Hypermobiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dreamer1987

Hypermobiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 16:37

Ik heb al eerder een topic geopend over heupdysplasie, ik vroeg me af of meer mensen dit hebben en wanneer zij er wel en niet last van hebben met rijden.
Nu ben ik weer op controle geweest in het ziekenhuis en toen zei de arts mij dat ik hypermobiel ben. Ik heb de laaste tijd erg veel last van mijn knieen en al langer van mijn heupen.
Zij er meer mensen hypermobiel hier? En hebben jullie er ook veel last van met paardrijden? Wat kun je er eventueel aan doen?

Zoolgangster

Re: Hypermobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:26

Hoi, ik ben vermoedelijk ook hypermobiel, ik moet letten op mijn knieen en rug. Met paardrijden rijdt ik op een paard dat niet hoog opgooit. Van de fysio moest ik oefeningen doen om mijn rug sterk te maken, en later ook om mijn benen sterker te maken. De fysio had liever niet dat ik paardreed, maar een huisarts zei, dat het kon, als ik maar een paard met goede gangen had.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 20:57

wat bedoel je met sterker maken? hoe maak je je knieeen sterker en wat helpt dat?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:25

je zal moeten gaan trainen. veel spierversterkende oefeningen zodat je spieren het zaakje bij elkaar houden, want je banden (om je gewrichten)doen dit niet.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 23:16

hmmm... ik zal eens kijken wat ik eraan kan doen, kben alleen helaas niet zo sportief, maar ik heb wel erg veel last de laaste tijd. ook maar even wat de arts gaat zeggen over 2 weken moet ik er weer even heen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 23:21

Er is inderdaad eerder een groter topic over geweest, helaas is dit door het gebrek aan zoekkracht niet te vinden nu.
Trainen is de enige optie; je zult je spieren sterker moeten maken zodat ze sterk genoeg worden om je gewrichten *in elkaar te houden*.
Doe dit trainen wel onder zeer goede begeleiding... je wilt niet nog verder oprekken terwijl dat erg snel wel gebeurt, jouw training gaat er niet superstandaard uitzien!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 23:24

ik ben ook hypermobiel.
Wat je eraan kunt doen, is inderdaad je spieren om je gewricht sterker maken. Deze zorgen er dan voor dat je minder makkelijk alles te ver doorbeweegt.
Als je meer wilt weten, pb box staat open Knipoog
(beetje verhaal om hier te tikken)

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:45

ik heb ook HMS(hyper mobiliteitssyndroom)
kijk eens op http://hmsplatform.nl/hms/modules/newbb/
daar kun je veel lezen over hypermobiliteit.
als je er jong achterkomt,kun je dmv trainen veel ellende voorkomen.
maar het is wel belangrijk goede begeleiding te krijgen,van iemand die echt bekend is met HMS.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 15:29

ik was bij de arts voor mn heupen want ik heb heupdysplasie... hij zei doodnormaal gewoon ja je hebt last van je knie want je bent gewoon hypermobiel... dat gaat allemaal vanzelf wel weer over. maar ik wil toch wel graag weten wat ik dus aan de pijn bij mn knie kan doen dus ik ga nu ook nog even naar een andere arts.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:53

hypermobiel ben je of je bent het niet,en dat zit in je genen,dat kandus niet overgaan!!
je kunt wel leren je spieren anders te gebruiken,zodat je er geen last meer van hebt.(als er nog geen beschadigingen zijn)
De een kan er prima mee leven,heeft amper pijn,de ander zit in een rolstoel omdat de enkels naast elkaar knakken oid.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:33

Yep.. hier nog een die hypermobiel in dr gewrichten is.. ik heb er veel last van.. maar er is goed mee te leven..

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:14

nou James100,bij mij beheerst het een groot deel van mijn leven!
ik heb inmiddels steunzolen,als het zo door gaat,gaat mijn baan naar de knoppen,er is een brace voor mijn pols/duim aangemeten,en een trippelstoel aan gevraagd.
paardrijden gaat steeds minder,enz.
er is mee te leven,maar leven met constante pijn is geen "goed" leven.