Wie heeft er ook "griep" ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

Wie heeft er ook "griep" ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 14:10

Normaal ben ik nooit ziek in de zomer, maar zit nu thuis met een ontzettende verkoudheid, en alle griepsymptomen...(verhoging, oren dicht, duizelig, dikke keel, slijm en snot...)
Voel me echt ellendig, ik weet niet hoe ik er aan kom, weet iemand of er een virus heerst ofzo iets?
Laatst bijgewerkt door Marye78 op 18-07-06 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

__Esther__

Re: Wie heeft er ook "zomergriep" ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:16

Ikke Boos!
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 18-07-06 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 14:21

switchx schreef:
Ikke Boos!

Ach gut

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:23

Geen griep maar iedereen in het huis is verkouden (geweest).
Nu ben ik verkouden Scheve mond

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:23

Nou ja kom er net een beetje van af het begon vrijdag met keelpijn nou strepsils en honingdrop gehaald. in de avond kreeg ik hoge koort 40graden. de dagen er na kreeg ik meer last van mijn keel en rug/nek/hoofd. Koorts zakte maar enkele graden was elke keer 39 nog wat en alle spieren in mijn lijf deden pijn. Ik heb heel veel water gedronken en zat onder de paracetamol en heb veel geslapen het gaat nu al stukken beter Haha!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:03

Ben afgelopen week op vakantie geweest en ik werd natuurlijk ziek. Nors opkijken Koorts, buikpuin niet leuk allemaal..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:06

Hier nog iemand met de "zomergriep". Toch echt vervelend met dit weer, word je benauwd van...Nagelbijten / Gniffelen

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 15:14

Dingetje:

Ja ik zei net al tegen mijn vriend, als ik 65+ was geweest hadden ze me denk ik kunnen opvegen Nagelbijten / Gniffelen Is een dubbele aanslag voor je lichaam dit, die hitte, en dan ook nog de griep.

Maar ik kan dus ook mijn temperatuur niet opnemen, want door dat het zo warm is is je lichaamstemperatuur volgens mij ook al warmer en is het dus niet betrouwbaar meten volgens mij?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:26

Volgens mij kun je wel gewoon meten hoor.
Ik heb gelukkig geen koorts meer en de longontsteking die ik had is gelukkig ook verholpen met een kuurtje maar ik blijf flink verkouden. Ik lijk er gewoon niet door te komen. Iemand tips voor sneller herstel?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:28

Het is wel te meten hoor, en anders kan ik het ook aan mijn ogen zien hoe hoog de koorts is Haha!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 15:30

Hoe meten jullie de koorts? Onder je oksel, onder je tong? of in je kont Bloos Haha!
Ik doe het altijd onder mijn oksel maar met dit weer lijkt dat me dus onbetrouwbaar Vork

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:33

Ik gebruik zo'n oorthermometer...is wel handig...
Edit: Op het ziekenhuis e.d. doen ze 'm altijd in de kont toch????.....Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:38

dingetje schreef:
Ik gebruik zo'n oorthermometer...is wel handig...
Edit: Op het ziekenhuis e.d. doen ze 'm altijd in de kont toch????.....Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Nee joh, ze gaan ook met de tijd mee. Ze werken nu ook met oorthermometer (en dat doe je dus in je oor Vork )

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:42

O....Bloos Bloos
Zoals je merkt ben ik er lang niet meer geweest, gelukkig. Haha!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:48

ik gebruik een oorthermometer is ook veel sneller

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 15:48

Schaam me dood hahaha, ik ben dus echt van de oude stempel, wij hebben hier nog zo'n ouderwetse gewone thermometer Nagelbijten / Gniffelen Toch maar eens zo'n oorthermometer halen.... Bloos Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:37

Verkouen ben ik al een paar maanden dus dat zla niet komen door de warmte.
Wel voel ik me op het moment heel benauwd en draaierig.. ik vind het eng, dus ik probeer maar niet teveel te bewegen.. Heb zo af en toe het gevoel alsof ik tegen de vlakte ga.

Normaal heb ik tijdens de overgangen van slecht/koud weer naar warm weer wel koorts en ben ik ziekjes Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:38

Marye78 schreef:
Schaam me dood hahaha, ik ben dus echt van de oude stempel, wij hebben hier nog zo'n ouderwetse gewone thermometer Nagelbijten / Gniffelen Toch maar eens zo'n oorthermometer halen.... Bloos Haha!

Wij dus ook??
(wij hebben geen eens magnetron. Tot vandaag dan Haha! )

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:42

ja zomergriep geweldig.... zit er nu een beetje tegenaan, heb alle symptomen alleen gelukkig nog geen koorts. en dat net nu ik heel druk ben...

Marye78

Re: Wie heeft er ook "griep" ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 16:47

Zie net bij google dat zomergriep buikgriep betekend dus heb de topicnaam even aangepast naar gewoon 'griep' Haha! Ik heb nl geen last van buikgriep, maar echt verkoudheidsgriep, met opgezwollen klieren en benauwdheid.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:02

Ikke ben denkik ook ziek aan het worden Boos!
kan ook door m'n allergie en hooikoorts komen dat het nog erger word! maar voor het moment (sinds gisteren) heb ik een loopneus die ik om de 3sec. moet snuiten ,dus heel m'n neus staat rood Clown Boos!
Gisteren was ik ook al niet goed en ik voelde me ook draaierig (hoe schrijf je dat Vork ) maar toen dacht ik dat het door de warmte was , want ik heb dat wel vaak als ik te rap recht sta dat ik gwn zwart voor me ogen zie en dat ik echt draai Tong uitsteken maar heb het vandaag ook...kheb het ook soms supersuper warm en dan beetje later heb ik het gewoon warm... én ik ben ook wel moe Slapen komt wss ook wel door het warme weer... én nou wil ik niet ziek worden tis gvd vakantie! Boos!

pff m'n moeder heeft juist gekeken of we nog iets hebbe dat ik kan innemen zodat ik me wat beter voel maar we hebben nix meer liggen ... pff weet iemand wat ik kan nemen zodat het vlug voorbij gaat?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 17:31

Alison schreef:
Ikke ben denkik ook ziek aan het worden Boos!
kan ook door m'n allergie en hooikoorts komen dat het nog erger word! maar voor het moment (sinds gisteren) heb ik een loopneus die ik om de 3sec. moet snuiten ,dus heel m'n neus staat rood Clown Boos!
Gisteren was ik ook al niet goed en ik voelde me ook draaierig (hoe schrijf je dat Vork ) maar toen dacht ik dat het door de warmte was , want ik heb dat wel vaak als ik te rap recht sta dat ik gwn zwart voor me ogen zie en dat ik echt draai Tong uitsteken maar heb het vandaag ook...kheb het ook soms supersuper warm en dan beetje later heb ik het gewoon warm... én ik ben ook wel moe Slapen komt wss ook wel door het warme weer... én nou wil ik niet ziek worden tis gvd vakantie! Boos!

pff m'n moeder heeft juist gekeken of we nog iets hebbe dat ik kan innemen zodat ik me wat beter voel maar we hebben nix meer liggen ... pff weet iemand wat ik kan nemen zodat het vlug voorbij gaat?

ik heb ook allergie en hooikoorst en idd daar wordt het volgens mij ook erger van. zitten nu volgens mij ook nog allemaal pollen in de lucht...

tot gisteren had ik ook dat het als water uit mijn neus liep Vingers aflikken maar vanaf vandaag wordt het echt van dat taaie slijm. (sorry voor de onsmakelijkheid) Vork dus er staat je nog wat te wachten...

Ik weet geen middeltjes waardoor het sneller voorbij gaat, ik gebruik citrosan, en van die keelsnoepjes. En veel douchen en uit de zon blijven.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:56

Ik neem voor m'n allergie elke avond Xyzall wat wel helpt alleen heb ik de indruk dat het de laatste tijd ook niet meer helpt Boos!
en gebruik ook neusspray maar dat is nu niet echt nodig want het water loopt er gewoon uit écht irritant!

Meestal word ik ziek als ik té véél last van m'n allergie heb, omdat ik dan minder weerstand heb dus volgens mij is het nu weer hetzelfde liedje Slapen