ziekte van pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niek123

ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 14:31

Vanaf mijn examens ben ik de afgelopen weken niet bepaald
fit, zere keel, moe, nergens zin in, hoofdpijn, geen stem niet dat ik dat constant heb maar met vlagen. Als ik maandag me nog niet goed voel moet ik me van me moeder testen op de ziekte van pfeiffer.

zijn er mensen die ook de ziekte van pfeiffer hebben of gehad.

Yellowfish

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:32

Ja, ik heb het gehad, voor vragen kun je pb'en Lachen

MarloesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:37

Ik heb het ook gehad. Ik voelde me gewoon niet lekker maar kon niet echt zeggen wat het was, was moe, veel hoofdpijn en overgeven. Ik heb er toen tabletten voor gekregen.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:39

Ook ik!

Ik had het net voor mijn examens.. en ben 2 maanden thuis gebleven.. net voor mijn examens halve dagen naar school gegaan Nagelbijten / Gniffelen en toch geslaagd!

Ik heb het gevoel dat ik nog steeds zo af en toe moe ben door de pfeiffer! maar ik had die tijd erg veel last van mijn keel en heb veel thee gedronken!

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:36

ik heb 't ook gehad. In het begin was ik ook erg moe enzo. Toen dachten
we nog niet echt aan pfeiffer. Maar toen kreeg ik ook de griep erbij.
Toen hebben we de dokter gebeld en die is langsgekomen en die zei dat ik
de griep had + dat ik ook nog uitgedroogd was. Meteen nog een bloed-
onderzoek gedaan en ik had ook nog pfeiffer. Ik was al heel wat weken
thuis. Ik was ook heel slap enzo en toen moest ik naar het ziekenhuis..
Daar 10 dagen gelegen en daarna thuis nog heel lang..
Maarjah, ik had dan ook wel griep enzo erbij he Knipoog . Dat gebeurd niet als je
alleen pfeiffer hebt!!!
Maar over dei pfeiffer, ik was ook erg moe dus en slap. Ook nog veel overgeven
en als ik uit bed omhoog ging werd ik ook wel eens duizelig.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:09

Ja, heb het ook gehad! Komt vaak voor als je examen ofzo moet doen door de druk en dan komt het er uit. Voor vragen pb maar!
Ik heb er trouwens van in het ziekenhuis gelegen, 10 dagen om precies te zijn. Had nogal een heftige vorm.
Ga maar snel je bloed laten controleren en mocht je pfeiffer hebben, luister naar je lichaam en probeer niet over je grenzen heen te gaan. (zeg ik Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:30

Ik heb het 2x gehad.
Hetis ook onzin dat je het maar 1x kan krijgen, want ik heb 2x bloedgeprikt en er kwam beide keren een ander virus uit..
Voor vragen mag je PB-en. Lachen

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:00

Ik heb het 1 keer gehad.

Sjemie; ik hoorde ook altijd van mijn dokter dat je het maar 1 keer kunt hebben omdat ik dacht dat ik het een tweede keer ook had.. Nagelbijten / Gniffelen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:31

Ik heb ook pfeiffer gehad, ruim 4 jaar geleden...heeft lang geduurd voordat het over was. Ben nu soms nog wel moe, maar dat heeft waarschijnlijk meer met m'n chronische bloedarmoede te maken Knipoog

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:59

Ach gut ..
ja ik heb t ook gehad.. in januarie intdekt
en heb hele dagen alleen op bed gelegen en goed vervelendd!
sterkte !! en heeel veeel rusten helpt echt t beste Ach gut

* ps.. pfeifer blijf je altijd bij je dragen en je komt er nooit helemaal meer vanaf .. heb ik ook maar van m;n dokter.. Bloos

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:03

Ook last van opgezette klieren? En helpt bijslapen iets tegen de vermoeidheid?

Maar idd gewoon bloed laten prikken, zodat als je pfeiffer blijkt te hebben je goed uit kan zieken.
Bij mij zijn ze er ook een paar weken geleden achter gekomen, virus heb ik waarschijnlijk al een hele poos langer maar werd ontkend (o.a. door de dokter..)
pb box staat open Knipoog

Hoop iig dat je je weer snel beter voelt!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:24

Ja Pfeiffer blijf je altijd bij je houden.. Ik heb nu ook nog steeds dat ik vaak en snel moe ben, maarja helemaal uitzieken helpt toch niet dus ik negeer het maar gewoon.

goudvisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:30

ik heb het gehad, mijn hele examenjaar.... dat is inmiddels al wel drie jaar geleden maar het was zo naar..........
werd al moe als ik de trap op of af moest lopen,

voor vragen pb me maar

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:39

Ik heb 6 jaar geleden Pfeifer gehad. We kwamen er achter door bloedonderzoek omdat ik last had van opgezette klieren. Dat was het enige wat ik er zelf van voelde. Ze hebben na de diagnose een echo gemaakt van mijn buik en mijn milt was te groot. Ook waren mijn leverwaardes niet goed. Ik heb een week in een Duits veldhospitaal in Sarajevo gelegen.

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:25

ik heb het nu Verdrietig al ehm.. 5 maanden ofzo..
Ik kom ook niet toe om echt te rusten, maar daar wordt het niet beter op.
Veel wedstrijden heb ik al afgerzegd en wel rustig aan gedaan.. maar zodra ik iets kan doen doe ik het ook gewoon. Ik luister gewoon wt mijn lichaam wil en ga optijd even zitten..

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:51

Ik heb het gehad maar heb het nooit in de gaten gehad ..

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:14

Mijn vriend heeft het nu. In het begin had hij er best wel veel last van. Heel moe, opgezette klieren, keelpijn enz.. Hij kon amper iets eten, was echt zielig. Keelpijn heb je meestal wel als je Pfeiffer hebt, maar hij had er ook een keelontsteking bij gekregen, dus was die keelpijn nog wel ff wat erger geworden. 's Avonds om 8/9 uur was hij al doodmoe.
Na anderhalve week werd het al minder. Alle symptonen werden minder erg en hij hield het 's avonds steeds langer vol, maar hij ging dan wel gewoon rond 10e naar bed, ookal was hij nog niet eens zo moe. Zou dom zijn als hij dan meteen tot 12 uur of later opbleef, want hij had natuurlijk gewoon nog steeds Pfeiffer.
Nu merk je het niet meer aan hem dat hij Pfeiffer heeft. Hij is op dit moment in Blanes, gaat gewoon wel uit, maar let er wel op. Knipoog
In het begin schrok ik wel toen hij vertelde dat hij waarschijnlijk Pfeiffer had. Natuurlijk vond ik het vooral erg voor hem, maar dat zou betekenen dat ik het ook zou kunnen hebben. Maar ik heb echt nergens last van gehad. Lachen
Mijn vriend had het blijkbaar dus wel in een lichtere vorm. Mijn instructrice vertelde laatst dat zij het vroeger ook gehad had. Ze dachten zelfs dat ze een hersenvliesontsteking had en ze is 10/15 jaar daarna nooit meer de oude geweest Nagelbijten / Gniffelen

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:03

als je een goede weerstand hebt is er een kans dat je het neit kunt krijgen van iemand.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:08

Ik heb nu M.E en er zijn vele met mij die eerst pfeiffer hadden en later M.E, dus pas op! Niet ermee doorlopen. Gewoon goed rust nemen, dan ben je er sneller vanaf. (makkelijk gezegd dan gedaan)

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:10

wat is M.E precies?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:17

(ernstig) Chronisch vermoeid , wat ook nog samen gaat met pijn. (hoofdpijn gewrichtspijn, gevoelig voor geluid, vergeetachtigheid en nog wat klachten)

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:05

Kun je pfeiffer je hele leven houden??
Dat wist ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:12

Ik heb pfeiffer. Al ruim een jaar nu. Gele ogen (erg charmant) Opgezette zere klieren, altijd erg moe en elke dag wel een paar keer hoofdpijn. Het heeft vanaf dat ik het heb mijn leven bepaald. Dit jaar examen gedaan. Mijn mentor was bang dat ik in zou storten voor de examens. Wat helaas ook zo was, ik heb veel lessen gemist het af gelopen jaar waardoor ik mijn examens erg slecht maakte en een Her moest. Terwijl ik er heel goed voor stond. Kon overal gemakkelijk een zeven op staan. Sta nu overal net zesjes op. Heb een lotingsstudie gedaan, die dus af hangt van mijn cijfers, kwam in de laatste en slechtste klasse. En ja, uit geloot....

Het probleem is dat ik ongelofelijk druk ben van mezelf. Kan dagenlang door gaan met maar een beetje slaap. Hierdoor kan ik niet goed rusten.

Ga binnenkort naar een homiopaat. Een vriendin van mij had drie jaar pfeiffer en is er uit eindelijk vanaf gekomen door alternative geneeswijzes. Dat ga ik nu dus ook proberen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:20

bij mij dachten ze dat ik het misschien had, maar mijn moeder wilde eerst niet testen omdat ze dacht dat alles in mijn hoofd zat 9bleek nou later dat dat niet zo was) en mijn broer had het

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 00:59

Shets_rulez schreef:
Kun je pfeiffer je hele leven houden??
Dat wist ik niet...

Ze kunnen "dat" niet meer vinden in je bloed, maar er bestaat dus chronisch vermoeidheids syndroom of tewel M.E

Mensen die daarvoor pfeiffer gehad hebben, zeggen allemaal te weiinig rust te hebben genomen in die tijd. Erg toevallig vind ik dat.
Ik dus ook, vandaar dat ik mensen wil waarschuwen!