gekneusde heup

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

gekneusde heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 20:28

hoi bokkers,

ik ben eindelijk op zoek ben naar een eigen paardje,en ja hoor bij het eerste paardje wat ik ging proefrijden lag ik eraf,ze zag een hengst lopen,en was flink hengstig ook,en achteraf bleek dat ze al 3 maanden niet bereden was.
nu ben ik op mijn heup gevallen(afgelopen zondag)en het blijft maar zeer doen en stijf zijn,volgens mij heb ik het flink gekneusd.
maar blauw is het helemaal niet geworden,alleen een beetje rood.

zou er toch wat stuk kunnen zijn binnenin,of doet een gekneusde heup altijd zolang zeer?
ik baal wel flink,ik kan even niet rijden en slapen daar komt al helemaal niks van,ook door het weer en omdat het pijn doet als ik erop lig

Lise81

Re: gekneusde heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:29

Ja...een gekeneusde heup kan je erg lang last van hebben en doet ook echt veel pijn. Ken ook een meisje die door een val van een paard er last van heeft gehad, duurde echt wel 1,5 a 2 maanden voor ze weer echt alles kon volgens mij.
Verschilt vast wel wat per persoon.
Heel veel sterkte!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:14

Als je je heup gekneusd hebt is dit niet met een week over hoor!
Als je last blijft houden zou ik even langs de huisarts, misschien stuurt die je door voor een foto, al is het alleen om uit te sluiten dat er verder niks kapot is.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:09

Ik heb ooit eens m'n heup gekneusd door een val van een paard. Het deed ontzettend veel pijn, maar het was bij mij wel redelijk snel over..na een dag of 10 was het echt weg. Ik ben overigens wél naar het ziekenhuis geweest om de boel te laten controleren..misschien is het inderdaad handig om even naar je huisarts te gaan als de pijnklachten aanhouden ?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:34

Ik ben ook wel een keer flink hard van een paard afgevallen. En hoorde een krak in mijn been, toen ik weer probeerde om op te stijgen. Ben toen ook maar niet meer gaan rijden, had veel last van mijn been, maar het bleek bij mij, want ik ben wel naar de ehbo gegaan, om foto´s te laten maken, maar bij mij was er een spier in mijn lies verrekt, en heb er nog zeker 6 weken flink veel last van gehouden. En bij mij was het ook niet bont en blauw, het was alleen maar een beetje gekleurd. Maar ik zou als ik jouw was, zoals je hier ook al van meerdere mensen hebt gehoord, even naar de huisarts gaan en voor de zekerheid, je laten doorverwijzen naar het ziekenhuis. Dan heb je in ieder geval, wat meer zekerheid. Veel sterkte.

_Mary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:51

Dat weet je dus voor de volgende keer: ga je een paard kijken eerst de eigenaar laten rijden, pas daarna stap je er zelf op!
Beterschap

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 22:39

goede tip mary,ga ik zeker doen volgende keer.
ik moet zeggen dat het wel steeds minder word,alleen na bv. een stevige autorit voel je het nog wel even.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:21

Toen ik van mijn paard afgevallen was had ik ook een gekneusde heup. Volgens mij was het bij mij ook helemaal niet zo blauw (misschien is dat tegengehouden doordat de eigenaresse van stal reiki bij mij had gedaan). Ik heb er wel heel lang last van gehad. Dagen op krukken gelopen en daarna nog veel pijn gehad. Ben nu meer dan een half jaar verder en als ik een bepaalde beweging maak met me been voel ik hem nog knakken Verward

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 03:12

Heb een keer een trap gehad van een paard en hopla gekneusd. Heb een week plat moeten liggen want ik kon niet op of om.. Das geen pretje. En naast mn heup was ook mn gehele bovenbeen zwaar blauw. Tis dat ik kon lopen anders zou je denken dat ie gebroken was.. VOlgens dokter was het niet nodig om fotos te maken (tja tegen woordig kunnen ze zelfs consulten door de telefoon ggrrrrrr) Heb er daarna niet zo heel veel last meer van gehad gelukkig..

BEterschap!!! En als je het niet vertrouwd zal ik als ik jou was lekker naar de EHBO rijden ipv naar je huisarts!!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:34

Ik zou even lekker na je huisarts gaan!
ben zelf drie maanden terug van paard gevallen met gebroken heupkom en een deuk in mijn heup en blauw was het niet echt!Het is nu nog steeds niet over volgende week moet ik weer foto`s maken Lachen heb trouwens 6weken platgelegen en in rolstoel gezeten enzo geen pretje die stomme heup Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:39

gelukkig is het bij mij niet zo erg,maar misschien ga ik idd even langs de huisarts....

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:42

goed idee Knipoog
want wij natuurlijk geen dokters Vork dus kan je het beste even langs gaan zodat je zeker weet wat je heb Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:43

ach weet je ik ben zo'n type wat liever niet direct naar de dokter rent.........maarja nu maar wel

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:05

k denk ook da je beter even naar de dokter kan gaan als je nu nog last hebt van je heup.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:49

Haay, Ik heb een jaar terug een ongeluk te paard gehad. Maar toen op de straat ik ben toen direct door naar het ziekenhuis gebracht(ivm niet kunnen lopen en ademen) Mijn heup was gescheurd, en nog wat andere complicatie's. Ik wil niet zeggen dat dit bij jou het geval is maar ik zou het zeker in de gaten houden. Want een bloeduitstorting is wel belangrijk zij de arts tegen mij. Dus als de pijn blijft aan houden toch maar even langs de arts gaan.

Liefs Prissey