Schele ogen recht laten zetten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caroowtje

Berichten: 1268
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Weesp

Re: Schele ogen recht laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:05

Ik heb het ook gehad! Er word een spiertje van je oog naar je ooghoek wat strakker gezet ! er word zeg maar een knoopje in gelegt! Moest de eerste paar dagen buiten met een zonnebril lopen , en 's avonds deden me ogen erg veel pijn!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Schele ogen recht laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:21

Ik heb het als heel klein meisje 3x gehad, dus het spiertje korter maken zegmaar. Al herinner ik me er nog weinig vanaf. Maar het heeft wel geholpen alleen als ik echt heel erg moe ben wil m'n oog nog wel eens wat raar gaan staan. Nu wou de dokter dat ik het weer zou doen maar er bestond een kans dat het zo zou blijven of weer erger zou worden. Nou laat dan maar lekker zitten zo ik heb er geen last van Clown

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: Schele ogen recht laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:45

heb het ook laten doen, is nu stukken beter, alleen als ik moe ben valt mij ene (linker) oog nog wat naar binnen.. ben touwens aan beide ogen geoppereerd.. heb 3 dagen mijn ogen niet kunne open, was best saai..

je weet toch wel dat er risico aan zit? 50% kans als het niet goed gaat dat je blind kan worden?

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Schele ogen recht laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:45

huh,aan een strabismus operatie??

nee joh...echt niet....

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: Schele ogen recht laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:53

dan moet ik een andere hebben gehad...

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Schele ogen recht laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:58

het enigste waar je evt blind van kan worden zijn operaties waarbij ze IN het oog werken,bepaalde complicaties kunnen blindheid ten gevolge hebben.maar dat is nogal uitgebreid verhaal.

een scheelziensoperatie(strabismus operatie),zitten ze buiten het oog,dan zou het allen kunnen zijn dat er een heel scherp instrument van buitenaf door het oog geperforeerd wordt,maar ze gebruiken geen scherpe instrumenten bij een strabismus operatie,en de sclera(oogbol) is vrij stug om doorheen te prikken,dus zo goed als uitgesloten dat je een kans hebt om blind te worden bij een scheelziens operatie...

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Schele ogen recht laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:00

Ik heb op mijn ongeveer 5de jaar ook mijn ogen recht laten zetten. Ik mocht de zelfde dag al naar huis. Die avond en nacht echt mijn ogen niet open gehad, deed te zeer. Volgende ochtend terug naar het ziekenhuis voor controle, daar moest ik ze wel openen en heeft de oogarts ze bekeken. Was wel pijnlijk en ogen waren rood. Maar dat is niet meer dan normaal denk ik!
Verder is het allemaal goed genezen hoor. Ik zou het zo weer doen!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Schele ogen recht laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:18

Elsemieke schreef:
Nope, alleen mijn rechter oog.
En opzich zie je het niet eens altijd, maar omdat je het weet valt het gewoon op. Het maakt ook uit of ik heel moe ben of niet. Maar weet je ook hoe lang het 'genezen' duurt dan off?

Mijn zusje heeft het al 2x laten doen!
En de genezing gebeurt eigelijk gelijkertijd al!
Je hebt ongeveer 1 a 2 weken last van rode ogen,en evt. wat dik.
Het kan zijn dat je de eerste dagen nog wat wazig kijkt en prikkende ogen hebt.
En als het goed is valt het allemaal wel mee! Meer vragen mag je altijd pb-en!