eetprobleem?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
halloow
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-06

eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 20:57

hallo,,

ik heb een probleem! Boos!
als ik me niet goed voel (verdrietig, chagerijnig enz.) ga ik vanalles eten.
koek,snoep, chips enzo.
ik vind het echt heel vervelend, net weer,,, (was nogal verdrietig vandaag) heb 2 roomboterkoeken naar binnen gewerkt, het is dat ik de papiertjes nog heb maar anders was ik het al 'vergeten'

Wie heeft dit nog meer?
en wie weet hoe je hier vanaf moet komen?

groetjes, lisette

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:01

Er over praten met mensen, de reden tot verdrietig en chagerijnig goed bespreken.
Het is niet zo dat je na die tijd alles wat je naar binnen hebt gewerkt er ook weer uit laat komen?
Probeer misschien iets anders te eten, iets gezonds, fruit ofzo? Knipoog

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:04

daar heb ik ook last van ik ben ook nogal stevig dus ik heb het er nogal moeilijk mee Boos!
als ik bv ongesteld moet worden of zwaar gestrest ofzo ben nou kom maar op met die choclade/chips of snoepjes
echt zeer irritant !! ik pak nu wel vaker fruit ipv snoep

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:06

2 koeken is nog niet zo heel veel hoor geloof me..

Ik heb ook een eetstoornis gehad ongeveer 1,5 a 3 jaar lang
wat ik toen at is :
7 boterhammen
veel limonade
snoep, chips, patat van alles en dit allemaal in 1 dag er zat niks gezonds bij nu ben ik er bijna van af en ben al 10 kilo afgevalle Knipoog

hou je eetgedrag wel even in de gaten.

halloow
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-06

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 21:18

gelukkig hou ik alles wel binnen,,, ik steek mn vinger niet in mn keel als je dat soms bedoelt.
ook ben ik niet echt een goede prater *zucht*

@iris,,, wat doe jij als je zo'n enorme dwang krijgt om iets te pakken? ik probeer dan iets anders te gaan doen maar naar een tijdje begin ik helemaal te trillen enzo,,, die dwang word gewoon zo groot

@ meissie... wil je echt weten wat ik op een dag eet (wanneer ik me niet zo happy voel)
veel limonade
chocolade cakejes
koeken
3-4snede brood
en verder zowat alles wat we in huis hebben.
het avond eten: stukje vlees, groente, sla en aardappels
erg gezond is het niet

wel goed dat je 10 kilo ben afgevallen!! hoe ben je er vanaf gekomen?

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:08

als je, je weer verdrietig ofzo voelt, schrijf dan je gevoelens op,,, dan ben je het kwijt,, lucht erg op,, ik deed juist het omgekeerde van wat jij doet,,, als ik ergens mee zat dan kropte ik dat op,, daardoor at ik niks meer. zo ben ik een keer zo erg doorgeslagen,, dat ik nog maar 40 kilo woog, en dat op mijn 16e:s

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:12

idd wat mloesje zegt, schrijven lucht op.
neem een schrift en schrijf elke dag op wat en hoe je je voelt.
ga uitzoeken waarom je gaat eten als je je verdrietig voelt.
soms lucht het ook op om een rondje te gaan hardlopen.
IMO zijn die boterkoeken nog niet eens zoveel, als ik lekkere honger had, at ik zo een heel pak koeken of chips op, helaas als je de 25 gepasseerd bent, dan wordt alles wat je eet netjes geportioneert in je lichaam opgeslagen, denk aan billen en buik Haha!
dus maak je iig niet druk, een eetstoornis heb je ehct niet, eerder een teveel; aan hormonen Knipoog

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:05

halloow schreef:
gelukkig hou ik alles wel binnen,,, ik steek mn vinger niet in mn keel als je dat soms bedoelt.
ook ben ik niet echt een goede prater *zucht*

@iris,,, wat doe jij als je zo'n enorme dwang krijgt om iets te pakken? ik probeer dan iets anders te gaan doen maar naar een tijdje begin ik helemaal te trillen enzo,,, die dwang word gewoon zo groot

@ meissie... wil je echt weten wat ik op een dag eet (wanneer ik me niet zo happy voel)
veel limonade
chocolade cakejes
koeken
3-4snede brood
en verder zowat alles wat we in huis hebben.
het avond eten: stukje vlees, groente, sla en aardappels
erg gezond is het niet

wel goed dat je 10 kilo ben afgevallen!! hoe ben je er vanaf gekomen?


Hee,
Ik had dus een eetstoornis BED binge eating dus alleen maar eten niet overgeven niet trainen of lopen.
Ik ben er vanaf gekomen met hulp heb een anderhalf jaar bij een maarschappelijk werkster gezeten en nu moet ik nog 1x in de 3a 4 maand bloedprikken en na de kinderarts in het ziekenhuis kijken of het nog steeds goed gaat dus niet echt eeen pretje

liefs,

maar hou het wel goed in de gaten hoor

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:24

ik ben trouwens voor mijn problemen naar een psycholoog gegaan,, dat is paar maanden geleden (toen wou ikk ook weer gaan doorslaan met eten) heeft goed geholpen,, en met wat hulp van kennissen,, ben ik er weer helemaal gekomen,, als je idd opschrijft waarom en wanneer je gaat eten, kna je evt verder kijken voor evt.. profesionele hulp.. succes ermee

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:57

Pas je wel op jezelf? Ik heb 2 zussen, waarvan de jongste anorexia heeft gehad en de oudste anorexia en boulimia. Bij hun beide kwam het door onverwerkt verdriet.

Ik ben iemand die helemaal niet eet als ik me niet happy voel. In mei heb ik 10 dagen totaal niets gegeten, dus ik ben ook niet helemaal normaal met m'n eetpatroon. Ik moet mezelf dwingen om te eten.

Ga proberen uit te zoeken wat het onderliggende probleem is!

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:08

Quellian schreef:
Ik ben iemand die helemaal niet eet als ik me niet happy voel. In mei heb ik 10 dagen totaal niets gegeten, dus ik ben ook niet helemaal normaal met m'n eetpatroon. Ik moet mezelf dwingen om te eten.


Hoe doe je dat dan..? als ik echt geen zin heb om te eten, kan iedereen zeggen wat hij/zij wil maar bij mij krijg je er niks in..!! hoeveel moeite ze er ook voor doen.. ik heb als het ware een soort stemmetje in mijn hoofd,, en daar valt niks tegen te doen,, zo heb ik ook 1 keer in mijn pols zitten snijden... alleen duur dat *** stemmetje...:S (hoe dom ook:S)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:12

Mloesje schreef:
Quellian schreef:
Ik ben iemand die helemaal niet eet als ik me niet happy voel. In mei heb ik 10 dagen totaal niets gegeten, dus ik ben ook niet helemaal normaal met m'n eetpatroon. Ik moet mezelf dwingen om te eten.


Hoe doe je dat dan..? als ik echt geen zin heb om te eten, kan iedereen zeggen wat hij/zij wil maar bij mij krijg je er niks in..!! hoeveel moeite ze er ook voor doen.. ik heb als het ware een soort stemmetje in mijn hoofd,, en daar valt niks tegen te doen,, zo heb ik ook 1 keer in mijn pols zitten snijden... alleen duur dat *** stemmetje...:S (hoe dom ook:S)


Ik at altijd alleen op het moment dat ik honger had, maar de laatste tijd at ik dan zelfs dan niet. Zei altijd dat ik geen zin had om te eten, het idee alleen al maakte me misselijk Misselijk

Ik eet dus ook echt alleen dingen die ik erg lekker vind en nog niet altijd wanneer ik honger heb hoor, want ik kan dat gevoel prima negeren.

Alleen moet je aan jezelf denken.

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:22

Quellian schreef:
Ik at altijd alleen op het moment dat ik honger had, maar de laatste tijd at ik dan zelfs dan niet. Zei altijd dat ik geen zin had om te eten, het idee alleen al maakte me misselijk Misselijk

Ik eet dus ook echt alleen dingen die ik erg lekker vind en nog niet altijd wanneer ik honger heb hoor, want ik kan dat gevoel prima negeren.

Alleen moet je aan jezelf denken.


dat zegt iedereen aan jezelf denken,, klinkt misschien heel raar,, maar jezus wat is dat moeilijk,, ik help liever andere mensen die een probleem heb, en heb ik dat zelf dan verwoord ik het niet tot nauwelijks.. kan goed een muurtje om mij heen bouwen, en ook een masker op zetten,, :S mja,, laatste tijd gaat het erg goed..Lachen door drie maal daags te eten (ook niet meer) blijf ik op het zelfde gewicht,,:) gelukkig,,,

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:30

3x per dag eten krijg ik niet voor elkaar Haha!
Soms heb ik dagen dat ik helemaal niet eet (en dat ik om 11 uur 's avonds denk 'goh, ik heb best trek'), maar dan ga ik liever slapen en voel ik het niet meer. Maar ik heb ook dagen dat ik echt alles eet wat ik lekker vind Haha!

Ik heb mezelf wel aangeleerd om te stoppen als ik genoeg heb gegeten. Ik eet nooit door tot ik vol zit.

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:32

wow,, zeggen je ouders of vrienden er niks van dag?? neem aan dat die het wel in de gaten hebben? of kan je het goed verbergen? willen ze er niet iets tegen doen?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:33

Nou, ik woon al jaren op mezelf en daarbij trek ik me weinig aan van anderen. Toen ik in mei 10 dagen niet had gegeten (had overigens wel een reden, zat erg rot in m'n vel) heb ik bij mijn moeder gelogeerd. Ik heb toen puur geleefd op sigaretten, energy drink en vitamine pillen. 7 kg afgevallen in 10 dagen en langzaamaan weer gaan eten. En dát was moeilijk! Dus zorg dat je BLIJFT eten.

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:37

ik blijf nu voorlopig wel eten,, maar zorg maar dat jij dat doet,, denk maar even aan jezelf..

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:54

Ik eet wel Lachen Niemand hoeft zich zorgen te maken over mij, doe ik ook niet Haha!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:35

Enkele jaren geleden ben ik een nichtje verloren aan annorexia. Heeft een enorme impact gehad op de familie. Toch blijf ik erbij dat het een soort van aandacht vragen is. Krijgt men eenmaal de aandacht dan gaat men steeds verder. Het echte probleem "durft" men niet aan te pakken.....

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:39

slimmerik schreef:
Toch blijf ik erbij dat het een soort van aandacht vragen is. Krijgt men eenmaal de aandacht dan gaat men steeds verder.


Denk dat dat alleen per individu te bekijken is Lachen

Net zoals met zelfpijniging. Zat pubers die het doen om de aandacht, zat pubers die het doen omdat ze problemen hebben, zat pubers die het doen omdat ze het lekker vinden Clown Hetzelfde geldt voor zelfmoord en de dreiging ervan. Echt per individu verschillend Ja

roxiie

Berichten: 7833
Geregistreerd: 22-09-05

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:45

Neem als je trek krijgt iets gezonds, een wortel, appel, o.i.d. ga andere dingen doen, kamer opruimen ofzo. Je kan ook aan je ouders vragen of ze minder chips, chocola etc in huis willen halen, dan is de verleiding er ook niett,,

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:48

heb/had het ook, vooral toen ik aan de pil was, vaak vreetbuien. Vaak ook als ik me gewoon goed voelde

Mloesje

Berichten: 1673
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Deventer

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:50

slimmerik schreef:
Enkele jaren geleden ben ik een nichtje verloren aan annorexia. Heeft een enorme impact gehad op de familie. Toch blijf ik erbij dat het een soort van aandacht vragen is. Krijgt men eenmaal de aandacht dan gaat men steeds verder. Het echte probleem "durft" men niet aan te pakken.....

Ik denk dat dat idd erg verschillend is, ik had zelf ook veel problemen zat absoluut niet lekker in mijn vel, (nog niet), om toch een goed gevoel te krijgen ging ik niet meer eten, omdat ik wou afvallen... elke kilo die er dan af gaat geeft een kick, waardoor je steeds verder gaat. voor veel mensen is niet eten, of jezelf pijnigen een uiting van je probleem, die je hebt. dus misschien wel een soort van aandacht trekken (onbewust) omdat je toch geholpen wilt worden (?)

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:55

Het is bij annorexia ook een gevoel van macht. Jij bepaalt dat je afvalt. Door jou manier van eten heb je je lichaam in je macht.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: eetprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:57

slimmerik schreef:
Het is bij annorexia ook een gevoel van macht. Jij bepaalt dat je afvalt. Door jou manier van eten heb je je lichaam in je macht.


In veel gevallen is het ook een gevoel van onmacht.