Huisarts wisselen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nezzie

Huisarts wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 13:32

Hallo,
Misschien een rare situatie, maar ik wil op zoek naar een andere huisarts. Door een aantal dingen die er gebeurd zijn heb ik geen vertrouwen in mijn huidige huisartspraktijk. Heeft iemand hier al een keer van huisarts gewisseld (niet door verhuizing)? Hoe doe je zoiets? Wat zeg je tegen die nieuwe huisarts over waarom je bij je oude weg wilt? En weet iemand toevallig een goede huisarts in Rotterdam, omgeving Blijdorp? Om het moeilijker te maken: liefst een vrouw.

Dank,

Nezzie

mirre

Re: Huisarts wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:38

Volgens mij is het zeker in de steden best lastig een andere huisarts te vinden. Mijn vriend is pas van huisarts veranderd. (verhuizing) 1 huisarts nam geen nieuwe patienten meer aan, ook niet als je verhuist was en 1 ander kon dan nog wel, maar ging ook niet echt van harte geloof ik.

Tja, wat kan je zeggen... lastig, want ze krijgen natuurlijk ook je oude dossier waar in staat bij welke huisarts je was. Dus dan kan je moeilijk zeggen dat het door verhuizing is.

Misschien de situatie gewoon eerlijk uitleggen?

Succes ermee

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:22

Je kan het proberen om een nieuwe te vinden, maar ik wens je veel succes, mijn vriend (net uit Delft naar Rotterdam verhuisd) heeft ong. 3 maanden gezocht naar een huisarts in Rotterdam Noord die nog patienten aannam. Mocht je er 1 vinden dan zou ik gewoon eerlijk vertellen waarom je bij je oude huisarts bent weggegaan, je nieuwe huisarts zal toch je dossier op gaan vragen bij de oude en dan kan je nieuwe huisarts ook reken houden met wat er in het verleden gebeurt is.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:59

Nou hier in overijssel heb ik dus gehoord dat het niet eens mogelijk was om te wisselen om dat er dan concurentie zou komen :S

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:49

Wij zijn vorig jaar ook van huisarts gewisseld. Onze huisarts die ik al mijn hele leven had ging met pensioen helaas want dat was echt een goede. Toen kregen we een vrouw die helemaal niet wist wat ze zei, zo was ze er 100% van overtuigd dat mijn moeder geen hernia had terwijl na de scan bleek dat ze een dubbele had. Nou op zo'n moment valt het vertrouwe weg, dat was trouwens niet het enigste wat voorgevallen was maar goed. Mijn moeder heeft toen een andere huisarts geregeld binnen dezelfde huisartsen post