overmatig aandacht gewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

overmatig aandacht gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:11

hoi

ik betrap mezelf vaak op het feit dat ik behoorlijk vaak op de weegschaal sta, meerdere malen per week en soms wel vaker dan 1x per dag.
Ik maak me dan druk om die paar kilo die het scheelt tussen 's ochtend en 's avonds wegen. Ik neem me dan allemaal dingen in me hoofd om lichter te blijven/worden. Gelukkig voer ik deze plannen nooit uit en ben ik een echte snoepkont. Maar toch maak ik me er wel een beetje zorgen over.

Ik ben ong 1.70 groot en weeg gem. rond de 51 kilo. Dit is dus al te weinig eigenlijk.

Luuz

Re: overmatig aandacht gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:16

Jeetje! Maak je hier echt niet druk over hoor!! Als je verder gewoon gezond eet en goed beweegt is er niets aan de hand aangezien je gewicht perfect is!

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:18

Hoi het is heel logisch dat je savonds meer weegt dan sochtends.. je eet, je drinkt, en sochtends is je vochtbalans weer enigsinds bijgesteld en daarom weeg je savonds 2 kilo meer dan sochtends.. Maar je bent idd al te licht.. dus ik zou me niet druk maken als ik jouw was , ik hoop dat je gewoon normaal blijft eten
Merle

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:49

Als jij 1.70 meter bent en 51 kilo weegt ben je dus zeker níet te zwaar.
Je kunt je wel bezig houden met je gewicht,
als je het maar gezond blijft doen,
en niet té vaak op de weegschaal beland,
want dan wordt je straks echt gek!
Probeer jezelf aan te leren jezelf niet meer dan 1 (uitzonderlijk 2)
keer op een dag te wegen.

Je kunt je BMI berekenen om te kijken of je goed op gewicht zit,
maar mij lijk je echt wel goed! Lachen
http://www.overgewicht.nl/modules/berekenbmi/

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:08

zoalg je normaal blijft eten is het nog geen probleem.
ik ben ook altijd beniuwd hoeveel ik weeg en wat het verschil tussen 's morgens en 's avonds is .
wist je trouwens ook dat je rond het begin van je menstruatie meer weegt i.v.m. het vasthouden van vocht?

spreek anders met jezelf af dat je ej 1 maal per dag weegt en doe ditaltijd op een vast tijdstip . of 's morgens of 's avonds

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:10

gewoon wegzetten die weegschaal! bij voorkeur boven op een kast zodat je moeite moet doen om hem te pakken. op die manier zul je echt niet meer meerdere keren per dag op dat ding gaan staan.
en als je hem pakt, vraag je dan eerst af waarom je dat eigenlijk doet. met jou lengte en gewicht is niets mis..... 1 keer in de twee weken op dat ding is meer dan genoeg.