Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 18:29

Bij ons op stal zijn veel dazen, helaas. Ik was vandaag Mazzel aan het wassen en normaal gesproken voel je als je gestoken wordt door een daas. Alleen nu voelde ik alleen alsof mijn lip verdoofd werd... Ik meteen naar de spiegel en ja hoor, een dazenprik. Gelukkig hebben we zo'n apparaat waarmee je het gif uit je lijf kan zuigen, alleen zet die maar eens op je lip....geen aanrader. Er is wel iets gif uitgekomen maar heb nu wel een dikke lip. Heel charmant dus... Hamer

Zijn jullie wel eens op een aparte plek geprikt door een das?

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:53

Pff, zag gister iemand met een opgezwollen enkel, ook door een steek van een daas....
Ik kan me alleen maar voorstellen hoe jouw lip er nu wel niet uit moet zien Haha!
Succes ermee!

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:20

hahaha (sorry!!!) Ik krijg iedere keer echt enorme bulten van die rotbeesten...Ik kan me dan (denk ik ) een beetje voorstellen hoe dat eruit ziet op je lip...(en nee, dat is niet grappig bij jezelf...)

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:22

Oei! Nee, alleen op rug geprikt. Nu zit mijn hele rug onder, gatsie, echt hobbel na hobbel ... vies!!!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:14

M'n bil...
Eer gisteren gind ik 's avonds de weide schoonmaken.
Omdat het nog erg warm was had ik alleen een onderbroek-broekje aan en een kort shirtje.
Van alle plekken waar ze me hadden kunnen prikken prikte hij precie op mijn rechter bil...

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:16

auww.... egtik krijg er nu al de gruwels van ...

ik ben egt alergies voor die dingen .. alles zwelt meteen op ... ( deze week 1 keer op me arm en 1 op me linker been en 1 op de ander ,.... op me scheenbeen ... alles was dik tot me voet .. ik paste geen schoen meer.)

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:17

ik ben tot nu toe 1 keer geprikt door een daas in me hele leven en dat was vorige week zondag op me enkel en kreeg geen grote bult dus dat viel mee

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:37

Mijn zusje krijgt het altijd voor elkaar om op haar oogleden geprikt te worden door muggen.
Dazen hebben we hier nauwelijks.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:40

Van de week ben ik gestoken in mijn enkel en inderdaad die werd dik.Tijdens mijn eerste proef afgelopen woensdag in mijn arm en ook daar:Dikke bult.Vreselijk jeuken;vooral met die hitte.In mijn lip gelukkig nog nooit!Zal wel een fraai gezicht zijn Haha!

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:54

Laatst op mn bovenarm en op mn hand... helemaal opgezwollen en op een gegeven moment werden het blaasjes met vocht erin, heel apart.
Allergische reactie erop waarschijnlijk, ik kijk echt wel uit voor die mormels!

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:28

bij ons heb je die dazen ook heel veel....
ze hebben mij paar dagen geleden op me middelvinger geprikt Haha! zag er wel heel grapig uit zo dikke vinger Vork

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:50

door een mug, op mijn linkertiet........

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa JEUK
dat staat zo raar he? als je krabt....

marloe

Berichten: 4836
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Cuijk

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:27

Nog nooit op een vreemde plek, gelukkig. Nagelbijten / Gniffelen

Maar vanmorgen... Tjee. Ik ben wel 4x gestoken ofzo.. (Tijdens de les.) Haha, ik had een platte daas op mijn rug zitten. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig dat Lisette het zag, ziet er anders ook zo dom uit, fiets je door het dorp met een geplette daas op je rug. Clown

Als ik er niet aan krab worden het geen grote bulten, gelukkig. Lachen Maar als ik dat wel doe, krijg ik enorme plakaten. Ja

romatjuh

Berichten: 1069
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:36

Echt vreselijke beesten! Ben er allergisch voor, vorige week op mn voet gestoken, kon geen slipper/schoen meer aan!

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:19

Ik heb op het moment zes steken. Scheve mond Het jeukt als de pest en het zijn inmiddels dikke harde plekken geworden. Groot feest dus De ellende is dat ze door mijn rijbroek heen steken, dus een lange broek aan trekken heeft ook al geen zin. Dan mezelf ook maar inspuiten met anti-daasspray... Blegh.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:29

Dus je hebt nu 1 dikke lip Haha! Ik ben vorige week gestoken door een onbekend insect. Dacht in de eerste instantie ook aan een daas maar dit voelde anders. Ben ook op een erg charmante plek gestoken, nl de binnenkant van mijn rechterbovenbeen en ja, heeeelemaal boven in Bloos De plek des onheils werd alleen niet rood en jeukte ook niet, het brandde ontzettend. Ik zei nog tegen mijn man wil je niet even dat uitzuigen Haha! Later die avond waren we aan het BBQen met mijn schoonfamilie toen ik naar de wc ging en een mega grote blauw/paarse bult zag. Snachts kon ik van de pijn niet slapen, de bult was inmiddels al zo groot als een uitgespreide hand en zo dik als een vuist...heb ik weer. Dag erop naar de huisarts gegaan, er heeft zelfs nog een insecten-expert naar gekeken Haha! Er zijn zelfs foto`s gemaakt. Mede omdat hij helemaal verkleurde en er blaarvorming vertoonde moest ik gelijk een spuitje hebben (in mijn bil, auw!) en heb ik een zware kuur gekregen die nu verlengt is tot 14 dgn...De bult begint nu pas af te zakken en ik wordt gek van de pijn/jeuk...er zit inmiddels 1 grote blaar op...zolang er niets uitgekropen komt vind ik het prima Haha! ben nog altijd benieuwd welk beest het geweest is, ook de dokter(s) weten het niet...spannend hè Tong uitsteken

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:33

Door mijn rijlaars heen, telt dat ook niet als vreemde plek?

mag ik jullie uitnodigen om mee het oorlogspad op te gaan?http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=120&t=627746&hilit=

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:25

ik tussen mijn kleine teen en die er naast, dat jeukte zo erg en door dat ik liep ging hij kapot zo pijnlijk:(:(:(:(:( Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Nienke_a

Berichten: 289
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Roosendaal[NB]

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:13

Citaat:
Gelukkig hebben we zo'n apparaat waarmee je het gif uit je lijf kan zuigen, alleen zet die maar eens op je lip....geen aanrader. Er is wel iets gif uitgekomen maar heb nu wel een dikke lip. Heel charmant dus...


dazen zuigen toch alleen bloed uit? die spuiten toch geen gif in je? of is dit een hele blonde opmerking? Knipoog

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:15

oatswoats, je mag wel even naar mijn benen komen kijken? Knipoog Ik heb twee dikke enkels en nog een paar flinke plekken. Als dat geen gif is, weet ik het ook niet meer.

Nienke_a

Berichten: 289
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Roosendaal[NB]

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:19

haha, oké blond dus Tong uitsteken dan vind ik het toch knap bloed zuigen en gif inspuiten tegelijk Tong uitsteken jammer dat je zover weg woont anders kwam ik kijken Knipoog haha

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:20

Sjonniej schreef:
Mijn zusje krijgt het altijd voor elkaar om op haar oogleden geprikt te worden door muggen.
Dazen hebben we hier nauwelijks.

Ja dat heb ik ook heel vaak..
En ik heb dan nog het leuke om allergisch te zijn, dus dan lijkt het net of ik gevochten heb..
Charming..

Verder ben ik vorige week in mijn lies gestoken door een das.. Precies naast mijn kruis..
Echt heerlijk, vooral als het zo jeukt..
Je gaat natuurlijk niet uitgebreid staan krabben daar.. Nagelbijten / Gniffelen

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:23

niet gestoken zal ook niet gebeuren ben als een poosje niet meer bij paarden in de buurt geweest enne dazen laten wel degelijk gifachter net als muggen ik weeet niet meer waarom maar volgnes mij om t bloeden te stoppen of zeg ik iets heel doms Nagelbijten / Gniffelen

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:26

oatswoats schreef:
haha, oké blond dus Tong uitsteken dan vind ik het toch knap bloed zuigen en gif inspuiten tegelijk Tong uitsteken jammer dat je zover weg woont anders kwam ik kijken Knipoog haha


Zeg, het is de 21 eeuw he, dat valt op te lossen Tong uitsteken

Mijn enkel:
Afbeelding

Afbeelding

En een plek op mijn andere been. Die zijn dus wel 10 cm in doorsnede
Afbeelding

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Door een daas geprikt in mijn lip.....!! Heel apart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:26

Ze spuiten eerst gif erin om het bloed dunner te maken zodat ze het makkelijker eruit kunnen zuigen Knipoog

Ik krijg eigenlijk nooit bulten van die beesten, ze vinden mij ook niet zo lekker Vork gelukkig Haha!