Drank > Hyperventileren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cijsalover

Drank > Hyperventileren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 16:15

Heey,

ik heb een probleempje. Of eigenlijk een probleem.. Ik zal even bij het begin beginnen.

Deze week ben ik vijf dagen naar Trier geweest, met de klas. Er gingen ook een paar 4-vwo'ers mee, er was nog plek in de bus. Ik en een vriendin vinden het altijd wel lekker om te drinken, dus ze hadden voor ons drank gekocht. Toen heb ik met een andere vriendin 2 1liter flessen leeggedronken, allebei een liter dus. Ik drink wel vaker wat, maar niet zoveel, en in dit geval heb ik ook niet gegeten, een lege maag dus. Heel dom dus, maar ik had er niet echt bij nagedacht. Nou, toen was het kwart voor 11 en ik moest naar mn kamer, ik kon alleen niet zelf lopen, dus had een vriend van mij, die in 4vwo zit dus, mij geholpen. Eenmaal in mijn kamer heb ik ontzettend lopen hyperventileren, het was daar druk en benauwd. Eerst hadden ze iedereen eruit gegooid(ze hadden respect hoor). Maar het punt is dus, ik heb nooit eerder gehyperventileerd, die avond, toen ik dronken was, was echt de eerste keer. Ongeveer een uur lang, wel met tussenstoppen van, laat ik zeggen 5 minuten. De volgende da, in de bus op de terugweg, waar het ook heel benauwd was, heb ik ook 3/4 keer gehyperventileerd. Gister toen ik thuis was heb ik er helemaal geen last van gehad, maar vandaag met rapport ophalen wel! Ik zat in de bus op weg naar school, toen kreeg ik de eerste lichte aanval. In de klas kwamen een zwaardere, de 2e. Toen in de aula nog een zware, de 3e. Vervolgens in de bus naar huis nog een zware, een iets lichtere en nog een lichte. Thuis ook nog een hele lichte. 7 keer dus in totaal! Scheve mond
Even op een rijtje: Op de avond dat ik dronken was heb ik voor het eerst gehyperventileerd, daarna heel vaak. Mijn moeder denkt nu dat ik een slecht hart heb. Zij weet maar van een paar aanvallen, want zij mag echt niet weten dat ik aan de drank heb gezeten! Nu denkt dus die ene vriend van mij dat het komt doordat ik gedoe heb met mijn vriend, dat is zijn beste vriend. Hij helpt me er echt mee en is heel lief enzo, maar toch maak ik me druk om mijn vriend. Ik weet dus niet waardoor het hyperventileren komt, doordat ik drank heb gehad? Nu moet ik maandag dus naar de huisarts, maar mijn vraag is dus eigenlijk of je door drank kan hyperventileren! Want ik wil het echt niet tegen mijn moeder zeggen! Dus ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen, vrienden van mij zeggen dat het niet kan maar ik wil gewoon zekerheid hebben...

Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen...
xxx Kusje

This_is_me

Re: Drank > Hyperventileren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:44

Misschien heeft het te maken met wat voor alcohol je op hebt. een liter bier valt nl heel anders als een liter absint of wiskey...

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:48

Ik lees in je profiel dat je 13!!!! bent en 14 wordt in augustus.Misschien moet je de alcohol wel eens een tijdje voor wat het is Frusty

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:49

de eerste keer had je teveel gedronken, te weinig gegeten, het viel verkeerd, je werd angstig en begon te hyperventileren?
hyperventileren komt vaak door een angst, je bent op de een of andere manier bang je rot te voelen en begint dan te hyperventileren.
soms krijg je daarbij steken bij je hart, dit is niet door een zwak hart maar door spanning in de spieren en zuurstofgebrek.
ga anders eens naar de huisarts, die kan je geruststellen!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 17:23

missnynke schreef:
de eerste keer had je teveel gedronken, te weinig gegeten, het viel verkeerd, je werd angstig en begon te hyperventileren?
hyperventileren komt vaak door een angst, je bent op de een of andere manier bang je rot te voelen en begint dan te hyperventileren.
soms krijg je daarbij steken bij je hart, dit is niet door een zwak hart maar door spanning in de spieren en zuurstofgebrek.
ga anders eens naar de huisarts, die kan je geruststellen!

Dat klopt, ik was doodsbang dat een leraar ofzo erachter kwam... De drank was niet sterk ofzo, er zat 6 procent alcohol in dus dat valt reuze mee. @FlairS: Tjah..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:29

ben wel benieuwd wat voor drank je op had? wijn? of iets anders..

ben het met missnynke eens....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:35

Wat voor drank was het?

Ik ga volledig met FlairS mee..
Zou er toch niet aan moeten denken dat mijn 5 jaar jongere zusje flink aan de alcohol gaat! Dat is gewoon dom en onverantwoord bezig zijn. Nooit van die drankposters gezien? Leer daar dan ook wat van...
Of het moet verkeerd aflopen, zoals nu dat je bent gaan hyperventileren. Hopelijk is het een lesje geweest. Lachen

Succes ermee.