Bach Rescue Spray, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

Bach Rescue Spray, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 16:56

iemand ervaring met Bach Rescue Spray?

Blon_D

Re: Bach Rescue Spray, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:57

jeps

Ik gebruikt zowel voor mijzelf als paard etc werkt goed

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:24

Met de spray heb ik geen ervaring, maar wel met de creme en met de pilletjes. De creme werkt echt fantastisch op wondjes, maar ook als je geschrokken bent of bijvoorbeeld een examen hebt. Ik smeer het dan op mijn polsen en op mijn slapen. Let wel op, want het heeft een witte gloed en dat ziet er een beetje raar uit. Dus als je ergens naartoe moet kan je het ook in je nek doen, lekker verstopt onder je haar! Die pilletjes hebben precies dezelfde werking. Het nadeel daarvan vind ik dat ze erg taai zijn en niet echt lekker zijn. De spray zal net als die pilletjes smaken, denk ik, het voordeel van die spray is dat het direct wordt opgenomen door je lichaam. Ik vind de rescue spullen van Bach echt fantastisch, ik heb altijd een tube bij me!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:29

ik heb de spray standaard bij me Knipoog

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:31

Ik vind de spray ook erg fijn, heb hem ook gebruikt tijdens mijn zwangerschap toen mijn hormonen een eigen leven begonnen te lijden en was er erg blij mee!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 11:35

Okeej ben erg benieuwd. ik ga morgen op trektocht en mijn fjord kan nogal eens wilde acties hebben buiten, lees rodeo-rondjes enzo haha. Daarvoor ben ik echt heel erg zenuwachtig. ik hoop dat het gaat helpen om een beetje rustig te blijven... ik ga ook valeriaantabletjes slikken. dat schijnt ook te helpen.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:41

Wat is dit precies? Iets tegen zenuwen ofzo? heb er nog nooit van gehoord namelijk..

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:29

Bij mij helpt het niet veel, bij mijn paarden met oud op nieuw wel Haha!

Sas, het is idd tegen zenuwen/stress. Een homeopatisch middel.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:12

Ik heb dat spul ook gebruikt voor ik moest afrijden. Maar ik had veel te veel genomen, dus was zo stoned als een garnaal, voor mn gevoel waren echt al mn spieren ontspannen en hing me gezicht helemaal slap Knipoog
(was overigens wel geslaagd Haha! )
maar het is wel goed spul dus, want voelde niks meer! (niet gek na 15 druppels terwijl ze er 4 voor schrijven) dat hoorde ik achteraf dus, dat het best sterk spul is omdat het ook bij paarden enzo wordt gebruikt.
Maar het helpt wel iig!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 22:54

Uhm Jamy, ik weet niet wat jij op hebt, maar Rescue zorgt er echt niet voor dat je stoned wordt.
Ik reageer zelf vrij heftig op kalmerende of juist stimulerende stoffen, maar ik overschrijdt regelmatig de voorgschreven dosis en heb me nog nooit stoned of zelfs maar suf gevoeld.

Voor degenen die de Rescue vaak moeten gebruiken om te functioneren, is het misschien raadzaam zich verder te verdiepen in de Bach Remedie.
Voor elk probleem is een bloesem die echt het probleem kan aanpakken. De Rescue druppels of spray is echte symptoom bestrijding.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 00:25

Jamy schreef:
Ik heb dat spul ook gebruikt voor ik moest afrijden. Maar ik had veel te veel genomen, dus was zo stoned als een garnaal, voor mn gevoel waren echt al mn spieren ontspannen en hing me gezicht helemaal slap Knipoog
(was overigens wel geslaagd Haha! )
maar het is wel goed spul dus, want voelde niks meer! (niet gek na 15 druppels terwijl ze er 4 voor schrijven) dat hoorde ik achteraf dus, dat het best sterk spul is omdat het ook bij paarden enzo wordt gebruikt.
Maar het helpt wel iig!

het zijn geen spierverslappers hoor Clown
en ik neem ook regelmatig meer in dan voorgeschreven en ben ng nooit stoned geweest Vork
en als je t etiket gelezen had had je kunnen zien wat er voogeschreven werd Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 00:26

15 druppels kan makkelijk, ik snap niet hoe je aan 4 druppels komt.En met rescue kun je niet overdoseren dus stoned als een garnaal zal wel mee hebben gevallen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:38

Ik heb de druppels voor stresssituaties en zalf voor wonden ed. Spray heb ik nog niet geprobeerd. Werkt tot dusver prima dus ben er blij mee Lachen
Ook de paarden krijgen wel eens druppels.
Ik heb al wel eens gezien dat ik druppels op een stukje brood deed en dat er een vlieg kwam drinken en die wandelde dus echt dizzy over dat stukje brood, maar dat was vast de alcohol Haha!

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:51

Ik gebruik het wel voor één van de paarden, werkt als een tierelier. Het is een ongelovelijke zeikerd, maar met 1 spraytje zijn net de scherpste kantjes eraf en kan je er echt aan rijden, in plaats van jezelf beethouden om niet in het zand terecht te komen. Ik heb één keer twee spraytjes gebruikt, maar dat maakte geen verschil.
Ik wil het voor mezelf ook gaan proberen. Ik heb 13 september een hele grote presentatie, dus dan kijken of het helpt tegen de stress.

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:10

Rescue werkt bij mij heel erg goed. Je kunt het gebruiken in heel veel stress situaties. Valeriaan is een doping, dat is rescue niet volgens mij, dus kan het denk ik ook gebruikt worden voor een wedstrijd. Kijk wel even voor de zekerheid op de dopinglijst, anders sta je daar straks op wedstrijd, dopingellende aan je (witte) broek.

Samyr reageerde daar ook heel goed op. Wij raden het in de winkel aan voor dieren rond oud en nieuw. Gewoon een paar druppels door het drinkwater, helpt heel goed.

Van de rest van Bach Bloesemtherapie heb ik ook eens wat gebruikt. Ik werd heel snel duizelig, door WAD (Whiplash) in combinatie met hogere bloeddruk doordat ik wat stressie werd (ik was al een paar keer flauw gevallen en dergelijke). Die Bachdruppels hielpen me helder te blijven/worden. Werkte ook erg goed!!!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:10

kan je dit ook gewoon bij een dieren speciaal zaak halen,
of alleen via internet (snelste manier dan)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:18

Ik heb zelf de druppeltjes genomen als mijn pony gestorven was (was helemaal over mijn toeren en in shock) Het heeft me veel geholpen!Ik kon geen vrijaf nemen op mijn werk, en als je in een restaurant de hele tijd aan het huilen bent als je moet opdienen is het wel handig...

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:16

Liannes, ik denk niet dat een dierenwinkel het heeft, het zijn over het algemeen reform zaken die dit verkopen. Je hebt best kans dat je het ook via internet kunt kopen, maar dan zal je even moeten snuffelen!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 00:09

Op de gebruiksaanwijzing van de Rescue Spray staat 2 spraytjes, maar is dat genoeg? Ik heb morgen rij-examen en ben doodnerveus Bloos Kan iemand me vertellen hoeveel ik moet nemen? Gewoon 2 of een overdosis? Clown Haha!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 00:20

Mijn moeder is ooit afgestudeerd voor homeophaat en zij had ook de bach rescue druppels en creme. Daarbij maakte zij al die andere bloesemdruppels ook.
Het werkt goed, zowel voor ruiter als paard. Het werkt eigenlijk tegen alles. kalmerend, verzorgend, genezend... voor wonden, wedstrijden/examens, stress... door voer, op huid of vacht, ALLES! Haha!