En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_DJS

Berichten: 2585
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rotterdam

En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 10:02

Het begon allemaal ongeveer een maand geleden ik begon te hoesten en het was zo'n kriebelhoest.Het ging maar niet over dus naar de dokter:codeïne fostaat pilletjes;hielpen niet.Weer naar de dokter:allergie pilletjes die hielpen ook niet nou ben ik vandaag weer naar de dokter geweest en kan het dus kinkhoest zijn.We hebben een pufje geprobeerd 1 keertje bij de dokter en nu kijken of het helpt maar zo te merken niet.Maarja,dan hoest ik dus nog wel even.

Melvern
Berichten: 4417
Geregistreerd: 14-02-05

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:35

ik ken het
heb toen ik klein was kinkhoest gehad
veel sterkte verder

Cuddie_

Berichten: 1442
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Heerlen, Limburg

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:20

das minders.. suc6 ermee

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:21

Oh jee, dat is balen joh!
Sterkte ermee Lachen

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:00

ooh jee! Dat is zo eng! Mijn broertje heeft het ook gehad en het klonk net of hij stikte. Vooral 's nachts had hij daar erg veel last van. Was echt heel erg eng!
Sterkte ermee, hopelijk slaan de medicijnen snel aan.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:38

Het klinkt inderdaad heel eng als je het hebt, maar is tegenwoordig volgens mij zo verholpen. beterschap

miss_nadine

Berichten: 1416
Geregistreerd: 29-05-05

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:31

Oei vervelend. Ik heb op mijn twaalfde kinkhoest gehad en was niet echt prettig. Bij mij zijn ze er ook pas erg laat achter gekomen waardoor het bij mij kritiek was. Maar tegenwoordig ben je er zo vanaf met de juiste medicijnen hoor.
Beterschap!

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:43

Toen ik iets van 7 was heb ik het ook gehad in een zware vorm, één keer hebben mijn ouders de ambulance gebelt omdat ik blauw aan liep (Kreeg geen adem meer door het hoesten) Vooral na het eten was het heel erg bij mij en 's nachts was het ook niet te doen.. Gelukkig ben ik dr vanaf!!

Jij iig heel erg veel sterkte en ik hoop dat het meevalt!! Knipoog

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:45

Ik heb ook kinkhoest gehad, een half jaar lang. Het is heel erg irri en het klinkt idd net alsof je stikt, of je ingewanden eruit komen rollen Nagelbijten / Gniffelen veel sterkte ermee..

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:49

juultjuh schreef:
Ik heb ook kinkhoest gehad, een half jaar lang. Het is heel erg irri en het klinkt idd net alsof je stikt, of je ingewanden eruit komen rollen Nagelbijten / Gniffelen veel sterkte ermee..

Hier moet ik toch wel heel erg hard van lachen Haha!

N_fotografie

Berichten: 2830
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Apeldoorn/Elburg

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:50

Pfoej, heb jij nu ookal dat je 's ochtends wakker wordt, en je niet meer kan ademen? Bij de "wat ernstigere vormen" kan dit voorkomen, het komt erdoor dat er iets in je keel zodanig gaat opzwellen, dat je luchtpijp bekneld raakt. Vreselijk, als je dat nog niet hebt, bereid je voor. Ik heb het ook gehad, je moet bij de douche gaan staan, en de warme kraan aanlaten. Ook helpen natte handdoeken over de CV erg goed.
Codeïne fosfaat heeft mij ook nergens gebracht, vreselijk spul, ik heb 2 antibiotica kuren gehad, en ze wouden me nog aan de pretnison helpen!!
Toen hebben mijn ouders aan de bel getrokken en zijn we naar het ziekenhuis gegaan voor foto's en bloedtesten. Eerst dachten ze (omdat ik van mezelf ieder voorjaar chronische bronchitus heb) dat het weer een bronchitus aanval was. Daarna dachten ze een soort astmatische aanvallen, na de bloedtesten dachten ze een virus infectie, maar uiteindelijk was het kinkhoest. Ik heb 3 maanden op bed gelegen. Ik heb eigenlijk maar 1 penseline kuur nodig gehad, de rest was verloren moeite!!
Het is een vreselijke ziekte, echt waar, ik heb er nu nog astma aan over gehouden( die pufjes hielpen bij mij geen zak, ik geloof niet in chemische troep, misschien helpt het jouw psychisch..)
Ik hoop dat jij wat minder ergere vorm hebt, want ik heb mij en mijn familie de schrik op het lijf gejaagd met mijn vreselijke aanvallen!! (don't want to scare you!!)

Miss_DJS

Berichten: 2585
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 19:54

Bedankt allemaal voor de reacties en ik krijg geen mediucijnen van de dokter omdat zetoch niks helpen en dan vind ze het ook alleen maar vergif Lachen :S

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:00

Ik heb het vorig jaar gehad.. Het was echt eng snacht's want dan kreeg ik door het hoesten achter elkaar geen lucht. Ook had ik vaker dat ik gewoon door het hoesten een beetje moest overgeven enz.
Ik heb het gelukkig niet zolang gehad, hooguit zo'n maand. Maar wat leek die maand lang, Ik kon niet naar buiten, niet naar school en een tijd konden vriendinnen niet langskomen omdat het zo besmettelijk was.

Ik moest toen wel een kuur hebben.

In ieder geval beterschap en veel suc-6

Miss_DJS

Berichten: 2585
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 20:05

@Tr3z3l_l0v3r dat soort overgeven heb ik soms ook maar het komt niet uit m'n maag das wel raar het is meer slijm enzo.

N_fotografie

Berichten: 2830
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Apeldoorn/Elburg

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:20

Klopt, slijm dat naar boven komt had ik ook, ik heb ook mijn "zwevende rib" zwaar gekneusd gehad *auw*

_Lindy_
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Groningen

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:39

Ik heb ook kinkhoest gehad, en het lijkt precies op wat jij beschrijft.
Bij mij is het vanzelf overgegaan, zonder medicijnen.

Veel sterkte ermee! Ach gut

Miss_DJS

Berichten: 2585
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 21:06

Bedankt!

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: En dan heb je misschien wel kinkhoest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:12

horsieslover schreef:
Het begon allemaal ongeveer een maand geleden ik begon te hoesten en het was zo'n kriebelhoest.Het ging maar niet over dus naar de dokter:codeïne fostaat pilletjes;hielpen niet.Weer naar de dokter:allergie pilletjes die hielpen ook niet nou ben ik vandaag weer naar de dokter geweest en kan het dus kinkhoest zijn.We hebben een pufje geprobeerd 1 keertje bij de dokter en nu kijken of het helpt maar zo te merken niet.Maarja,dan hoest ik dus nog wel even.



Ik heb ook al tijdje last van hoesten en ook al naar dokter geweest, heb ook codeine fostaat pilletjes gehad en helpen ook niet, moet vanavond de laatste innemen maar verschil met vorige week merk ik niet... Lijkt dus op hetzelfde,

Hoop toch niet dat ik dat ook heb Nagelbijten / Gniffelen , moet van me moeder alweer naar dokter toe maar vind zelf van niet Nagelbijten / Gniffelen heb het alleen s'ochtends en voor het slapen gaan heeel erg, overdag gaat het redelijk..