moet vrijdag oren uitspuiten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

moet vrijdag oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:45

haay

ik moet vrijdag mijn oren laten uitspuiten omdat ik er echt niet meer tegen kan. ik heb zins 3 dagen last van mijn oren en ik hoor bijna niets.
en ik word er echt niet goed van. nu moet ik vanaf vandaag 2 x daags druppelen met slaolie en nu gaan ze vrijdag uitspuiten.
weet iemand hoe dit gaat ( niet dat ik echt heel angstig ben maar ben toch wel zenuwachtig Bloos )

groetjes [naam]

Melvern

Re: moet vrijdag oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:55

helemaal niemand die weet hoe dit gaat ???????

Superbabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:58

Mijn tante doet dat (heb het zelf nog niet hoor) en dan doen ze wat water in je oor als ik het me goed herrineer en dan houden ze er een bakje onder en dan spoelt het vanzelf door. Zoiets zei ze me ooit. Kan zijn dat ik wat vergeten ben maar succes!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:02

Ik heb dat een jaar geleden ook nog moeten laten doen. Ik zag er best wel tegenop en was bang dat het veel pijn deed. Maar dat was helemaal niet het geval!! Je moet gewoon vragen of ze zachtjes kunnen doen, dan is het zelfs wel lekker. Het kietelt dan een soort in je oor. Het is wel goed om te laten doen, want door die slaolie zooi verstopt je oor echt. Je zal zien hoeveel prut eruit komt!!
Succes!

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:10

Hoi toevallig heeft mijn moeder het laatst laten doen! Je moet je oor druppelen want dan gaat de 'prop' die in je oor zit los zitten. Ze spuiten een soort water ( of het is water) in je oren en je gaat scheef boven het bakje hangen. De prop glijd der uit door de olie en water! En nee het doet geen pijn het is eerder een opluchting! Succes! Ach gut Haha!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:16

Ik heb het laten doen toen ik nog een kleuter was Haha! ik zag er ook tegenop, maar het deed helemaal niet zeer!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:17

ik doe het zelf met een plantenspuit, werkt net zo goed Tong uitsteken
en doet idd geen pijn, maar kieteld een beetje

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:19

Geen slaolie in je oor doen, is echt heel slecht voor je oor!!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:21

MoonChloe schreef:

heel veel dokters geven dit advies, en ik neem niet aan dat jij het beter weet als tientallen dokters, of wel? Knipoog

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:21

trouwens je kan beter otalgan erin doen! ( weet niet of ik het goed schrijf) Kan je gewoon bij een drogist halen. Het is voor oorpijn, niet de gene nemen voor oorsmeer verwijderen!!! ( werk zelf bij de trekpleister, vandaar dat ik het weet) Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:23

dessie schreef:
MoonChloe schreef:

heel veel dokters geven dit advies, en ik neem niet aan dat jij het beter weet als tientallen dokters, of wel? Knipoog

Grappig want mijn tante deed dat ook en toen heeft haar huisarts dat ten zeerste afgeraden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:23

Ze doen soort ijzer dingetje stukje je oor in(vergelijkbaar met wattenstaafje) en dan hoor je vaag geluid(sorry kan het niet omschrijven) Pijn doet het totaal niet, zolang met maar niet héel erg onstoken is. de laatste keer bij mij was echt niet normaal de pijn, maar als het oor gewoon kan aanraken doet het ook geen pijn Lachen succes en niet bang wezen hoor!! Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:24

heb ik ook al advies gekregen. Zo slecht is dat echt niet hoor.

Hoe het gaat, ze doen een spuit in je oor. je moet een bakje vasthouden en dan spuiten ze in je oor en dat hoort heel gek aan, en als ze leeg zijn is het echt een heel gek gehoor. Je hoort alles heel duidelijk, hard en overdreven. Ik moest eigenlijk best lachen toen ik een glas fris in schonk. Zo gek vond ik dat klinken, maar bij mij was het erg nodig.

het is echt niet eng hoor en daarna roep of denk je: goh dat had ik veeeeeeel eerder moeten doen Haha!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:24

Ik had ook last van mn oren en heb een busje met spray ( speciaal voor zelf oren uitspuiten ) gekocht ij de Etos, en het helpt goed !:)

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:25

Ik heb het ook ooit eens laten doen, achteraf was het niet nodig.
Het doet niet echt zeer, maar bij mij schoot het water achter mn ogen Haha! heel raar, het was niet echt lekker, maar zeer deed het ook niet. Als het echt nodig is heb je dit niet hoor !

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 22:41

bedankt voor de reacties Haha!
ben een stuk rustiger nu ik weet hoe het gaat.
ik heb van mijn dokter te horen gekregen dat ik door zelf met water te gaan kleiren het erger kon maken. en ik moet gewoon met sla pf zonnebloem olie druppelen. om die boel wat losser te maken.
bedankt allemaal Knipoog

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:09

Ik heb ook 2 keer mijn oren laten uitspuiten. Al een tijd geleden dus echt veel weet ik er niet meer van. Maar ik weet nog wel dat het niet zo erg was. Geen pijn oid.. Bij mij kwam er gewoon een "prop" uit toen. En daarna ben je er echt vanaf Lachen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 08:54

Zo erg is het inderdaad niet, en je zal vreselijk opgelucht zijn als je opeens weer kan horen! Ik heb het een paar jaar geleden ook laten doen nadat ik een week niets kon horen aan 1 kant. Ook ik moest druppelen met slaolie.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:42

Ik heb vroeger mijn oren regelmatig uit moeten laten spuiten, want dan hoorde ik niets meer, dan zat er weer een steentje in enz.
Mijn dokter gebruikte een grote metalen/ roest vrij stalen spuit en met warm water werdt dat in mijn oor gespoten. Het bakje onder je oor, vangt dat natuurlijk weer op.
Het kietelde altijd en voelde grappig aan. Nadat het zooitje uit je oren is gegaan, hoor je veel en veel beter.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:59

Ik heb het ook al 2 keer laten doen, echt een opluchting was dat! Van te voren moest ik ook druppelen met sla olie omdat anders de 'prop' niet loskomt zeg maar. Er wordt gewoon met grote kracht water in je oor gespoten en daardoor wordt het oorsmeer wat je oor afsluit naar buiten gedrukt. Toen ik op stond (toen het klaar was) was ik wel een beetje duizelig, omdat het water met een behoorlijke kracht tegen je evenwichtsorgaan aanspuit, maar na een paar minuten was dat ook wel weer over. En toen ik buiten kwam dacht ik dat ik gek werd, haha alles leek een ontzettend lawaai te maken Knipoog
Succes vrijdag!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 11:37

echt ene opluchting mijn oren zijn uitgespoten.
vond het eigenlijk best wel een fijn gevoel. viel heel erg mee
bedankt voor alle reacties
groetjes

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:41

Heb het ook een keer laten doen en sindsdien zijn mijn oren héél gevoelig. Heb echt pijn als ik er met zo'n oorstokje in kom sindsdien! Ik was toen het net gebeurd was idd ook wat duizelig en ik heb zeker 3 tot 5 dagen lang lopen schreeuwen tegen iedereen dat ze niet zo moesten roepen, de tv eens wat minder moesten zetten, de wc zo'n lawaai maakte dat ik er hoofdpijn van kreeg.. Kan je nagaan hoe erg het was Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:54

Ooit heb ik het moeten laten doen als kleuter.
Vond het wel grappig voelen geloof ik Haha!

Hoor je nu gewoon weer alles?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:37

Ik heb het 1x moeten laten doen en laat het nooit weer doen. Toen het uitgespoten was had ik opeens een gaatje in m'n trommelvlies, waardoor ik nu een veel slechter gehoor heb. Ben er nu wel aan geopereerd, maar nu is er weer wat fout doordat dat gaatje daar heeft gezeten. Maar het is dus niet zeker dat het daardoor kwam. Tong uitsteken

Ze hebben zo'n grootspuit met water erin en dat spuiten ze gewoon in je oor, dan loopt het vanzelf eruit en houden ze er een bakje onder. Lachen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 18:58

kheb er nog wel last van, er lijkt nog water in te zitten ofzo
als ik loop hoor ik het heel vaag Tong uitsteken maar als ik heel voorzichtig loop hoor ik wel gewoon heel vreemd