Nadat een half jaar geleden mijn verstandskiezen eruit zijn gehaald ( dat was ook niet erg prettig aangezien ze nog in mijn kaak zaten)
Heb ik dus woensdag mijn echte operatie.
Al vanaf jongs af aan is mijn onderkaak te klein in verhouding met mijn bovenkaak. Ik kon toen ook niet fatsoenlijk iets afbijten. Een appel lukte me ook niet, zelfs brood moest ik met mijn kiezen afbijten.
Ik kreeg omdat ik er zo'n last van had daarom al eerder een beugel, op mijn 11e had ik mijn eerste beugel. Na verschillende beugels en een aantal jaar verder was mijn kaak op zijn juiste plaats. En kon ik stoppen met de behandeling. Maar helaas het ging weer helemaal terug. Ik was inmiddels 17 en ik ben maar weer teruggegaan en gevraagd of ik misschien opnieuw moest beginnen met de behandeling. Maar nee hij zei dat als dit niet geholpen was er maar een mogelijkheid was en dat was een kaakoperatie.
Dus wij naar de kaakchirurg en daar foto's laten maken, en ja de verstandskiezen ( die dus niet ontwikkeld waren ) zaten in de weg dus die moesten er eerst nog uit. Dat was al best wel een ramp.
2 keer een week met een megahamsterwang en veel pijn.
En nu dan de operatie, ze gaan ( voor de liefhebbers

PFFF. Toen ik het net hoorde dacht ik oow doen we even met mijn boeren nuchterheid. Maar na de verstandskiezen waarbij de tweede keer een ramp was vanwege fatoompijn zie ik hier nu aardig tegenop.
Ik weet dat het reseltaat vast geweldig is en dan ook nooit meer last zal hebben. En het zal mooier staan mijn kin staat nu zo naar achter.
Maar nu het zo dichtbij komt slaan de zenuwen wel een beetje toe.
Ik hoop dat het heel erg mee zal vallen zodat ik snel weer fatsoenlijk kan eten en dat de pijn mee mag vallen.
Ik moet in ieder geval 1 nacht blijven maar na mijn intake zei de chirurg dat als ik me niet zo goed voelde dat ik dan ook wel nog een nacht mocht blijven. Ik weet nog niet zeker wat ik doe.
Nou, dat was t verhaal,
Ik weet niet of hier iemand ervaring mee had?? En of het mee viel??
Aan spookverhalen heb ik nu niet echt behoefte