Knakken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ringetje

Knakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 20:30

Sinds een jaar geleden heb ik heel vaak dat mijn nek knakt (of kraakt). Wat gebeurt er wanneer je knakt? En kan het kwaad? Het doet *meestal* geen pijn, maar het is wel heel vervelend.

Tornado_

Re: Knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:06

Ik zou niet weten wat er gebeurd, misschien een botje dat in/uit de kom gaat of zo? Maar mss zou eens langs de dokter moeten gaan, die weet er toch wat meer van!

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:17

Dat is ruimte wat tussen je wervels zit. Ik heb er ook last van in mijn nek en knie maar de dokter zegt dat het geen kwaad kan.

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:47

Het kan idd geen kwaad, ik heb het zelf ook, en meestal vind ik het een opluchting als het knakt Haha! .

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:44

Dat heb ik bij mijn 2 grote tenen! Tong uitsteken Altijd als ik ze beweeg zegmaar knakken ze. Weet niet of dit hetzelfde is?

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:46

het kan, voor zover ik weet, geen kwaad!
Ik kraak ook van alle kanten,
knieën, tenen, vingers, polsen, rug, ellebogen en ga zo maar door.. Tong uitsteken
Ik hoorde juist dat het iets was met te veel bot vloeistof ofzo? Nagelbijten / Gniffelen

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:26

Ik heb gehoord dat het lucht of vocht was? weet even niet meer welke van de twee Haha! dat tussen je gewrichten zit.

Ik zelf ben gewoon verslaafd aan het knakken van mijn vingers Haha!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:39

Ja mn pols, soms mn nek, en soms mn knieën Clown

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 21:31

Bij mij komt het doordat ik vorig jaar nogal hard van een pony af ben gevallen. Boven op mijn hoofd.
Bij andere ledematen knak ik ook. Maar fijn als het geen kwaad kan.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:40

Er onstaat lucht tussen de gewrichten waardoor je door een verkeerde beweging een knak hoort.

Offtopic: Als ik ergens een hekel aan heb, is dat wel het geluid van knakken.
Kan er er zó niet tegen hé! Nagelbijten / Gniffelen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:51

mijn knien knakken omdat mijn kniebanden te los zijn . kan ik later dus wel problemen mee krijgen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:00

ushi schreef:
Dat heb ik bij mijn 2 grote tenen! Tong uitsteken Altijd als ik ze beweeg zegmaar knakken ze. Weet niet of dit hetzelfde is?

Heb ik ook, als ik loop op blote voeten hoor je alleen maar knakknakknak. Nagelbijten / Gniffelen
En soms ook m'n ellebogen. Of me schouders. Of me duimen. Scheve mond

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:23

ik knak aan alle kanten, nek, ellebogen, polsen, vingers, rug, knieen, enkels, tenen.
ik heb het aan mn huisarts en aan de fysio gevraagd en het schijnt geen kwaad te kunnen en dat je er reuma van krijgt is een fabeltje. wel is het zo dat als je knakt( geforceerd knakt) je steeds vaker moet knakken om die lucht ertussenuit te krijgen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:15

ik had ook een knakkende kaak, werd bij mij steeds pijnlijker en de spieren in mijn kaak werden op den duur steeds stijver... Op een gegeven moment kon ik mijn mond niet ver genoeg meer open krijgen. Dus ik kon geen appel, stokbrood of hele harde dingen meer eten. Toen ben ik naar de kaakchirurg gegaan en heb ik foto's van mijn kaak laten nemen. Daar werd vast gesteld dat ik aan een zijde.. een versleten kaakkopje heb. Dit betekend dat mijn kraakbeen (of ander zacht materiaal daartussen) bij mij aan 1 kant weggesleten is. Na jaar lang met een spalk in moeten slapen en elke week naar de kaakfysiotherapeut.. was ik er van af. Het kraakt en knakt nu enkel nog. Maar dat neem ik 10 keer liever dan je mond niet meer open kunnen doen.