AUW dit doet echt zeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

AUW dit doet echt zeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 21:43

Hallo bokkers,

Gisteren op mijn werk heb ik een ongeluk(je) gehad.
Ik was snacks aan het bakken (werk in de cafetaria van een camping als zomerbaantje) en er was een kroketje klaar. Deze wil ik dus uit het mandje halen, en op het moment dat ik hem vast pak, klapt de kroket uit elkaar. De hete vulling plus het hete vet kwam op mijn rechterhand terecht. Meteen heb ik alles laten vallen en ben ik gaan koelen. Ondertussen was mijn vel/huid al helemaal los gekomen.
Mijn baas ondertussen bellen naar de dokterspost en ik moest meteen komen nadat ik nog 20 minuten had gekoeld. Ondertussen mijn ouders gebeld en mijn moeder kwam mij halen.
Die is zich natuurlijk lam geschrokken, want mijn baas zei meteen: Wilt u naar hier komen, want Sandra moet met spoed naar de dokterspost. Ze wist verder dus nog niet wat er wat gebeurd. Die was dus heel erg geschrokken.
Bij de dokterpost is er naar gekeken en de conclusie was: Enkele tweedegraads brandwonden en enkele eerste graads brandwonden. Heel veel brandzalf erop gekregen en flink ingepakt. Mijn hele wijsvinger ligt open en verder nog wat kleine plekjes.
En dit doet echt zo ontzettend zeer. Morgen mag het verband eraf en dan moet ik even kijken hoe het eruit ziet. Instructies meegekregen over wanneer ik terug moet gaan en wanneer dat niet hoeft, dus ik ben benieuwd morgen.

Sorry voor het vrij lange verhaal, maar ik wilde het gewoon even kwijt.

Bedankt voor het lezen.

Jacimatho

Re: AUW dit doet echt zeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:46

eohhh...ken dat...doet zo zeeer!!
Heb me gisteren verfikt aan een gourmet stel en zit met een flinke 2e graads brandwond op mijn arm...

Komt wel weer goed hoor, 2e en 1e graads genezen vrij snel...straks als het niet meer pijn doet goed blijven smeren om het vel soepel te houden.

Succes....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 21:47

Waar raad jij aan om mee te smeren? Hier hebben ze namelijk niks over gezegd.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:55

Auw, lijkt me geen pretje.. En zeker niet met dit warme weer.. Ach gut

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:00

Auw lijkt me erg pijnlijk!

Met aansprakelijkheidsrecht hebben we eens een casus behandeld over een man waarbij de kroket in zijn mond ontploft is! Die haalde een kroketje bij de Febo.

Sindsdien prik ik altijd in mijn kroketten, zodat de lucht eruit gaat en dat niet meer gebeuren kan

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:01

pas als het genezingsproces en je nieuwe velletje goed op gang zijn gekomen, vet houden met uierzalf of ander vet smeerseltje zonder al te veel parfum ed.
Houdt het soepel en vermindert eventueel littekenweefsel.
Heb mezelf vaker fiks verbrand, de eerste paar dagen zijn het ergste, vooral met dit warme weer.... Ach gut

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:07

Iets wat vocht in de huid houd en het afsluit voor bacterien etc van buitenaf. Dat kan koud geslingerde honing zijn (natuurvoedingswinkel, de standaard supermarkt honing is verhit geweest en werkt daardoor lang niet zo goed) of anders speciale brandwondenzalf van de HA.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:11

toen ik vorige maand met2e en tegen 3e graads brandwonden zat(van 3 uurtje strand), moest ik vaseline of uierzalf smeren om t soepel te houden maar verder niet..
succes ff Ach gut

Ulony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:27

calendulan zalf!!! werkt super!!!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:47

cooling gel van de apotheek helpt ook goed die kan je volgens mij zonder recept ophalen, sterkte ermee ik weet hoe je je voelt ben zelf ook verbrand op mijn been door soep Clown Ach gut

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:49

Auw dat doet zeer...
Sterkte meid Ach gut

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 18:55

Dank jullie wel.
Het verband is er nu af, maar de eerste graads wonden zien er toch wel erger uit dan verwacht. Morgen ga ik voor de zekerheid nog even langs de dokter.

Ik twijfel of ik vrijdag weer ga werken. Voor het geval er alweer vet op komt, want met friet en snacks in het vet doen, spettert het elke dag wel een paar keer.
Maar om nou vrij te nemen totdat het genezen is vind ik ook weer zo wat.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:59

Ik zou niet gaan werken. 1 spetter erop doet echt zeer.
Ik heb toendertijd in de winter hete chocomel in mn gezicht gehad. Was alles tweede graads, en waar het zeg maar 'gelekt' had, bij mijn schenen bijvoorbeeld, derdegraads.
Nou, er hoefde de komende weken maar een beetje zon te schijnen (was einde winter) en ik schreeuwde het uit van de pijn. Lachen
Maar ik denk dat dat wel verschilt ook!

Héél véél sterkte dan he. Lachen

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:56

Auw!! Dat klinkt echt mega pijnlijk. Kan je niet afentoe blijven koelen,
tegen de pijn? Of doet dat alleen maar meer pijn..?
Pijnstillers/paracetamol anders? Als de pijn echt te erg wordt.
Ik zou inderdaad niet gaan werken!
Gewoon een tijdje rust nemen.. Lachen
Sterkte ermee!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:06

AAAAUW... ik heb eens gehad dat ik wat vlees in de pan schoof en het vlees er in 1x keer in viel waardoor de olie op mijn arm spatte. Ik heb zo'n koelpack (nat laten worden en dan in de vriezer en door een gel erin gaat het niet lekken) voor paarden uit de vriezer gehaald om mijn arm gewikkeld en een sok eromheen gedaan.

Ik zou ook niet gaan werken, alleen hitte nabij de verbrande plekken geeft een heel naar gevoel en het blijft super gevoelig voor een aardige periode.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 22:03

Ik denk dat ik inderdaad maar niet ga werken.
Zal mijn baas niet blij mee zijn zo midden in het hoogseizoen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:16

Tea tree trekt de brand eruit en wordt zelfs door brandwonden centrum beverwijk gebruikt, vraag maar aan je arts.

Succes morgen bij de arts hoop dat je snel weer genezen bent!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 08:10

Oehh wat rot voor je!! Veel sterkte!!

Voortaan maar even wachten met een kroketje pakken!! Bloos! (me vader heeft het ook een keer gehad, echt eng!)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:14

oei, herkenbaar, ik heb mijn hele rechterhand verbrand gehad 2e graads, met heet water uit de waterkoker wat ik over mijn hand heen goot.

Heb jij niks meegekregen dan?
Is niet zo netjes....... Ik kreeg de tube zilverzalf mee waar ze mijn hand mee hebben ingesmeerd.

Zilverzalf is speciaal voor brandwonden. Daar hebben ze mijn hand dik mee ingesmeerd en verband eromheen, dat verband moet je verlopig er nog op laten op een lekkere laag zilverzalf op de verbrande huid! Elke dag de oude zalf er een beetje afhalen als er nog op zit, en dan lekker een nieuwe laag en verband er weer omheen.

als het ergste is geweest, geen pijn meer, dan kan het verband eraf... en steeds vethouden dan want reken maar dat je hand gevoelig is en gaat vervellen, ( je huid wordt eerst donkerbruin... dat worden vellen( beetje hard en brokkelig ) en dat gaat eraf, dan heb je een erg biggetjesroze hand.... dat ook nog steeds insmeren met vaseline ofzo want dat is gevoelig..! )

sterkte...

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:41

Ik heb hetzelfde gehad op mijn werk, alleen was het geen kroket, het was soep van 90graden.
Ook inderdaad tweedegraads en eerstegraads, heel mijn linkerhand lag open.

Zoals Hannanas zegt, goed verzorgen en en wanneer je verband eraf mag, eraf blijven!
Dan geneest het heel mooi, ik heb er ook niet aangezeten en je ziet nu helemaal niets, terwijl ik echt heel makkelijk littekens krijg.

In ieder geval heel veel beterschap Ach gut !

(Op zich was het best grappig toen ik mn hand verbrandde, ik heb namelijk aan mijn linkerhand maar 4 vingers en een paar mensen op mijn werk wisten dat toen nog niet.
Dus ze zagen die hand en dachten dat mijn vinger nog ergens in de soep aan het drijven was.
Ze snapten niet dat ik zo koel bleef. Dus toen maar even uitgelegd dat dat al best lang zo is Vork )

Edit: ik heb natuurlijk maar 4 vingers aan mijn linkerhand inplaats van 9 Koe

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:22

ik heb ooit een waterkoker over mijn been gehad
100 graden
doet ook pijn vooral als je pas 5 jaar oud bent in op vakantie in tjechie bent en die taal niet spreekt
wij zouden die dag naar praag gaan wij toch maar in de auto en ik begon ik eens keihard te krijsen en te huilen zijn we omgedraait en ik moest gaan slapen met een zetpil in mijn kont Tong uitsteken
was niet zo,n pretje
ik heb helemaal niks overgehouden

off topic :: Clown

ik heb altijd pech op vakantie
ik was deze vakantie van de trampoline gevallen en heb nu een vocht bult op mijn kont en doet nogal pijn met paardrijden nu is het veelste heet om te rijden dus nu heb ik er niet zo,n problemen mee

maar Silence ik snap dat je pijn heb

( heeft medelijden !! )

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:10

Silence schreef:
Dank jullie wel.
Het verband is er nu af, maar de eerste graads wonden zien er toch wel erger uit dan verwacht. Morgen ga ik voor de zekerheid nog even langs de dokter.

Ik twijfel of ik vrijdag weer ga werken. Voor het geval er alweer vet op komt, want met friet en snacks in het vet doen, spettert het elke dag wel een paar keer.
Maar om nou vrij te nemen totdat het genezen is vind ik ook weer zo wat.

Kun je je dan niet gewoon ziekmelden? Vrij nemen voor zoiets is idd hartstikke zonde en moet je ook gewoon niet doen, daar hebben ze de ziektewet voor uitgevonden....

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:12

wat ontzettend vervelend zeg!

veel sterkte

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:14

Jeetje, wat 'rottig'! Nou heel veel sterkte, en maar hopen dat het er mooi uit gaat zien.

NiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:31

Heel veel sterkte ermee, ik werk ook in een snackbar en heb sinds dien echt lelijke handen gekregen van alle keren dat er frituurvet e.d. is op gekomen!