Iemand die weet wat dit is?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Iemand die weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 13:58

Ik heb al een tijdje af en toe een beetje ademhalingsproblemen gehad, maar dat was echt zelden, maar de laatste paar weken heb ik het bijna elke dag.
Dan ga ik heel snel ademhalen omdat ik het gevoel heb dat ik stik, vervolgens raak ik in paniek en word het allemaal alleen maar erger, krijg zowat helemaal geen lucht meer binnen. En maar naar adem snakken, en tegelijk het gevoel alsof er iemand op mijn borstkas staat te springen. Scheve mond Dit heb ik toch wel een paar keer per dag.
Iemand enig idee wat dit is? Toen ik het nog af en toe had baarde het me nog niet zoveel zorgen, maar nu vind ik het toch wel eng worden.
Hmm, het is niet zo'n heel duidelijk verhaal geworden, maar ik wist niet zo goed hoe ik het op moest schrijven. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 16-07-06 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MissKaylee

Re: Iemand die weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:00

volgens mij kan het astma wezen.. Knipoog ik zal der maar mee naar de dokter gaan als ik jou was.. Knipoog

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:01

Klinkt een beetje als hyperventilatie.

Maar het kan ook een reactie zijn op stress. Ik wordt dan ook kortademig heb dan het gevoel alsof ik niet diep in kan ademen! Anders even langs de huisarts die kan je doorverwijzen wanneer het hyperventilatie is want daar kun je geloof ik therapie voor volgen met ademhalingstechnieken.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:02

kuss_mij schreef:
volgens mij kan het astma wezen.. Knipoog ik zal der maar mee naar de dokter gaan als ik jou was.. Knipoog

Maar ik vraag me af of ik het dan al niet veel eerder in deze mate had moeten merken?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:03

idd klinkt als hyperventilatie, zoek maar eens op internet, er zijn heel veel ademhalingsoefeningen die hierbij kunnen helpen.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:03

kuss_mij schreef:

Hmmm astma? Heb je ook een piepend geluid met ademhalen???

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:03

Mariek1983 schreef:
Hmmm astma? Heb je ook een piepend geluid met ademhalen???

Op het moment zelf wel, maar lang niet altijd. En op een moment dat ik er geen last van heb heb ik zeker geen piepend geluid met ademhalen.
Eerder een soort ruis, alsof de lucht er niet langs kan.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 16-07-06 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:04

Even langs de huisarts gaan morgen, dat kan nooit kwaad, en heb je zekerheid.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:05

Ik wil er wel mee langs de huisarts gaan, maar de komende dagen gaat dat in ieder geval niet, want ik ben niet in de buurt van mijn huis zegmaar.
En ik heb het niet zo op de huisarts, maarja als het moet dan moet het he. Lachen

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:07

Ilzjuh schreef:
kuss_mij schreef:

Maar ik vraag me af of ik het dan al niet veel eerder in deze mate had moeten merken?

Ja dan had je er al wel bekend mee moeten zijn. OF in de zin van dat het meerdere malen voorkomt in de familie, of doordat je al eerder benauwdheidsaanvallen hebt gekregen.

Maar ja het moet aan de andere kant ooit ergens beginnen he!

Maar het klinkt echt niet als astma! Ik heb nml. zelf astma en als je dan een benauwdheidsaanval krijgt dan hoor je echt haperingen in de ademhaling. Zit een ruis in!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:07

hyperventilatie! probeer eens om tijdens zo,n aanval in een plastic zakje te ademen.......je zult merken dat je je dan beter voelt. door verkeerd te ademen krijg je teveel of te weinig zuurstof in je bloed, vandaar dat verstikkende gevoel. en juist omdat je in paniek raakt ga je helemaal verkeerd ademen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:12

Mariek1983 schreef:
Ja dan had je er al wel bekend mee moeten zijn. OF in de zin van dat het meerdere malen voorkomt in de familie, of doordat je al eerder benauwdheidsaanvallen hebt gekregen.

In mijn familie komt astma niet voor (Geloof ik). Benauwdheidsaanvallen heb al een tijdje, maar niet zo vaak en niet in deze mate.
Ik weet niet veel van astma af, maar ik denk niet dat dat het is op de een of andere manier.

Hyperventilatie zou wel kunnen denk ik, maar daar weet ik ook niet zoveel vanaf? Hoe komt dat? En gaat het over?

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:14

Maar als het astma is dan heb je echt medicijnen nodig om van dat drukkende gevoel af te komen! Want dan zijn je luchtwegen geirriteerd door een bepaalde stof, of doordat je te veel vraagt van je lichaam qua inspanning. Wanneer het na een tijd vanzelf ophoud dan klinkt het echt als hyperventilatie!
Laatst bijgewerkt door Mariek1983 op 16-07-06 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:15

Mariek1983 schreef:
Wanneer het na een tijd vanzelf ophoud dan is het idd geen astma!

Dan zal dat het wel niet zijn. Lachen

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:23

hyperventilatie komt vanzelf......gewoon een foute manier van ademen zeg maar. bijv na inspanning, je ademt dan sneller en oppervlakkiger dan normaal.
de lucht komt als het ware niet verder dan je borstkas.
een goede oefening is, op je rug gaan liggen en proberen te ontspannen. dit doe je door (te beginnen bij je voeten en onderbenen) spieren aante spannen en weer los te laten........probeer dit heel bewust te doen. zo werk je je hele lijf af naar boven. leg je handen losjes op je buik en probeer rustig en regelmatig te ademen in door je neus, uit door je mond. als je het goed doet, dan voel je dat je ademt tot in je buik.
als je een aanval krijgt in bijv een winkel dan bied het plastic zakje uitkomst....
je kunt nu eenmaal moeilijk midden in een supermarkt op je rug gaan liggen Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:45

woofie schreef:
je kunt nu eenmaal moeilijk midden in een supermarkt op je rug gaan liggen Haha!

Alles kan. Clown Maar ik zou het niet zo snel doen. *LOL*
Bedankt voor de tips. Lachen

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:55

Je hebt mss last van hooikoorts of derg. allesinds ga er mee naar de dokter en liefst zo snel mogelijk! Mijn broer heeft ongeveer 2.5 jaar geleden een astma-aanval gehad en hij moest direct naar de spoed!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 15:01

Zo snel mogelijk is niet zo snel, waarschijnlijk pas na mijn vakantie, en dat is over 3 weken ofzo. Dus ik wilde alvast kijken of mensen op Bokt wisten wat het zou kunnen zijn.
Ik ga als het aanhoud er zeker mee naar de dokter. Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:48

Ik had/heb ook zoiets, dat ik soms denk dat ik helemaal geen lucht heb en dan alles doe om adem binnen te krijgen. Daar word je echt moe van.
Wat bij mij werkt, is proberen te gapen want daardoor krijg je de lucht dan ook echt overal in de longen.

Ik heb dit als ik weer eens stress/problemem heb. Ik heb het 2 jaar niet gehad door een homeopaat. Maar nu begint het helaas weer.