Korstjes krabben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Korstjes krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 22:25

Ja, het is een beetje een stomme gewoonte maar als ik ergens een wondje heb met een korstje erop dan krab ik die er meestal dus af. STOM!!! Koe Want dan gaat het bloeden en komt er weer een korstje die er dus weer afgekrabt wordt en zo ontstaan er dus littekens.
Nu heb ik dus ook een flinke streep op mn enkels gemaakt (huid gescalpeerd met het scheren, bijna 2 weken geleden Clown ) en dat raakte een beetje ontstoken maar nu is het aan de betere hand en jeukt het dus (goed teken). Eerst was het te pijnlijk om aan te komen maar nu kriebelt het zo erg dat die korstjes blijven verdwijnen. En ze gaan ook gemakkelijker los totdat er gisteren weer flink wat bloed uit kwam Vork Dus toen vond ik het wel genoeg en moest het afgelopen zijn dus een pleister op geplakt zo van: nu kan ik er niet meer bij Clown
Maar goed die plakte er dus aan vast dus ook niet zo'n heel goede oplossing. Mijn vraag is dus of meer mensen deze vervelende gewoonte hebben Haha! En wat je er het beste tegen kunt doen Tong uitsteken

Sannert

Re: Korstjes krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:27

hoe groot is het dan? Nagelbijten / Gniffelen
Kun je de plijster er niet horizontaal overheen doen, en dan nog een pleister ernaast?
Ik doe dit ook wel eens, maar geen littekens. Vork

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:29

hele nare gewoonte ik doe het zelf ook. mn been zit onder de littekens van het pulken.
en wat je het beste kan doen insmeren met calendula creme en eraf blijven ( makkelijker gezegt dan gedaan)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 22:35

Haha ja, afblijven weet ik maar ja dat is niet zo makkelijk als het lijkt Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:46

Ik smeer er Rescuezalf op, dan is het snel dicht, het gaat niet jeuken en het is te vettig om echt schade toe te brengen Haha!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:48

dat heb ik ook.
heb ik ook met puistjes, die knijp ik eerst uit.. als er iets achterblijft blijf ik net zo lang pulken tot t hele wondje weg is.. jammergenoeg geeft dat hele lelijke littekens (vooral op rug/schouders)
mijn benen zitten ook onder de littekens.
en ach.. ik vind het niet heel storend ofzo, draag toch vrijwel altijd lange broeken, behalve als ik an t zwemmen ben.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:51

heb ik ook, krab puistjes open, krab wondjes open. van strijkijzer heb ik behoorlijk litteken overgehouden Bloos Tong uitsteken

ik knip nu altijd mijn nagels zo kort dak er niks meer af kan krijgen *LOL*

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:52

Dit heb ik ook heel erg.. Heb echt een paar flinke littekens ervan. Scheve mond (Vooral op mijn rug.) Ik had altijd erg last van puistjes (nu minder door de pil Lachen ), maar die krab ik dus steeds kapot.

Tja, wat kan je eraan doen... Zorgen dat je iets anders te doen hebt? Tong uitsteken Ik ga meestal aan het krabben als ik me verveel. Nagelbijten / Gniffelen Maar dat kan voor jou natuurlijk anders zijn. Lachen

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:56

Ik heb dit ook maar meestal gewoon uit spastischheid. Ik ben nogal onhandig heb dus vlaak plekjes en krab die ook altijd open en zo blijven er veel litekens. Plijsters helpen ook niet, die haal ik er dan gewoon van af als ik weer zo'n bui heb..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:09

Ik heb het ook wel eens.
Ik smeer aloe vera gel op wondjes. En dat plakt vies, dan zit ik er niet meer aan Lachen

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:19

Ik doe het ook áltijd.
Kan er écht niet afblijven. Scheve mond

Die nagels superkort knippen en die Rescuezalf is voor mij misschien ook wel een goed idee. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:06

Hier nog zo eentje met zo'n nare gewoonte.
Zit in de familie. Neefje heeft hierdoor bloedvergiftiging gekregen maar doet het nu niet meer. Mam zegt dat dat ook wel wat voor mij zou zijn *LOL*
Nee grapje, ik blijf krabben, heb geen idee wat ik er tegen kan doen Scheve mond

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:37

Ik heb het ook die gewoonte.
Echt heel vervelend, want ik zit echt helemaal onder de littekens, niet normaal.
Hopelijk is er iemand die weet wat er tegen te doen is,want ik zou het ook niet weten.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:44

Ik heb de nare gewoonte om mezelf midden in de nacht, als ik jeuk heb, onder het slapen mezelf open te krabben.
Ik heb dan ergens jeuk, krab me, maar besef niet hoe hard ik eigenlijk wel niet krab en dus me zelf eigenlijk verwond. Scheve mond
Maar dat peuteren aan die korstjes is mij ook wel bekend Nagelbijten / Gniffelen

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:00

Ja die gewoonte heb ik al van kleins af aan met het gevolg dat ik dus al onder de littekens zit, maar och ja, who cares.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:40

Heel bekend, ik doe het ook altijd helaas. De zomer is helemaal een ramp met de bekende muggenbulten.

Ik krab meestal uit verveling of stress. Minderen of helemaal stoppen is echt zo moeilijk! Gelukkig lukt het me wel om niet meer te pulken op plaatsen waar veel mensen zijn, t staat zo slordig als je met een bloedvlek op je voorhoofd rond loopt Knipoog

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:57

IK heb die gewoonte al van kleins af aan, mn handen benen en armen zitten onder de littekens.
Ik deed het vooral als ik gestrest of zenuwachtig en ook vooral omdat ik gek werd van jeukende muggenbulten en vooral in de zomer, gelukkig ga ik steeds minder pulken.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:00

ja, hier nog een...ik zit ook onder de littekens omdat ik steeds blijf peuteren....Ik probeer er af te blijven, maar vaak zit ik er toch aan zonder dat ik hetzelf in de gaten heb.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:03

hier nog een kosrtjeskrabber.
ik was al bang dat ik de enigste was die deze tik had !
ik heb 8 katten, en nu 6 kittens, dus ik heb altijd krassen op armen en handen, sommige blijven wel 2 maanden zitten, ze zitten op een te makkelijke plek om te pulken.
een pleister helpt maar even, ik heb niet calandulan, maar de iets duurdere versie, ook van vsm ,zal zo even kijken welke het is, maar deze werkt sneller dan calandulan, is namelijk ook voor eczeem, tegen de jeuk

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:32

Cardiflor denk ik. Maar dat doe ik ook op wondjes maar gaat bij mij verschrikkelijk prikken!

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:29

Krista_ schreef:
Hier nog zo eentje met zo'n nare gewoonte.
Zit in de familie. Neefje heeft hierdoor bloedvergiftiging gekregen maar doet het nu niet meer. Mam zegt dat dat ook wel wat voor mij zou zijn *LOL*
Nee grapje, ik blijf krabben, heb geen idee wat ik er tegen kan doen Scheve mond

Hoe kun je daar bloedvergiftiging door krijgen?
Ik doe dit zelf ook heel erg. Kan er gewoonweg niet van afblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:36

Ringetje schreef:

Hoe kun je daar bloedvergiftiging door krijgen?

Als je bloedvergiftiging hebt heb je een bacterie in je bloedbaan. En drie keer raden hoe die daar kan komen Vork
Als je bijv. met vieze vingers/nagels een wondje openkrabt. Of met een vers opengekrabt wondje in de viezigheid.
De kans is niet zó groot dat je het daardoor krijgt, maar het kan toch.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:40

ah....herkenning...ik ben ook zo'n vreselijke plukker en pulker.
Heb last van acne op rug en borst en blijf daar obsessief aan krabben.
En als er ergens een wondje of korstje zit, gaat ie eraan....heb absoluut geen zelfbeheersing op dat vlak.

Met als gevolg dat het veel langer duurt eer het geneest en lelijke littekens overblijven.

Iemand een goed middeltje tegen die pukkels, buiten de pil om...???
( wil eigenlijk geen hormoontroep nemen )

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:41

ik krab ook altijd me wondjes open vooral grote als ik dat neit doe groiet de korst erin

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:45

Ja klinkt bekend, doe het zelf ook.
Dus met het gevolg dat ik ook onder de littekens zit.
Erg vervelend.