Afvallen maar wel genoeg energie binnen krijgen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Afvallen maar wel genoeg energie binnen krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 21:50

Ik heb sinds kort een nieuwe baan. Erg leuk maar wel zwaar werk, de hele dag lopen/staan en een hoge werkdruk. Dit kost mij erg veel energie. Nu wil ik eigenlijk een paar kilo kwijt, maar wel op een goede manier zodat ik niet aan het einde van de dag omval omdat ik te weinig energie uit mijn eten heb gehaald. Wat kan ik het beste doen zodat ik en wat afval en toch genoeg energie heb?? Alle tips zijn welkom.

Liselot

Re: Afvallen maar wel genoeg energie binnen krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:51

vooral gezond en gevarieerd eten en niet snoepen. omdat ze nu meer energie verbruikt met je nieuwe werk zou ik nog even wachten met een echt dieet... waarschijnlijk gaat er door je nieuwe werk vanzelf wat af

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:52

Je hebt best kans dat als je gewoon gezond blijft eten dat je dan door je baan die al veel energie kost automatisch afvalt Lachen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 21:57

Ja, maar ik heb dus nu ook veel meer eetlust, ik eet echt meer als normaal gesproken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:13

Dan zou ik helemaal wachten met dieeten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:28

veeeeeeeeeel fruit!
goede vitamines, goede suikers en kun je best goed op presteren. Knipoog
in plaats van al je brood in 1x op te eten kun je het ook gaan verdelen, omdat je nu zwaarder werk hebt verbrand je ook meer en als je dan je eten verdeeld word het nog ietsje beter opgenomen..

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:02

3 keer per dag eten, niet snoepen.. ik zelf wou ook heel graag afvallen,, alleen ik ontbeet nooit,, er ging heel moeilijk wat vanaf,, sinds dat ik 3 maal per dag eet raak ik veel sneller kilo's kwijt... eet ook gevarieerd, veel groentes,, niet teveel pasta's.. succes ermee..

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:04

Eigenlijk wordt het allemaal gezegd. Gezond en gevarieerd eten, verspreid over de dag, liefst 5 keer!

Goed ontbijten en een licht avondeten (niet teveel vet en suikers)

veel water drinken en goed blijven slapen! (mensen die lang genoeg slapen hebben een betere verbranding dan mensen die slecht slapen, raar maar waar Knipoog )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:06

ik heb veel baat bij smorgens een bakje special K, smiddags een shake van slim fast, en gewoon brood daarbij, met niets speciaals erop, kaas met komkommer ofzo.
als tussendoortje neem ik de B-tween Free . deze zijn vetarm, en bevatten veel vezels, en zijn erg lekker
ik ben al ruim 6 kilo kwijt.
ook mede dankzij dit warme weer Haha!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:55

Ik at in eerste instantie ook special K, maar dat is niet goed voor mijn stoelgang. Ik zal eens gaan kijken naar vetarme voeding.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:10

Regelmatig wat kleins eten (stukje fruit, een gezonde reep)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:45

hoezo niet goed voor de stoelgang?
dat je niet kunt poepen of juist teveel?
ik merk op dat gebied weinig verschil, ik moet zowiezo gezond eten, heb een spastische darm

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:52

Citaat:
niet teveel pasta's

Dat heb ik nog NOOIT iemand horen zeggen. Van wie heb je dat nou weer gehoord? Pasta's zijn juist goed maar dat kun je het beste volkorenpasta nemen en als je saus maakt moet je wel het vet van het vlees afgieten voordat je de groenten en kruiden toevoegd (ik haal soms een heel kopje vet uit de rundergehakt, zonder te weten zou je dat er zo aan eten Rolleyes ) Rijst is juist niet aan te raden. En je aardappelen gekookt eten en niet gebakken, gefrituurd, etc.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:08

Ik heb ook vernomen dat pasta's dikmakers zijn...

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:25

Nu ja, dan vraag ik mij af van wie. Mijn vader is zelf sportman en trainer van dames-wielrensters en hij geeft mij adviezen over mijn voeding en wat ik het best kan eten om af te vallen. Hij heeft mij juist pasta's aangeraden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:26

Mijn dieetiste vond het inderdaad ook beter als ik niet vaker dan 1x in de week een pasta at.
Kijk sporters die moeten juist pasta's hebben, zit veel energie in. Dan kun je goed presteren. Maar als je niet sport maak je die energie niet op en wordt het opgeslagen voor later (vet)

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:37

Ja, maar je kunt beter koolhydraten eten dan vet. En in bijvoorbeeld rijst zit meer vet en minder koolhydraten. In pasta zitten meer koolhydraten en minder vet. Vet is vet, dat komt er meteen bij. Koolhydraten moet eerst omgezet worden naar suikers en dan naar vet (volgens mij ging het eerst naar suikers en dan naar vet, maar het kan ook meteen naar vet gaan na de koolhydraten). Dat kost ook energie.

Aardappelen zijn tot nu toe nog het gunstigst om te eten. Daar zit geen vet in en minder koolhydraten dan rijst of pasta's.
Maar dat pasta's de groote dikmakers zijn valt reuze mee.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 04:03

crossmonster schreef:
hoezo niet goed voor de stoelgang?
dat je niet kunt poepen of juist teveel?
ik merk op dat gebied weinig verschil, ik moet zowiezo gezond eten, heb een spastische darm

Mijn stoelgang werd slecht in de vorm van niet poepen. Ik eet nu brood in de morgen en dat gaat beter.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:26

Onyx88 schreef:
Ja, maar je kunt beter koolhydraten eten dan vet. En in bijvoorbeeld rijst zit meer vet en minder koolhydraten. In pasta zitten meer koolhydraten en minder vet. Vet is vet, dat komt er meteen bij. Koolhydraten moet eerst omgezet worden naar suikers en dan naar vet (volgens mij ging het eerst naar suikers en dan naar vet, maar het kan ook meteen naar vet gaan na de koolhydraten). Dat kost ook energie.

Aardappelen zijn tot nu toe nog het gunstigst om te eten. Daar zit geen vet in en minder koolhydraten dan rijst of pasta's.
Maar dat pasta's de groote dikmakers zijn valt reuze mee.

Maar ook vet is nuttig! Kijk wélk vet je eet onverzadigd (=onschuldig) en verzadigd (verkeerd).

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:43

maar aardappelen zijn zover als ik weet in principe gewoon zetmeelbommen, volkorenrijst is volgens mij absoluut niet slechter dan volkoren pasta hoor..

maar weet je, er doen zóveel verschillende verhalen de ronde , de ene dietist zegt dit, de ander weer dat.. ik word er wel eens moedeloos van dat dat steeds weer anders is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:16

Ach weetje, als je alles met mate eet dan kan het zowieso geen kwaad! Overdaad schaadt enzo. Eet gevarieerd, niet te vet (vette patat, vet vlees, en snoep) en niet meer dan je nodig hebt. Dan mag je ook best af en toe een bakje chips of een ijsje.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:34

Ja, inderdaad. Hele voedingsmiddelen weren omdat 1 iemand dat zegt vind ik ook onzin. Van dingen als chips enzo is dat logisch maar toch.
Citaat:
Maar ook vet is nuttig!

Vet is inderdaad nuttig. Maar vet zit ook in heel veel dingen. Ik vind het knap als iemand een hele dag alleen producten kan eten waar geen vet inzit. Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:39

Onyx88 schreef:
Ja, inderdaad. Hele voedingsmiddelen weren omdat 1 iemand dat zegt vind ik ook onzin. Van dingen als chips enzo is dat logisch maar toch.
Citaat:
Maar ook vet is nuttig!

Vet is inderdaad nuttig. Maar vet zit ook in heel veel dingen. Ik vind het knap als iemand een hele dag alleen producten kan eten waar geen vet inzit. Haha!

Ik bedoelde dus dat jen iet in de stress moet schieten als ergen wat (meer) vet in zit. vet is niet altijd slecht Lachen