muggenbulten??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 00:26

vraag aan je huisarts als hij/zij mentholspul uit wilt schrijven van de magistrale bereider, dit helpt echt heel goed tegen muggenbulten.

artikelnummer is 7397

Vallbeej
Berichten: 14
Geregistreerd: 12-12-05

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 00:27

als je allergisch bent worden het enorme bulten..mn moeder heeft het ook, maar ze heeft er nu medicijnen voor Knipoog

Adrija

Berichten: 1897
Geregistreerd: 28-11-01

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 01:07

Azaron (stick of tube) helpt bij mij altijd tegen de jeuk. Ik krijg ook altijd een vrij heftige reactie, vervelend is dat, mss inderdaad allergie maar wat doe je eraan?
In ieder geval goed smeren met een anti-mug met DEET vóór de schemering inzet zodat ze je hopelijk niet meer lekker vinden.

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 07:20

annuh25 schreef:
dessie schreef:
dat heb ik ook, ik heb er 21 op mijn rechterbeen, waarvan 18!!! op mijn bovenbeen, echt vreselijk, normaal heb ik noóit muggenbulten, vreselijk.


Woow, zoveel. Bij mij thuis heeft echt niemand ook maar 1 muggenbulten, heb er nu nog 3 bijgevonden dus nu 18. Koe wordt er gek van!

ik word er nu ook helemaal gek van, de hele dag maar jeuk jeuk en nog is jeuk.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:10

Wat ook wel eens helpt is een actieve kat die wel van muggen hapjes houdt. Tong uitsteken Zei toch dat de plakband hielp. Had een keer ene muggenbult tijdens ponykamp, dus, plakband er op, aan het eidn van de dag merkte ik pas dat de plakband daar de hele tijd heeft gezeten!

Valentijn

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Oudenbosch [NB]

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:21

Het zijn inderdaad gewoon muggenbulten, ik heb er ook een stuk of 6.
Heel vervelend! Tip is om je goed in te smeren met speciaal spul voor muggen, dat helpt wel een beetje of 's ochtend als het warm wordt je raam dicht houden, en als het 's avonds begint af te koelen, je raam open en geen licht aan.

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:51

Samy schreef:
vraag aan je huisarts als hij/zij mentholspul uit wilt schrijven van de magistrale bereider, dit helpt echt heel goed tegen muggenbulten.

artikelnummer is 7397



Dit helpt echt, het is gewoon een verkoeling op je muggenbult(en) en ze zijn zo weg, ik smeer het zelfs op mijn ogen als ik er een muggenbult hebt zitten, ze tranen dan wel 1 a 2 minuutjes maar de prik is na 5 minuten weg en de bult is na een halve dag al minder!

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:14

muggen gaan opzoek naar een bepaalde stof in je bloed, bezit je dat niet (voldoende) zal je niet geprikt worden Lachen

maargoed, heb vanmorgend me wagen gepoetst, en ik was de tel kweit maar kan wel zeggen dat er intussen een 2.000 muggen minder zijn.

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:03

Ik ben ook ontzettend allergisch voor muggen Tong uitsteken Maar ik heb een goeie tip gekregen van een kennis. Die zei dat vitamine B1 helpt tegen muggen. Dan komt er namelijk een soort stof in je huid wat die muggen dus niet lekker vinden. Ik slik nu 2 weken B1 in tablet vorm en ik moet zeggen: het is een miracle. Het helpt echt!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:26

Ik ben laatst in mijn kuit gestoken door een mug maar ik krijg dan zowat een kuit erbij hoe dikt dat wordt en het jeuk das niet normaal, ik hou ook altijd een wondje over van een muggenbult van het krabben. Als het jeukt is het zo extreem dat je er niet af kunt blijven.

annuh25
Berichten: 825
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Aruba

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 21:16

Ik ben zoiezo allariges voor muggen. Heb er ook pilletjes voor, maar ze worden nu maar niet minder. Dus misschien ben ik ergens anders allargies voor. mijn neefje krijgt bijvoorbeeld bultjes van Pinda´s.

ppl0026

Berichten: 1025
Geregistreerd: 23-04-04

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:31

Ik ben allergisch voor steekvliegen.. Echt NIET grappig is dat. Loop nu met een enorme olifantenarm rond. Ben naar de huisarts geweest en die heeft me alleen hydrocortisol creme voorgeschreven tegen de jeuk, pfft.

Waar kun je vitamine B1 in pilletjes halen?

annuh25
Berichten: 825
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Aruba

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 21:34

gewoon bij de kruitvat ofzo. die slik ik er OOK nog bij..

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:10

Ik word ook altijd lek geprikt! Echt irri is dat! Word je midden in de nacht wakker van de jeuk! Nu heb ik er gelukkig geen last meer van. Heb gewoon een flesje muggenmelk gekocht. Het is een roller en daarmee zet je gewoon een paar strepen op je benen en armen en dan smeer je het uit. In het begin ruikt het een beetje naar citronella, maar na 5 min. ruik je niks meer! De muggen vinden het iig niet lekker en prikken niet meer! Haha! Haha!

Ik smeerde alleen nooit mijn gezicht in en nou ben ik dus gestoken op mijn wang...zucht...Bloos

Als ik wel gestoken ben dan smeer ik er gelijk azaron op. Dat helpt wel tegen de jeuk!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:53

dessie schreef:
dat heb ik ook, ik heb er 21 op mijn rechterbeen, waarvan 18!!! op mijn bovenbeen, echt vreselijk, normaal heb ik noóit muggenbulten, vreselijk.


21?!?!?!!?!

JEZUS ooooooooooooo wat erg, wat een jeuk.
Mijn record is 18, dat vond ik ook al veel....
Nu zit ik op de 8 ongeveer. waaronder een op me tiet, haha heel irritant

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:41

21 vind ik best weinig. had eens 15 op 1 arm, andere arm 18 en dan op mijn benen, voeten ook nog paar.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:52

Wij hebben nu zo'n pompje waarmee je het gif eruit kan halen.
Heb het nog niet bij een muggenbult geprobeerd (heb ze niet), maar wel bij een splinter, die trok hij er zo uit Clown

Inno1985

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:52

Ik heb ruim 60 muggenbulten op het moment, en heb een hele dag niks tegen de jeuk gehad behalve azijn. Dat hielp bij mij maar heel even, waarschijnlijk omdat het er zoveel zijn. Er is gewoon geen plek waar ze niet zitten, maar ja.
Ik heb nu after bite tegen de jeuk, en muggenmelk stick tegen de muggen zelf, wat heel goed helpt, ook voor andere insecten zoals dazen en tropische insecten(staat op de verpakking).

Nou veel succes ermee.

Groetjes Tamara

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: muggenbulten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:50

Ik heb er..
Geen! Haha!