatieke sporters topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 23:02

Klinkt alsof je vooral hardloopminded bent...
Klopt dat?

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 23:12

mmm...ik doe thuis aan zwemmen (in ons 90 cm hoog en 4m diameter plonsbadje Haha! ), verder boks ik lekker door op m'n bokszak gemiddeld zo'n half uurtje , nu met dit warme weer soms niet dus Tong uitsteken , uiteraard paardrijden ook weer minder intensief met dit warme weer en ja met de fiets rondcrossen (bakker,weide,..) en veel gaan wandelen met men hond zo'n dikke 2 tot soms 5u en ik stap snel...maareuh.val je daar ook van af?? Haha! dan moete die kilo's nogal vliegen bij mij Vork

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 23:14

Ik heb even in ts profiel gekeken, turnen en rugby dus.
Vooral rugby vind ik erg leuk! Lachen

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 23:18

mereldevogel schreef:
Klinkt alsof je vooral hardloopminded bent...
Klopt dat?

Nee, dat was niet de bedoeling dat het alleen maar daar omheen draait. Maar omdat tegenwoordig veel mensen hieraan doen/mee willen beginnen, had ik er maar een paar voorbeelden van gebruikt. en er zijn tegenwoordig immers veel mensen die buiten hun 'gewonen sport'ook aan hardlopen doen. dus vandaar Knipoog

* edit, ik zie nu de link in je onderschrift, ik zal me daar ook eens aanmelden!!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 23:39

Ik zie net dat je je hebt aangemeld, gezellig! Lachen

En het is natuurijk wel waar, zodra je écht fanatiek bent met een sport, is hardlopen bijna altijd de sport voor erbij, omdat het gewoon supergoed is voor je conditie, en dus het meest 'rendabel'...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:22

spring elke dag wel ff op de trampoline Tong uitsteken
en ik fiets wel veel. en ik doe zo elke keer iets anders om bezig teblijven Haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:49

Ik roei zo'n twee keer per week, alleen nu in de zomer even niet. Daarnaast wil ik ook (wat vaker) gaan hardlopen, maar daar vind ik het nu even geen weer voor... Dat wil ik doen om wat meer conditie op te bouwen, wat je in een boot wel nodig hebt.
En natuurlijk paardrijden Haha!, ook zo'n twee keer per week.

Als er iemand een goed schema heeft om het hardlopen op te bouwen?

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:54

Ik doe mountainbiken en wielrennen, wielrennen eigenlijk als een duurtraining voor mountainbiken.
Als mn papa een goed woordje doet met de bondscoach, mag ik waarschijnlijk volgend jaar mee naar het EK Cool .
Training is bij mij bijna iedere dag, van zo'n 3 uur. en soms maar 2 uur Lachen .

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:57

Sporten vind ik geweldig. Mijn conditie is op het moment alleen erg laag van pijl en dat is jammer, ik weet niet hoe ik dit op moet bouwen?

Okee ik rijd dus paard, doe elke dag wat oefeningetjes die ik bij fysiotherapie ook moet doen (oa buikspieren) en wil wel gaan hardlopen eigenlijk. Maar goed ik weet dus niethoe ik dat moet gaan beginnen Knipoog

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:24

ik ben aan t joggen ( hardlopen kun je t nog niet noemen Haha! ) met mn vriend, doe ik nou 2x in de week maar wil het vaker gaan doen. ben nog niet zo heel lang bezig dus langzaam opbouwen.
ik loop altijd een rondje van 25minuten in t bos zonder te stoppen..(vindt dat eigenlijk best goed van mezelf Tong uitsteken )
vraagje: wat is nou beter het rondje groter maken dat je langer loopt of het rondje wat je loopt in een hoger tempo opvoeren dus dat je het rondje gewoon sneller loopt.

volgens mn vriend verbrand je meer calorieen als je langzamer loopt, en als je harder loopt verbrand je meer eiwitten.
vrij onlogisch in mijn ogen maar vroeg me af of dit klopt.

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:28

Ja, met snelwandelen schijnt het dat je meer verbrand dan met rennen.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:35

@ enidan 23: ik vind jouw 25 min lopen al héél veel...Als ik eens ga joggen houd ik het nog geen 10 min vol Haha!

Ik denk dat je beter langzamer kan lopen.Hoewel als ik ga joggen af en toe is een sprintje ertussen zet..Misscien een rede waarom ik het maar 10 min volhoud Tong uitsteken

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:38

ammygek schreef:
spring elke dag wel ff op de trampoline Tong uitsteken
en ik fiets wel veel. en ik doe zo elke keer iets anders om bezig teblijven Haha!

Spring ook elke dag ff op de trampoline, das echt leuk!
En natuurlijk de paardjes elke dag en ga minimaal 1 keer in de week naar de sportschool, daar doe ik steps en aerobics.

Ik heb ook wel eens van die invasies dat ik ineens ga hardlopen ofzo maar momenteel ben ik een beetje bevangen door de hitte.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:45

goh had mn ventje toch gelijk, gebeurt niet vaak Tong uitsteken
denk dat ik dan mn rondje maar groter maak..

ben trouwens gestopt met roken,sindsdien gaat t joggen echt stukken beter..
maar sprintjes daar begin ik niet aan,denk dat ik t dan ook niet zolang volhoud Haha!

ik loop trouwens altijd in t bos, rond half10 s avonds,dan is t wel te doen met dit weer.

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:07

Ik! Ik! Ik! Al sport ik nu even niet, vakantie..
Ik hockey 3 keer in de week, en ga waarschijnlijk weer met atletiek beginnen.
Dat heb ik toch 5 jaar gedaan,
en misschien is het leuk om daar weer mee verder te gaan.. Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:34

Citaat:
vraagje: wat is nou beter het rondje groter maken dat je langer loopt of het rondje wat je loopt in een hoger tempo opvoeren dus dat je het rondje gewoon sneller loopt.

Absoluut, rondje groter maken! Loop eerst dit, totdat het bijna geen moeite meer kost. Daarna kun je elke week een paar minuten erbij doen. Pas als je drie kwartier kunt lopen zou ik aan andere trainingsvormen als interval gaan denken.

@ iemand die loopschema's wilde:
myasics.nl/running
hardloopschema.nl
prorun.nl

Knipoog

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:43

Ik doe aan bodybalance en bodypump op de sportschool. Doe dit 2 a 3 uur per week. Lachen
Het eerste is een mix tussen tai chi, yoga en pilates. Bodypump is met gewichten.
Ben er anderhlaf jaar geleden mee begonnen voor m'n rug.

Ben nu helemaal verslaafd, veeeeeeeeeeel leniger, in 'balance'....

Mijn houding zowel op de grond als te paard is veel beter geworden want dat was met die rug van mij wel eens een probleem.
Het zag er misschien wel netjes uit maar ondertussen kon ik mijn rug niet echt ontspannen en dat werkt natuurlijk ook door op het paard.

Ik kan het iedereen aanraden!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:59

Ik fiets elke dag (2uur), zit op atletiek (3/4 keer per week, oefen op de 200m sprint), elke dag paardrijden en elke avond trainen met mn halters Haha!

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:23

denk trouwens dat ik ook maar ff een springtouw aan ga schaffen, schijnt ook goed voor je conditie te zijn!!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:28

Ik volg het lesmillsconcept Lachen
Da's BodyBalance (geef ik ook zelf les in)
BodyPump (ook les in gegeven)
BodyCombat
BodyAttack
BodyStep (hebben wij op dit moment binnen onze sportschool nog niet maar komt snel)
en de overige 2 (BodyJam en RPM) doe ik niet. De eerste omdat we die niet hebben en ik het ook geen leuk programma vindt, RPM niet omdat ik het vertik om binnen te gaan fietsen.

www.lesmills.nl voor wie geinteresseerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:33

Ik zit op een vrij strak schema. Ik train zo'n 4 a 5 keer per week onder begeleiding van een oud bondscoach Haha!
Dit is een behoorlijk pittige training. Maar het resultaat is er ook wel naar.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:34

En Sorane, welke sport doe je dan? Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:35

Overigens heb ik nog niet geantwoord. Bloos

Op het moment ben ik geblesseerd... Grrr!!

Normaal zwem ik in de zomer iedere dag, en het hardlopen gaat weer starten, 3 a 4 keer per week. Verder minstens 1 keer per week rijden, soms elke dag, en zo nu en dan, vooral in de weekenden, wielrennen! Haha!
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 27-07-06 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:38

op dit moment rijik alleen maar paard... voor mijn werk moet ik 45 min autorijden... dus dat kan niet op de fiets... op mijn werk loop ik wel veel... toch wil ik nog iets erbij gaan doen heb alleen nog geen idee wat