Ben besmet met MKZ!! :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Ben besmet met MKZ!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:15

Ik had dus al een paar weken last dat ik moest hoesten en was best erg verkouden, Nu kreeg ik afgelopen weekend last van mijn tong Boos! dus ik dacht dit gaat vanzelf wel weer over en dit werd alleen maar erger maak ik maandag bij de dokter voor dinsdag een afspraak. Kijk ik maandag avond in mijn mond heb ik allemaal witte stippen bij mijn lelletje zitten ga ik naar mijn tantes huis zeggen die dat ik misschien agina heb dus ik dacht nou dat word dus weer een penceline kur, heb er maar niet te veel van geloofd want je weet het nooit zeker. Dus ik vanmorgen naar de dokter blijkt dat ik ben besmet met het MKZ virus Verdrietig Ik weet opzich niet echt wat het inhoud maar het blijkt dus dat je hier niet veel aan kunt doen heb poeder gekregen om dit te mengen met water en dit moet ik dus opdrinken (echt heel vies) maar nu worden dus die witte stipjes alleen maar erger in mijn mond heb gelukkig geen last meer van slikken alleen voel ik die stipjes wel (best irritand). Maar zijn er nog meer mensen die hier mee besmet zijn en zijn er ook mensen die misschien er iets op weten om die witte stipjes uit mijn mond te krijgen? Ik ga namelijk zondag op vakantie en zou heel blij zijn dat dit dan weg zou zijn. Sorry voor het lange verhaal maar moest het gewoon even kwijt!! Lachen

Sizzy

Re: Ben besmet met MKZ!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:17

-> MW

jodoka

Hm raar,wist wel mkz bij dieren maar mensen nooit gehoort..
wel gehoort dat je het kon krijgen maar igg succes

Emori

Mijn oma heeft het ook gehad, dat is gewoon weer over gegaan, ik weet niet precies hoe dat ging, want dat was voordat ik op deze aardbolrondliep Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:18

zeker weten MKZ??
niet aften ofzo?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:21

De dokter zei dat het de MKZ virus is en denk wel dat hij wel weet waar hij over praat. En er waren best veel mensen die dit hadden

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:25

ladyenpippi schreef:
De dokter zei dat het de MKZ virus is en denk wel dat hij wel weet waar hij over praat. En er waren best veel mensen die dit hadden

Zolang er geen kweek is genomen welke door een virloloog onderzocht is kan de dokter het niet zeker weten.
Maar het komt inderdaad bij mensen voor. Op google is er wel e.e.a. over te vinden. Beterschap.

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:30

heb ik lang gelenden en keer gehad ik vond het egt vreselijk ik kreeg ook van dat poeder maar ik vond het zo vies dat het soms niet nam (heel stom van mij)want toen had ik het nog een week langer dan de dokter had voorspeld.....maar ben er nu van af ! heeft bij mij 2 weken geduurt maar bij de meesten in 1 week

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:48

De dokter zei tegen mij dat de poeder er niet voor zorgt dat het weg gaat dit is alleen voor om de pijn te verzachten dus daar gaat het niet van weg. dat spul heet ibuprofen 600 mg ofzoiets alleen dan iets anders Tong uitsteken

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:56

hmm nooit van gehoord. Maar veel beterschap in ieder geval!! En veel plezier op vakantie Knipoog

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:18

brufen 600 mg neem ik aan dan?!
dat spul heb ik gehad van mijn kaakchirurg... is inderdaad erg smerig maar als je het snel opdrinkt valt het nog mee en vooral met veel water mengen dan maar wat meer water drinken maar dan is de smaak wel wat minder sterk Haha!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:08

Veel beterschap!
Heb al eens vaker van gehoord, MKZ bij mensen.
Volgens mij was het nog een tijdje geleden op tv, een klein meisje had het, zij moest overigens wel in quarantaine.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:09

MKZ kan wel degelijk. Maar ik vind het wel beetje vreemd dat je dokter dat zeker weet. En hoe kom je daaraan? Tot zover ik weet is het nog niet zo gemuteerd dat het besmettelijk is onder mensen.
Wel kan de dier het overdragen aan mens, dus dat betekent dat de dier MKZ heeft en dat is een ramp!?

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:37

veel beterschap!

is de menselijke MKZ weer over te brengen op dieren?.. Thuis hebben we een melkveebedrijf in 2001 moesten we verplicht thuis blijven van de basisschool. we mochten met niemand in contact komen, echt een stress tijd. sorry dit word een beetje offtopic Tong uitsteken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:38

Ik weet het niet precies maar je kan wel de virus op je lichaam o.i.id dragen en dat overdragen aan een ander die het weer kan overdragen aan de dier.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:42

Die witte 'stipjes' zitten die op je amandelen?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 00:39

Ik dacht dus zelf dat het agina was omdat het daar dus ook op lijkt! De dokter had dit al heel vaak gezien vooral de laatste tijd en die zei dus dat het de MKZ virus was. Maar ja ik dacht eerst dat hij mij de gek aan stak! Tong uitsteken Maar hij zei ook nog van heeft je vriendje het ook? Nou heb geen vriendje maar heb vorige week wel met een jongen gezoend maar ga hem niet opbellen om hem dat te vragen Tong uitsteken maar ik weet trouwens niet of diet een andere MKZ is dan die van de dieren! Op internet staat wel dat het allemaal nog niet zo heel erg is maar kon niet zo heel veel vinden want het meeste ging over de dieren.
De stipjes zitten niet op mijn amandelen wel op dat lelletje ( weet niet hoe dat ding heet Tong uitsteken ) en het zit nu ook op mijn geheemelte en rond om het lelletje heb vanmiddag weer met dat spul gedaan heet trouwens wel brufen 600 mg en nu zo nog weer een glas vol Verdrietig en nu dan maar proberen met heel veel water Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 01:07

Kan een mens dat dan ook krijgen?

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:47

Jolanda_ schreef:
brufen 600 mg neem ik aan dan?!
dat spul heb ik gehad van mijn kaakchirurg... is inderdaad erg smerig maar als je het snel opdrinkt valt het nog mee en vooral met veel water mengen dan maar wat meer water drinken maar dan is de smaak wel wat minder sterk Haha!

Ik kreeg het ook na het trekken van mijn verstandskies. Ik vond het juist lekker. Leek een beetje op sinas Knipoog

Beterschap!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 14:59

Vind je dat spul echt lekker!? vind het echt heel vies maar heb gisteravond het verdeeld over 3 glasen water zo valt het nog te drinken maar lekker is wat anders. En het heeft wel geholpen het doet nu een stuk minder pijn Lachen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:11

Mkz is mond en klauw zeer (ey dat wist ik zomaar ff Tong uitsteken) Heb het laatst op tv gezien bij een klein meisjes maar heb je dan ook vlekjes op je handen en voeten (kan ook op de zool zitten)en heb je blaasjes in je mond die pijnlijk zijn?

het is ook heel besmettelijk ook bij mensen Tong uitsteken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:14

Het is niet van mens op mens overdraagbaar.
Op google is er genoeg over te vinden.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:16

Op de tv zeiden dat het net zo besmettelijk is van mens tot mens als op dier tot dier

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:18

Omdat het (nog) niet is gemuteerd tot een besmettelijk virus voor mensen.
Het is wel besmettelijk van dier op dier. (vee)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:20

Ik heb zoiets een paar jaar terug ook gehad.
Het is niet hetzelfde als MKZ bij dieren hoor.

Het heeft bij mensen ook officieel een andere naam, maar door de vlekjes in je mond en op je voeten noemen ze het in de volksmond zo.
Het is gewoon een soort virusje...

Ik heb er toen ooit ook wel eens een topic over geopend op bokt volgens mij...