piep in oren na het stappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

piep in oren na het stappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 19:58

hey
ik heb de laatste tijd een piep in me oren na het stappen.gistern uit geweest en heb hem nog. normaal gaat het wel over maar nu blijft die weer zo lang. had een paar weken geleden ook iedere x een piep. weet iemand er iets tegen te doen?
ik ben niet zo gek om met oordoppen te gaan lopen.. Haha!

Rienepien_

Re: piep in oren na het stappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:00

je neus dichtknijpen en heel hard blazen terwijl je je mond dichthoud...als het goed is hoor je in je oren dan wat klappen en dan is het als het goed is weg...Haha!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:03

dat is heel slecht voor je! zo creeer je de verkeerde druk, de juiste druk krijg je alleen door te slikken, of kauwen...

maar die piep komt door de harde muziek, en dat hij langer blijft kan volgens mij wijzen op gehoorbeschadiging! maar ach wie heeft dat niet tegenwoordig, ik heb daar ook last van Tong uitsteken

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:33

Ik duik dan lekker mijn bed in, drink een fles water om de volgende dag zonder hoofdpijn en oorpijn op te staan Haha!
Blijkbaar helpt 't niet.
Iig veel drinken en dropjes zuigen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:43

Wat je eraan kunt doen? Niet meer uitgaan met harde muziek Vork Er zijn steeds meer jonge mensen die doof worden, en dat schijnt normaal te zijn zoals ik hierboven las...

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:03

-> Mensenwelzijn

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:14

Die piep is het signaal dat je aan te harde muziek bent blootgesteld en dat je permanente gehoorschade hebt opgelopen...
Dat hoeft maar heel weinig te zijn, maar het stapelt wel op. Wees zuinig op je oren en ga niet naar zulke harde muziek.
er zijn veel jongeren die het gehoor hebben van een 60-jarige.
oordoppen zijn zo gek nog niet, niemand die ze ziet en vaak kan je er wel mee praten. Voor musici zijn zelfs speciale doppen in de handel waarmee ze les kunnen geven zonder hun oren steeds bloot te stellen aan schadelijk harde muziek.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 00:22

ik heb ook altijd een piep in me oren als ik uit ben geweest
ik ga dan gewoon naar bed, en als ik wakker word dan ben ik ervan af
en wat beantsje zegt klopt ook helemaal
alleen ik denk niet dat ik met oordoppen rond ga lopen als ik uitga Bloos

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 00:46

Piep is inderdaad een teken dat je oren niet zo van het lawaai hebben genoten als jijzelf. En het is een feit dat er tegenwoordig enorm veel jongeren met gehoorschade rondlopen.

Beetje jammer, ik kom ook soms op plaatsen waar ik denk van 'moet het nu echt zó luid staan?' Als het een paar decibel minder was, kon je het ook wel horen hoor Scheve mond .
Zeker ook niet te dicht bij de boxen gaan staan, maar er juist zo ver mogelijk vanaf Knipoog .

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:55

ik had het vroeger ook altijd. een piep geeft aan dat je gehoor beschadigd is. flink rottig, want je kan niks aan de volumeknop veranderen in een club. ik hoorde het op tv en ik schrok best.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:59

Een piep duidt erop dat je oren beschadigt zijn, dat je een gehoorbeschadiging hebt opgelopen. Ik ben zelf slechthorend geboren en heb ook vaak last van een piep. Heel vervelend, maar gaat bij mij snel over gelukkig Knipoog

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:07

Dat betekend dat je een gehoor beschadiging hebt opgelopen!!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:14

Dat wist ik niet eens dat je dan gehoorbeschadiging hebt opgelopen, ik heb het ook wel eens 'gewoon' als ik geen harde muziek heb gehoord ofzo.. Verward

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:18

ik was ziek en toen heb ik heel de tijd op de bank gelegen en een beetje tv gekeken en ik ging naar bed en toen had ik die piep ook! en nee had geen last van me oren; ik had buikgriep

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:22

hasten schreef:
Dat wist ik niet eens dat je dan gehoorbeschadiging hebt opgelopen, ik heb het ook wel eens 'gewoon' als ik geen harde muziek heb gehoord ofzo.. Verward

Nee oke,, ik ook maar als je het de volgende dag nog hebt Knipoog

Enigma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:18

Da's behoorlijk vervelend... Zelf ga ik veel naar concerten en oefenruimtes e.d. en als ik geen oordopjes in doe, weet ik zeker dat ik inderdaad de volgende dag een piep in m'n oren heb. Aangezien mijn gehoor van nature al niet 100% is ben ik n beetje zuinig op wat ik nog heb, dus die oordopjes zijn dan wel handig.
Voor 25 (of 29, weet het ff zo gauw niet meer) kun je bij muziekzaken oordopjes kopen van het merk Alpine. Je hebt dan een heel klein plastic oordopje waar je twee verschillende dempende elementjes in kunt doen: zwaar dempend of iets lichter. Het grote voordeel van die dingen is dat je stemgeluiden nog behoorlijk goed hoort, dus nog zo goed als normaal een gesprek kunt voeren (voor zover dat al gaat bij harde muziek Tong uitsteken ) en dat de muziek nog hetzelfde klinkt qua toonhoogtes e.d. (dus ook niet doffer bijv.) en je ziet ze echt bijna niet! (helemaal als je je haar erover heen kunt laten vallen) Ik weet dat het misschien in een disco of iets dergelijks (weet niet naar wat voor dingen jij uitgaat) niet heel gebruikelijk is met oordopjes, maar nogmaals, deze vallen echt niet op en als je snel last van je oren hebt doe er echt goed aan die dingen maar gewoon in te doen - niets is zo irritant als weinig horen... Succes ermee in ieder geval!

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:00

Als je echt wilt lachen zet je gewoon oorkleppen die bouwvakkers hebben op. Val je ook nog op en je loopt geen gehoorbeschadiging op Haha!